شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

احداث 4 مرکز درمانی روستایی در لارستان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: ۲۳ مرکز روستایی و شهری در لارستان در حال تعمیر است و مجوز احداث ۴ مرکز روستایی هر‌کدام به ارزش ۱۰ میلیارد ریال…

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: ۲۳ مرکز روستایی و شهری در لارستان در حال تعمیر است و مجوز احداث ۴ مرکز روستایی هر‌کدام به ارزش

۱۰ میلیارد ریال داده شده است.

عباس نصری با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت اظهار داشت: با اجرای طرح تحول سلامت در بخش روستاهای لارستان در حوزه بهداشت اتفاقات خوبی افتاد که از جمله می‌توان به تعمیر و تجهیز ۱۳ خانه بهداشت اشاره کرد.

وی گفت: برای پنج مرکز روستایی که نقاط محرومی بودند، مانند چانهر، هرمود عباسی، بیدشهر، کهنه اوز و کورده لار، ‌توانستیم مجوز درمانگاه بگیریم.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان خاطرنشان‌کرد: ۲۳ مرکز روستایی و شهری در حال تعمیر است و همچنین مجوز چهار مرکز روستایی هر کدام به ارزش  ۱۰ میلیارد ریال داده شده است.

نصری اظهار داشت: در شهر و حاشیه شهر تحت طرح تحول مجوز چهار پایگاه برای لار و اوز داده شده که از این تعداد یک مرکز برای اوز و سه مرکز دیگر برای لار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های پشتیبان دیگر مانند ساختار IT در طرح تحول سلامت افزود: آخرین برنامه استقرار نظام دیده‌بانی است که باید مراقب افزایش بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های شهرنشینی همچون چاقی و دیابت بود که نیاز به دیده‌بانی و کنترل دارد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان خاطرنشان کرد: دولت این نوید را می‌دهد که بتواند پروژه نهمی را تحت عنوان اورژانس‌های روستایی و عشایر اضافه کند تا از دغدغه روستائیان در این زمینه کم شود.

نصری با بیان اینکه در گذشته برنامه واکسیناسیون ۹ بیماری وجود داشت که واکسن آن تزریق می‌شد تصریح‌کرد: در این مدت واکسن هموفولوس آنفلوآنزا و فلج تزریقی اضافه شد و همچنین چهار واکسن دیگر اضافه می‌شود که با این حساب در حوزه بهداشت و درمان ایران از کشورهای جهان سوم فاصله زیادی می‌گیرد.

وی با اشاره به واکسن فلج تزریقی گفت: قطره خوراکی که در گذشته در حوزه فلج اطفال بود، ویروس ضعیف شده است و اگر سیستم ایمنی بیمار دچار مشکل باشد خود قطره ممکن است عامل بیماری شود و یا از طریق مدفوع برای دیگران مشکل ایجاد کند.

نصری افزود:  در گذشته بعد از تولد کودک سه آمپول به وی تزریق می‌شد که در حال حاضر ایران واکسن پنج گانه را ساخته و از این به بعد به جای ۵ تزریق به کودک تنها یک تزریق انجام می‌شود.

وی در حوزه بیمه خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری دولت در بلند مدت این است که کارت سلامت صادر کند که دیگر افراد بابت چند بیمه هزینه پرداخت نکنند و با الکترونیکی شدن نیازی به نسخه نباشد.

نصری افزود: هرساله در ایام نوروز تمهیداتی اندیشیده می‌شود که مراکز درمانی به لحاظ بیمه افراد در مکان‌ها و شهرهای مختلف همکاری داشته باشند و مراکز شبانه‌روزی و بیمارستان‌ها فعال شوند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به سامانه شهاب (شبکه هوشمند اطلاعات بهداشت) تصریح‌کرد: در این سامانه باید آمارگیری‌های کاملی انجام شود که ما در لارستان در حوزه اطلاعات و آمار مشکلی نداریم و به محض اینکه آمار جمعیتی کامل شود شبکه شهاب هم تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی امور در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود ضمن اینکه سیستم کنونی نیز قابل انتقال بوده که به آن شبکه منتقل می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین