جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۰ق.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

براي محصولات ايراني «هوو » نیاورید…

 چندی پیش اشاره شد که اگر دشمن بيدار باشد اما دولت و مسئولين چنان عمل كنند كه دشمن قادر به موج سواري نباشد كاري از پيش نميبرد و در دراز مدت…

 چندی پیش اشاره شد که اگر دشمن بيدار باشد اما دولت و مسئولين چنان عمل كنند كه دشمن قادر به موج سواري نباشد كاري از پيش نميبرد و در دراز مدت مأيوس ميشود. رهبر معظم انقاب در صحبتهاي اخير خود فرمودند كه مگس روي زخم مينشيند پس اگر بتوانيم زخمها را التيام دهيم مگسها جمع ميشوند و زخم به راحتي بهبود مييابد. يكي از مهمترين زخمهایی كه جامعه را مأيوس، ناراحت، افسرده و مضطرب ميكند عدم برخورد از مفاسد اقتصادي، باز بودن دست غارتگران بيت المال، تبعيضها، ركود كارخانه هاي صنعتي، ورود بي رويه قاچاق و… است كه در اين جال به يكي دو نكته ميپردازيم.

وقتي از اقتصاد مقاومتي صحبت ميكنيم بايد بتوانيم توليدات داخل را به نحو مطلوب بهتر و بيشتر كنيم و به اين وسيله اشتغال را توسعه دهيم و جلو ورود كالاهايي كه خودمان ميتوانيم توليد نماييم بگيريم و صنايع نيمه مرده را جان تازه ببخشيم و حتي مقداري از كالاها در صورت امكان به مرحله صادرات برسانيم. طبيعي است تحقق اين مهم با شعار ميسر نميشود اين كه از اقتصاد مقاومتي حرف بزنيم و در تحقق آن گام برنداريم يا چيزي را به نام اقتصاد مقاومتي مطرح كنيم كه به آن هيچ ربطي ندارد، اگر نگوييم شيطنت و تمسخر است، جهالت و ناآگاهي است. تحقق اقتصاد مقاومتي با كار جهادي ميسر است و كار جهادي محتاج ايثار و فداكاري و دلسوزي مضاعف است.

جامعه اي كه ميخواهد اقتصاد مقاومتي داشته باشد در كنار پرتقال ايراني، پرتقال خارجي را به بازار عرضه نميكند و براي محصولات ايراني «هوو » نميتراشد و خار در پاي دوست فرو نميبرد و اقتصاد باغدار را به خواري، گسيل نميدهد. جامعه اي كه ميخواهد اقتصاد مقاومتي داشته باشد سنگ پا را از آلمان و چين و … وارد نميكند!

اقتصاد مقاومتي با قاچاق بيرويه كالا و اشباع نمودن بازار از هرگونه كالاهاي خارجي سازگاري ندارد. اقتصاد مقاومتي با غارتگريها و فرار كردنها و در پي ته مانده گشتنها كه شندرغازي از آنچه برده اند باز گردانند، سر ستيز دارد. مسئولين اقتصادي بويژه آنها كه اموال مردم تحت اختيار دارند بايد از وجدان كاري بالايي برخوردار بوده و در عين حال كاملاً تحت  مراقبت باشند كه خودشان احساس نمايند كوچكترين حركت برابر دستگيري است نه اين كه با خيال راحت اموال را منتقل نموده بعد هم خودشان از كشور تشريف ببرند و پس از چند صباحي اعلام كنند كه فلانی با اينقدر  وجه فرار کرد.

به عنوان نمونه دادستان تهران به كشف فساد در يكي از واحدهاي وزارت نفت واكنش نشان داد و گفت اين فساد كه از سال ۹۵ شروع شده بود ۱۵ روز پيش پس از فرار متهم به خارج از كشور و بردن وجه، به دادسرا گزارش شده است. لازم به ذكر است اين متهم ۱۰۰ ميليارد تومان برداشته و رفته است. براي بهتر فهميدن مطلب، لیستي از تيترهاي چند شماره يكي از روزنامه هاي صبح تهران را ميآوريم.

-۱ عضو كمسيون برنامه و بودجه مجلس گفته است: ۶۳ ميليارد تومان از درآمد هدفمندي در لايحه بودجه ۹۷ مفقود است و تلاشي  براي شفافيت آن وجود ندارد.

-۲ يكي از مديران بازنشسته بانك مركزي پس از گرفتن پاداش يك ميليارد توماني دوباره به كار دعوت شده است اما تحصيل كردگان جوان و نخبه بيكار ميگردند.

-۳ طي ۹ ماه امسال ۶۰ تن سنگ پا از چين – ايتاليا – آلمان و كره جنوبي به كشور وارد شده است.

كمسيون حمايت از توليد ملي و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسي مطرح كرد كه ۱۱۷۰ ميليون يورو و ۲۵۷ ميليون دلار خريد خارجي با وجود امكان توليد داخل صورت گرفته است.

 

خواشهمند اشت به اين بي نظمي هاي اقتصادي برسيد و محكم جلو اين مسائل را ببنديد و اميد را در جامعه به وجود آوريد.

سردبیر

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۸:۱۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین