سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پخش زنده افتتاحیه اجلاسیه پیرغلامان حسینی از شبکه های سراسری

میلاد لارستان: رییس سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی لارستان گفتک علاوه بر پوشش رسانه ای این اجلاسیه توسط ۸۰ رسانه مکتوب و تصویری، به صورت زنده و مستقیم از شبکه…

میلاد لارستان: رییس سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی لارستان گفتک علاوه بر پوشش رسانه ای این اجلاسیه توسط ۸۰ رسانه مکتوب و تصویری، به صورت زنده و مستقیم از شبکه های سراسری سیما پخش می شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی ستاد برگزاری اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی، امیر جاهدی با گرامیداشت جان باختگان حادثه جانگداز منا و عرض تسلیت به بازماندگان آنان، اظهار داشت: مدیریت بی تدبیرانه دولتمردان عربستان سعودی باعث بروز این حادثه غم انگیز در جهان اسلام شد.

وی با ابراز خرسندی از میزبانی لارستان در سیزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی، افزود: بیش از ۱۱۰ مداح، ذاکر، نویسنده، مبلغ و پژوهشگر حوزه عاشورا از ۱۷ کشور و ۸۰ خبرنگار و عکاس در این همایش شرکت دارند.

رییس سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی لارستان واقعه عاشورا را یک حرکت الهی دانست و تصریح کرد: مداحان و پیرغلامان با صوت خود یکی از گروه های انتقال دهنده این پیام اند.

وی با بیان اینکه پیرغلامان حسینی سالهای سال است که تبلیغ معارف عاشورا، شیعه و کربلا را بر دوش دارند، خاطر نشان کرد: هدف اجلاسیه بین الملی پیرغلامان حسینی نمایان ساختن جلوه دیگری از وحدت مثال زدنی شیعه و سنی در منطقه لارستان زیر بیرق امام حسین (ع) و نیز تجلیل از زحمات چندین ساله آنهاست.

فرمانده سپاه ناحیه لارستان، گفت: رسانه ملی سیزده دوره است که اقدام به برگزاری این اجلاس در مراکز استان ها و برای نخستین بار در یک شهرستان از استان فارس در منطقه لارستان بزرگ صورت می گیرد.

این مسئول در خصوص تاثیر برگزاری این چنین اجلاسی در جامعه تصریح کرد: تقریبا میتوان از آن بعنوان پیشوازی به ماه محرم عنوان کرد که همین مقدار کافی است که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم فلسفه عاشورا در یک برنامه علمی که عمده مداحان سراسر استان ها در آن حضور دارند تبیین می شود.

جاهدی شعار امسال این اجلاسیه را «پیرغلامان حسینی منادیان وحدت امت اسلامی» عنوان و افزود: ثبت آثار ملی توسط سازمان میراث فرهنگی انجام می گیرد و در حال حاضر اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با رایزنی فرماندار و نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در حال بررسی و تنظیم مقررات ثبت شیوه عزاداری لارستان هستند.

وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه این دوره اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی در روز ۱۳ مهرماه در حسینیه اعظم لار برگزار می شود، اضافه کرد: این برنامه بصورت زنده و مستقیم از شبکه‌های صدا و سیما پخش می شود.

رییس سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی لارستان، گفت: در این روز همچنین برنامه های دیگری از جمله کارگاه تخصصی آسیب شناسی و خرافه زدایی عزاداری، تجلیل از پیرغلامان و شهدای محرم، یادمان شهدای محرم (قصیده سرایی) و تجلیل از شعرا و نویسندگان عاشورا، رونمایی از سیستم اندروید شهدای لارستان، طنین ندای لبیک یا حسین از کلیه مساجد شهرستان، نمایشگاه عکس آیین های عزاداری، بازدید از اماکن تاریخی و برپایی نمایشگاه آیین عزاداری سبک سینه زنی دسته ای لار برگزار می شود.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین