سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 28

برگزاری برنامه های بین المللی در لارستان ادامه دار باشد

میلاد لارستان: سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور ۷۰۰ پیرغلام و مداح ملی و ۴۰ مهمان خارجی از ۱۹ كشور جهان از جمله تركیه،…

میلاد لارستان: سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور ۷۰۰ پیرغلام و مداح ملی و ۴۰ مهمان خارجی از ۱۹ كشور جهان از جمله تركیه، آلمان، آرژانتین، مالزی، هندوستان، تاجیكستان، عراق، تانزانیا، نیجریه، قطر و میانمار از سیزدهم مهرماه در لارستان شروع و از ۱۴ مهرماه تا ۱۶ مهر در شیراز ادامه یافت.

برگزاری این اجلاس در استان فارس و بخصوص لارستان علاوه بر برکات معنوی دارای اثرات مثبت خوبی بود که باید از این طریق از فراهم کنندگان برگزاری این اتفاق مهم و بزرگ در منطقه محروم مثل لارستان تقدیر و تشکر کرد.

برپایی این اجلاس در لارستان مرهون تلاش ها و مساعدت های افراد زیادی بود که می بایست به نوبه خود از آنها نام برد و تشکر کرد که مهمترین این افراد عبارتند از؛ محمود عاطفی رئیس اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی ، مهدی دهقان نیری دبیر اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی ، امیر جاهدی فرمانده سپاه و پاسداران تلاشگر ناحیه لارستان به عنوان رئیس اجلاس در لارستان و پیروز دبیر اجلاس در لارستان، محمدرضا قنبرنژاد شهردار لار، جمشید جعفرپور نماینده مردم در مجلس، علمای تسنن و تشیع منطقه لارستان بزرگ و بخصوص مردم متدین، همیشه در صحنه، دلسوز و دلسوخته، صبور و ولایتمدار لارستان که با حضور و همکاری خود باعث برگزاری باشکوه این اجلاس شدند.

از جمله اتفاقات بزرگ و ماندگار برای لارستان در این اجلاس، تبلغ گسترده این اجلاس در سطح رسانه ها منطقه ای و کشوری بود که علاوه بر پوشش اخبار این رخداد در رسانه های مکتوب، اخبار، گزارشات و مراسم های این اجلاس به طور مستقیم از شبکه های مختلف آموزش، قرآن، شما و مرکز فارس پوشش داده شد که این کار موجب معرفی بیشتر لارستان و فرهنگ این منطقه شد.

کار بزرگ دیگر در این اجلاس، ثبت معنوی سینه زنی سنتی لاری بود که واقعاً از آرزوهای دیرینه مردم منطقه لارستان بود و انجام این کار، باعث جلوگیری از تحریف و تصرف این سبک عزاداری می شود.

از طرفی نیز، حضور چهره های مختلف مذهبی و فرهنگی داخلی و خارجی در لارستان برای شرکت در این اجلاس بزرگ، باعث آشنایی بیشتر آنان نسبت به این منطقه و مطمئناً معرفی لارستان به دیگران نخبگان فرهنگی می شود.

اما نکته مهم و نهایی، این است که امید می رود برگزاری چنین برنامه های مهم، اثرگذار و بین المللی همچنان در منطقه ادامه یابد و این میسر نمی شود مگر با برنامه ریزی، همکاری، همدلی و همزبانی مردم و مسئولان و بخصوص مسئولان با مسئولان.

آنچه باید ذکر شود، این است که می توان حوزه برگزاری برنامه های بین المللی در لارستان را گسترش داد و با اجرای برنامه های مختلف در بخش های ورزشی، علمی، اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، مذهبی و غیره گام های بهتری در این زمینه برداشت.

در آینده نسبت به دلائل تأکید بر برگزاری برنامه های بین المللی و اثرات آن در منطقه مطالبی ارائه خواهد شد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین