چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

رکوردزنی لارستان در ثبت ازدواج

علیرضا انصاری، روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات یعنی متولدین هفتم اسفندماه ۷۶ و قبل از آن که فاقد کارت شناسایی ملی…

علیرضا انصاری، روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات یعنی متولدین هفتم اسفندماه ۷۶ و قبل از آن که فاقد کارت شناسایی ملی هستند، برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند،

تعداد این افراد را در فارس ۱۸۵ هزار و ۷۸۳ نفر اعلام کرد و افزود: علاوه بر این افراد، شرایط برای ثبت نام اولیه افراد بین ۱۵ تا ۱۸ سال نیز که تعدادشان ۱۱۹ هزار و ۲۸۷ نفر می باشد نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: واجدین شرایط می توانند برای نام نویسی اولیه به سامانه کارت هوشمند ملی به آدرس ncr.ir مراجعه کنند.

انصاری افزود: علاوه بر این ۲۸ دفتر پیشخوان خدمات دولت، ۲۷ دفتر پستی و ۲۵ دفتر ثبت احوال نیز کار ثبت نام اولیه را انجام می دهند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر کل ثبت احوال فارس، از افرادی که کارت ملی هوشمند آنها صادر شده و از طریق پیامک در جریان قرار گرفته اند نیز خواست که برای دریافت کارت ملی هوشمند خود به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

وی، ظرفیت صدور کارت ملی هوشمند ملی در سال گذشته را ۵۰۰ کارت در روز برشمرد و گفت: امسال این ظرفیت به چهار هزار کارت در روز رسیده است.

انصاری افزود: سال گذشته در مجموع ۲۰ هزار کارت ملی هوشمند در استان فارس صادر شد که در ۶ ماه نخست امسال این رقم به ۱۰۰ هزار کارت هوشمند ملی افزایش یافت.

**تولد ۴۴ هزار و ۳۸۳ نوزاد در ۶ ماه نخست امسال در فارس

مدیر کل ثبت احوال فارس، با اشاره به تولید ۴۴ هزار و ۳۸۳ نوزاد در ۶ ماه نخست امسال در این استان گفت: از این تعداد ۲۲ هزار و ۸۲۱ نوزاد پسر و ۲۱ هزار و ۵۶۲ نوزاد نیز دختر بوده است.

انصاری، نسبت تولد نوزاد دختر در مقابل نوزاد پسر را ۱۰۰ به ۱۰۶ دانست و گفت: طی مدت زمان مذکور، در هر شبانه روز ۲۳۹ و در هر ساعت ۱۰ نوزاد در فارس متولد شده اند.

او اظهار کرد: در مدت مشابه سال قبل در استان فارس ۴۲ هزار و ۴۰۶ نوزاد متولد شده اند که تعداد نوزادان متولد شده امسال ۴٫۷ (چهار و هشت دهم) درصد افزایش داشته است.

وی، تعداد چند قلوزایی در استان را ۷۷۲ مورد برشمرد و گفت: از این تعداد ۷۴۰ مورد نوزادان دوقلو و ۳۲ مورد نیز سه قلو بوده اند.

انصاری تصریح کرد: بیشترین نام های انتخاب شده برای نوزادان نیز در پسرها نام های امیرعلی، امیر حسین، ابوالفضل، محمد طاها و علی و در دخترها فاطمه، زهرا، نیازنین زهرا، یسنا و آوا بوده است.

** ثبت ۱۰ هزار و ۷۱۴ مورد فوتی در ۶ ماهه نخست امسال در فارس

مدیر کل ثبت احوال استان فارس، تعداد فوتی های این استان در ۶ ماه نخست امسال را ۱۰ هزار و ۷۱۴ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۳۳۳ مورد مربوط به مردان و چهار هزار و ۳۸۱ مورد نیز مربوط به زنان است.

وی، علت بیشترین فوتی ها را بیماری های قلبی و عروقی و پس از آن حوادث رانندگی ذکر کرد.

**۲۲ هزار و ۲۶۴ مورد ازدواج در فارس به ثبت رسیده است

انصاری، با اشاره به ثبت ۲۲ هزار و ۲۶۴ مورد ازدواج در فارس در ۶ ماه نخست امسال افزود: بیشترین ازدواج در گروه سنی مردان بین ۲۵ تا ۲۹ سال و در زنان بین ۲۰ تا ۲۴ سال انجام شده است.

وی، میانگین اختلاف سنی زوجین هنگام ازدواج را نیز ۴٫۵ (چهار و نیم) سال دانست و گفت: شهرستان های داراب، خنج، لارستان و خرم بید بالاترین نرخ ازدواج را در استان داشته اند.

او ادامه داد: در ۷۷٫۹ (هفتاد و هفت و ۹) درصد ازدواج ها زوج بزرگتر بوده، در ۱۰ درصد زوجه و در ۲۱٫۱ (بیست و یک و یک) درصد نیز زوج و زوجه کمتر از یک سال تفاوت سنی داشته اند.

**ثبت چهار هزار و ۵۳۱ مورد طلاق در فارس در نیمه نخست امسال

وی، با اشاره به ثبت چهار هزار و ۵۳۱ مورد طلاق در نیمه نخست امسال در فارس گفت: در استان فارس در مقابل هر پنج ازدواج یک طلاق روی می دهد که این رقم در شیراز یک طلاق در مقابل ۳٫۳ ازدواج است.

او افزود: ۵۱ درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی روی داده و میانگین سنی مردان در زمان طلاق ۳۵٫۲۸ (بیست و هشت و سی و پنج) و میانگین سنی زنان نیز ۳۰٫۲ (سی و ۲ دهم) بوده است.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین