یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 47 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

جعفرپور:دولت عربستان توانایی مدیریت حج را ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاجعه دلخراش منا به دلیل بی‌تدبیری و بی‌کفایتی دولت عربستان است، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی باید نسبت به مدیریت حج بازنگری…

فاجعه مناعضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاجعه دلخراش منا به دلیل بی‌تدبیری و بی‌کفایتی دولت عربستان است، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی باید نسبت به مدیریت حج بازنگری کند.

به گزارش میلاد لارستان؛ جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، درباره حادثه دلخراش منا اظهار داشت: این فاجعه که در روز عید قربان رخ داده نشان از بی‌تدبیری و بی‌کفایتی دولت عربستان در مدیریت حج است چراکه این دولت موظف به حفظ جان حجاج بیت‌الله الحرام است.

وی با بیان اینکه مسئله رمی جمرات و عبور از منا آئین هر ساله حج است ولی تاکنون شاهد چنین فاجعه‌ای نبودیم، گفت: این حادثه و دیگر حادثه‌هایی که در حج امسال رخ داده نشان می‌دهد که دولت عربستان توانایی مدیریت حج را ندارد و باید پاسخ‌گو باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه مکان‌های مقدسی مانند کعبه و مسجد الحرام در سرزمین عربستان واقع شده دلیلی بر اینکه مدیریت حج باید با این دولت باشد، نیست و سازمان کنفرانس اسلامی باید نسبت به مدیریت حج بازنگری کند.

جعفرپور خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه که نخستین جلسه مجلس است نمایندگان اعلام موضع کرده و ضمن محکوم کردن دولت عربستان به کنفرانس بین‌المجالس اسلامی پیشنهاد می‌دهد که برای مدیریت حج تشکلی از کشورهای اسلامی شکل بگیرد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر ساله در اربعین چندین برابر این جمعیت به زیارت امام حسین(ع) می‌روند ولی چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد و این اتفاقی ناگزیر نبوده بلکه بی‌تدبیری دولت عربستان است.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین