سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

نجات جان نوزادان در بخش تازه تاسیس بیمارستان امام رضا(ع) لارستان+عکس

سرپرستار بخش nicu بیمارستان امام رضا(ع) لارستان، گفت: بخش نوزادان این بیمارستان از مردادماه سال جاری با ۷ تخت کار خود را آغاز کرده است. زهرا شیخی در گفت و…

سرپرستار بخش nicu بیمارستان امام رضا(ع) لارستان، گفت: بخش نوزادان این بیمارستان از مردادماه سال جاری با ۷ تخت کار خود را آغاز کرده است.

زهرا شیخی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه بخش نوزادان بیمارستان شهر لار از ۱۰مرداد ۹۶ شروع  به فعالیت نموده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۷ تخت مجهز در این فعال است.

وی با بیان اینکه همت پرسنل و مسئولین بیمارستان از همان روزهای نخست با پذیرش یک نوزاد کار این بخش شروع و  چند روز پس از آن یک نوزاد زودرس بدحال به این بخش رسانیده شد، افزود: این نوزاد که در زمان تولد ۶۰۰ گرم بود، هنوز پس از گذشت بیش از ۶۰ روز در این بخش در حال نگهداری است که اکنون به وزن یک کیلو و ۳۰۰ گرم رسیده و این مهم شاید بهترین گزینه برای محک خوردن امکانات و پرسنل این بخش بوده است.

سرپرستار بخش nicu بیمارستان امام رضا(ع) لارستان با اشاره به اینکه پذیرش های ما در این بخش از شهرستان های مختلف استان های فارس و هرمزگان بوده است، تصریح کرد: بطور معمول تخت های ما فعال و پر بوده و در حال حاضر ۳ پزشک فعال و مقیم بصورت ۲۴ ساعته این بخش را فعال نگه داشته اند.

وی بهترین ره آورد راه اندازی بخش نوزادان در بیمارستان امام رضا(ع) لارستان را عدم نیاز اعزام بیماران به مرکز استان یا شهرستان های دیگر می داند و معتقد است: دیگر نیازی به اعزام مراجعه کنندگان به مراکز دیگر نیست زیرا این انتقال خود دارای عوارضی برای بیمار نیز بوده است.

این سرپرستار بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین اعزام در گذشته در بخش نوزادان بوده و خوشبختانه ایتن میزان اعزام بسیار کاهش یافته است.

شیخی افزود: برای لیزر چشم یا بیماریهای قلبی نوزادان باید فرد به شیراز انتقال پیدا کند و این امکانات در حال حاضر در استان فارس فقط در بیمارستان نمازی شیراز وجود دارد.

وی کار در بخش ویژه نوزادان را بسیار دشوار دانست و یادآور شد: زمانی که میبینیم یک نوزاد با حال عمومی خوبی مرخص می شود در واقع خستگی از پرسنل خارج می شود.

سرپرستار بخش nicu بیمارستان امام رضا(ع) لارستان درباره پرداخت هزینه ها نیز گفت: فقط ۱۰ درصد هزینه توسط مراجعه کننده پرداخت می شود و مابقی آن از طریق دولت تامین می شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات موجود بسیار کامل و بروز است، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم هر ۱۰ تخت موجود را فعال کنیم درخواست تجهیزات جدید نیز نموده ایم که به محض رسیدن این تجهیزات بقیه تخت ها را نیز فعال خواهیم کرد.

شیخی درباره کمبودهای بخش نوزادان بیمارستان لارستان، ادامه داد: دستگاه “ردکم” که حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و همچنین دستگاه “اکو و سونو” اختصاصی نوزاد از دیگر نیازهاست که بدلیل هزینه بردار بودن از خیرین و دولت درخواست کمک داریم تا این مهم نیز در بخش نوزادان تحقق یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده با افزایش تعداد پرستاران از طریق کمک های دانشگاه علوم پزشکی فشار را از روی پرستاران کنونی که تعدادشان زیاد نیست و واقعا با جان و دل کار می کنند کم شود.

 

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین