چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اختتامیه مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا در لارستان

میلاد لارستان: با حضور مسئولین کشوری و استانی اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج پیشکسوتان آسیا در لارستان با معرفی نفرات برتر برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان؛ عص…

میلاد لارستان: با حضور مسئولین کشوری و استانی اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج پیشکسوتان آسیا در لارستان با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ عص امروز طی مراسمی با حضور مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج ایران، حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس، سیاوش جواهری رئیس هیئت شطرنج استان فارس، علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و شطرنج بازان داخلی و خارجی اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج پیشکسوتان آسیا در لارستان برگزار شد.

در این مراسم، فرماندار ویژه لارستان ضمن تقدیر از نگاه ویژه مسئولین کنفدراسیون شطرنج آسیا، رئیس فدراسیون شطرنج کشور، مدیرکل ورزش و جوانان فارس و هیئت شطرنج فارس در انتخاب لارستان به عنوان شهر میزبان مسابقات برگزاری مسابقات مهم بین المللی شطرنج پیشکسوتان آسیا، اظهار داشت: برگزاری چنین مسابقاتی باعث نزدیکی ملت ها و پیام آور صلح و دوستی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این مسابقه در لارستان سرآغازی برای انجام مسابقات مختلف در رده های مختلف ورزشی و بخصوص شطرنج در لارستان باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس هم با تقدیر از میزبانی خوب لارستان در برگزاری این سری از مسابقات پیشکسوتان آسیا، گفت: امروزه ورزش به عنوان یک وسیله باعث جمع شدن و ارتباط ملت ها شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ورزش یک صنعت مدرن شناخته می شود، افزود: در جهان کنونی پیشرفت در ورزش یکی از شاخص های پیشرفت تعیین شده است.

کامیاب با برشمردن قابلیت ها و پتانسیل های متنوع استان فارس و به ویژه شهرستان لارستان در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی، تصریح کرد: استان فارس از گذشته دارای قهرمانان بزرگی در سطح ملی و بین المللی داشته و دارد.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: یکی از اثرات مثبت مسابقات بزرگ در یک منطقه از کشور باعث رشد و اعتلای ورزشکاران می شود.

وی بیان کرد: استان فارس و لارستان با توجه به شاخصه ها و امکانات متنوع خود می تواند میزبان خوبی در رشته های مختلف ورزشی باشد.

در پایان از نفرات برتر این مسابقات با اهدای جام قهرمانی تجلیل شد که در رده سنی بالای ۵۰ سال نماینده پاکستان با کسب ۸ امتیاز قهرمان و دو شطرنج‌باز از کشور میانمار نیز با کسب ۷ و  ۶٫۵ امتیاز در رده دوم و سوم شدند.

در رده سنی بالای ۶۵ سال نیز شطرنج‌باز هندوستانی با کسب ۷٫۵ امتیاز همچنان صدرنشین جدول است و محمد محمدیان و عباسقلی تیموری از ایران به ترتیب با کسب ۶ و ۷ امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول قرار دارند.

به گزارش میلاد لارستان؛ این مسابقات از دوم تا نهم مهرماه به میزبانی لارستان با حضور ۶۱ شطرنج باز داخلی و خارجی در دو رده سنی ۵۰ و ۶۵ سال در سالن شطرنج دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین