جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

بیانیه نماینده مردم به مناسبت همایش پیرغلامان حسینی

دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پیامی به مناسبت همایش پیرغلامان حسینی بیان داشت: روایت عاشورا، روایت جانبازی و ایثار و ولایتمداری شهدایی است که در…

دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پیامی به مناسبت همایش پیرغلامان حسینی بیان داشت: روایت عاشورا، روایت جانبازی و ایثار و ولایتمداری شهدایی است که در گستره سماوات، شهره تر از خورشیدند. روایت کرب و بلا، روایت رنج و اندوه آگاهانه و هدفداری

است در بیابانی خشک و غریب، که سالیانی دراز نوای حق نشنیده بود. روایت، راوی می خواهد… به گزارش میلادلارستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم متن این پیام به قرار زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

روایت عاشورا، روایت جانبازی و ایثار و ولایتمداری شهدایی است که در گستره سماوات، شهره تر از خورشیدند.

روایت کرب و بلا، روایت رنج و اندوه آگاهانه و هدفداری است در بیابانی خشک و غریب، که سالیانی دراز نوای حق نشنیده بود.

روایت، راوی می خواهد و مداحان روایتگران روزها و شب های تاریخ ساز محرم و رسانه ی پایمردی و حق جویی دلاورمردان پیکار و شیرزنان و خردسالان و شیرخوارگانی چند، همه عاشق؛ گرداگرد خیمه ای با بیرقی برافراشته بسوی آسمانند.

و همین روایتهای نسل به نسل آموختنی و سینه به سینه بازگفتنی، چه انقلابها و چه پیروزیهایی که به تاریخ عرضه نکرد! انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که به معنا و صورت از عمیق ترین آموزه های عاشورا نشأت گرفت و پیش تازی اش، ابرقدرتهای شرق و غرب و شیطان بزرگ را برای جنگی هشت ساله و نابرابر به مرزهای جنوب و غرب این پهنه مقدس گسیل داشت. و حال یکبار دیگر؛ این سوی بیابان که بوی گلاب می آید از مردان غیور خمینی(ره) و آن سوی بیابان بوی چرکاب و کبر و غرور. و روایت راویان از شور و شعور عاشورا، زهیرها آفرید و حبیب ها در برابر شمرها و شبث ها و عروه ها.

روایت عاشورا نه حکایت یک زمان است و نه داستان یک مکان. که آزادی و آزادگی در هر مذهب و دین و شریعتی در هر مکان و زمان، آمال و آرزوست و انسان همه گاه، در پی این کمال کوشیده و از پا ننشسته. محرم و صفر، تاسوعا و عاشورا، حسین(ع) و عباس(ع)، الگوهای پایان ناپذیر بشریت تا آخرالزمان موعود اند که هرچه بیشتر روایت شوند بشر تشنه تر می شود به شنیدن و شناختن.

از این روست که مداحان، این راویان حماسه نینوا، باری سنگین به دوش دارند و وظیفه ای خطیر بر زبان. که شور عاشورا و احساسات انقلابی بی تعمیق معرفت عاشورایی و افزایش بصیرت بشریت از این اسطوره های والای دینی و انسانی، نتیجه ای چندان مطلوب بدست نخواهد داد.

و وای از آن دم که در این معرکه، آسیبها و فتنه های خواسته و ناخواسته در دل شعر و اجرای مداحی و مراثی، نفوذ کرده و بمرور ایام خلوص مراسم را به اوهام و خرافات بیالایند.
توجه پیرغلامان حسینی- که خود وارثان و گردانندگان نسل به نسل هیئات و دسته ها و تکیه های مذهبی اند -به این ضرورت استمراردهنده فرهنگ ناب عاشورایی است.

در پایان بر خود فرض دانسته تا مراتب ارادت خود را خدمت شما پیرغلامان ارجمند حسینی اعلام و از زحمات و فعالیتهای درخور و ارزشمند شما بنوبه خودتجلیل نمایم چرا که این تجلیل ،ضرورت پاسداشت ارزشها و شعائر مکتب اباعبدالله الحسین(ع) است.

جمشید جعفرپور ،خدمتگزار مردم

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین