جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

توصیف شطرنج باز پاکستانی از ایران و لارستان

میلاد لارستان؛ دارنده پاکستانی نشان طلای رده سنی بالای ۵۰ سال رقابت‌های شطرنج پیشکسوتان سال ۲۰۱۵ آسیا گفت: با قهرمانی در مسابقات شطرنج پیشکسوتان لقب اولین استاد بزرگ شطرنج پاکستان…

خبرگزاری فارس: لقب اولین استاد بزرگی پاکستان را بدست آوردم/شطرنج بازان ایرانی رقیب جدی برای من بودندمیلاد لارستان؛ دارنده پاکستانی نشان طلای رده سنی بالای ۵۰ سال رقابت‌های شطرنج پیشکسوتان سال ۲۰۱۵ آسیا گفت: با قهرمانی در مسابقات شطرنج پیشکسوتان لقب اولین استاد بزرگ شطرنج پاکستان را به خود اختصاص دادم.

محمود لودهی؛ دارنده نشان طلای رده سنی بالای ۵۰ سال رقابت‌های شطرنج پیشکسوتان سال ۲۰۱۵ آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با قهرمانی در مسابقات شطرنج پیشکسوتان آسیا که به میزبانی لارستان برگزار شد، لقب اولین استاد بزرگ شطرنج پاکستان را به خود اختصاص دادم.

وی ضمن ابراز خرسندی و رضایت از حضور خود در ایران تصریح کرد: این دوره از مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود و تمامی پیشکسوتان خوب آسیا حضور داشتند. جا دارد از زحمات فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، اداره ورزش و جوانان و هیأت شطرنج لارستان که برنامه‌های این رقابت‌ها را بسیار خوب سازماندهی کردند، تشکر و قدردانی کنم.

قهرمان شش دوره شطرنج کشور پاکستان با اشاره به اینکه در این رقابت‌ها با ۹ شطرنج باز از کشورهای ایران، نیوزلند، قزاقستان و میانمار مبارزه کرده است، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات با هفت پیروزی و ۲ تساوی موفق شدم عنوان نخست را از آن خود کنم تا نتیجه زحمات چندین ساله خود بدست آورم و امتیاز عملکرد خود را به رتبه ۲ هزار و ۴۳۲ ارتقاء دهم.

وی که تاکنون ۱۵ بار در مسابقات آسیایی شرکت کرده و ۴۰ سال به ورزش شطرنج مشغول است در خصوص بازیکنان ایرانی حاضر در این دوره بیان داشت: بازیکنان ایرانی بسیار قوی و رقیب جدی برای من بودند و هیچوقت نباید آنها را دست کم گرفت. به عنوان مثال بازی دوم من با یکی از بازیکنان ایرانی بسیار دشوار بود به طوری که خیلی از دوستان معتقد بودند این بازی با تساوی به پایان می‌رسد اما در نهایت پیروز شدم.

 محمود لودهی با اشاره به سطح خوب بازی‌های این دوره از مسابقات ادامه داد: مسابقات آسیایی میدان بزرگی است و کوچکترین اشتباه باعث باخت خواهد شد. بنده هم هر چند در مسابقات متعددی حضور داشتم و مقام‌های زیادی را کسب کردم اما موفق شدم از قهرمانان بزرگ این مسابقات تجارب جدیدی را بدست آوردم.

دارنده مدال طلای رقابت‌های شطرنج پیشکسوتان آسیا در پایان ضمن ابراز رضایت از حضور خود در لارستان خاطرنشان کرد: لارستان یک شهر قدیمی و بسیار زیباست و مردمانی خونگرم و مهمان نواز دارد. من قبلا بارها به ایران سفر کرده‌ام و در تمام این سفرها رضایتمندی کامل داشته‌ام و همیشه معتقدم کشور ایران و پاکستان همانند برادر هستند و رابطه بسیار نزدیکی دارند.

وی ادامه داد، مطمئن باشید به محض برگشت به پاکستان به تمامی دوستانم توصیه می‌کنم به ایران سفر کنند. من واقعا تحت تاثیر رفتار خوب مردم لارستان و مسئولین این شهر قرار گرفتم و باید اضافه کنم که بهترین خاطره من از این سفر بازدیدی بود که به اتفاق دیگر شرکت کنندگان این رقابت‌ها از اماکن باستانی و تاریخی لارستان داشتم.

خبرنگار: داوود عسکرپور

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین