جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 10 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

این حسن ها چقدر مظلومند…+نوای شهادت امام حسن عسکری(ع)

امشب شب شهادت امام حسن عسکری(ع) است و امشب سامرا غوغاست… پس از نابودی داعش حرم شریف آن حضرت امشب میزبان عاشقان است.. امام زمان(عج) آجرک الله … آقا تسلیت……

امشب شب شهادت امام حسن عسکری(ع) است و امشب سامرا غوغاست… پس از نابودی داعش حرم شریف آن حضرت امشب میزبان عاشقان است.. امام زمان(عج) آجرک الله … آقا تسلیت…

 

امام حسن عسکری تمامی کمالات اخلاقی پدران و اجداد گرامی خود را به ارث برده و با ذات خود عجین ساخته بود. والاترین جلوه های عالی اخلاق را در حرکات و سکنات خود نمایان می ساخت و مردم را بهره مند می کرد.

از صفات اخلاقی والای حضرت که بر درخشش ایشان می افزود بردباری ایشان بود؛حکومت عباسی ایشان را زندانی کرد و مورد اهانت قرار داد لیکن در همه حال ایشان صبور و بردبار بودند و لب به شکایت نگشودند و به هیچ کس از سختی و مشقت خود شکوه نکردند بلکه در تمام موارد، کار خود را به خدا بازگذاشتند و بر او توکل کردند. و این یکی را از نشانه های حلم و بردباری ایشان است.

یکی از ویژگیهای آشکار حضرت اراده ی قوی و استوار ایشان بود. حکومت بنی عباس همه ی توان و امکانات خود را به کار گرفته بود تا حضرت را وارد دستگاه خود کند و ایشان را موافق خود سازد لیکن این تلاشها ناکام ماند و حضرت همچنان بر استقلال خود و دوری از دستگاه عباسیان پافشاری کرد لذا بنی عباس او را تنها نماینده ی جناح مخالف سیاستهای استثمارگرانه و سرکوبگرانه خود می دانستند. امام در برابر تمام جلوه های فریبنده ی دستگاه عباسی ایستاد و از فرورفتن در نظام آنان تن زد. ایشان طاعت خدا و آرامش وجدان را بر هر چیز مقدم می داشتند.

 

در ادامه چند نوای جانسوز شهادت امام حسن عسکری با صدای حاج میثم مطیعی با هم می شنویم… التماس دعا

گفت:« سُرّ من رَای»، ترجمان «سامرا»ست. من ولی دلم گرفت، این حرم چه آشناست (روضه)

 

 

دل تنگم آه ای سامرا (واحد)

 

این حسن ها چقدر مظلومند (روضه امام حسن عسکری (ع))

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین