جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 16 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

درمان سرفه(2)

بي‌بي ميگه بعضي از بچه‌ها حتي بزرگترها، با اومدن سرما و بهار و رعايت نكردن مسائل بهداشتي ممكنه سرما خوردگي پيدا كنن و اين ويروس به بقيه هم سرايت كنه…

بي‌بي ميگه بعضي از بچه‌ها حتي بزرگترها، با اومدن سرما و بهار و رعايت نكردن مسائل بهداشتي ممكنه سرما خوردگي پيدا كنن و اين ويروس به بقيه هم سرايت كنه كه گاه با سرفه‌هاي شديد و عفونت‌ ريه همراه است.بنابراين توصيه مي‌شه كه از غذاهاي سرخ شده و ادويه‌دار و عطر و ادوكلن ، موز كه باعث چسبندگي ريه مي‌شه، خودداري كنن. همچنين صبح‌ها قبل از ناشتا، يك قاشق غذاخوري: شربتي، تخم‌هول، برويز، بارهنگ، خاكشير، تُدري، باترو، اسپرزه (زرو)  كه روي هم هشت تخمه است بريزين روي آب گرم و بخورين. از بي‌بي پرسيدم مگه هميشه نمي‌گفتين چهار تخمه اينكه شد هشت تخمه؟

بي‌بي گفت درسته، ولي دردهاي امروزي ديگه مثل قديما نيست كه با كمي داروهاي خانگي برطرف مي‌شد، بسكه از همون روزهاي تولد،‌ بچه‌ها رو با داروها و قرص‌هاي شيميايي عادت مي‌دن ديگه بدنشون مقاومت مي‌كنه و به داروهاي گياهي كه مقدارش كم و ضعيف باشه، جواب نمي‌ده. بنابراين من هشت تخمه را پيشنهاد دادم تا بتونه سريع‌تر عمل كنه و عفونت ريه و سرفه ها رو برطرف كنه. بي‌بي اضافه كرد البته ممكنه بعضي از اين سرفه‌ها و آب‌ريزش بيني به دليل حساسيت (آلرژي) باشه كه بافصل بهار آلرژي‌ها هم در آدما خودشو نشون مي‌ده. براي اين افراد مي‌بايست شبها دستگاه بخور گذاشت تا سرفه‌ها و تنگي نفس اونا، برطرف بشه و از چيزهايي كه آلرژي‌زا هست بايد پرهيز كنن چه آلرژي غذايي باشه چه گياهي مثل: گل و بُكُم و بهار نارنج و بوي عطر. خلاصه هر كسي خودش بايد كشف كنه و بفهمه كه با چه چيزي حساسيت داره تا به بهبودي خودش كمك كرده باشه.

انشاءا… كه بلا دور و شفا نزديك باشه.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۵:۱۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین