جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
مديرعامل هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران "هما" مطرح کرد

استقبال از برقراری پرواز لار-مشهد/کیفیت و سرعت هواپیما علت گرانی بلیط در فرودگاه لار

مديرعامل هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران “هما”، گفت: برخی ها بیان می کنند دلیل اختلاف قیمت پرواز تهران به جهرم و تهران به لار چیست که باید در پاسخ به این…

مديرعامل هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران “هما”، گفت: برخی ها بیان می کنند دلیل اختلاف قیمت پرواز تهران به جهرم و تهران به لار چیست که باید در پاسخ به این افراد گفت که با توجه به اینکه پرواز جهرم با هواپیمای ATR که سرعت و امکانات کمتری دارد و پرواز لار با هواپیمای ایرباس ۳۲۰ که هواپیمایی با سرعتی بیشتر است با توجه به کشش بازار نرخ گذاری ها فرق کند و اگر استقبال بیشتر شود نرخ گذاری جدیدی در لار ایجاد می کنیم.

به گزارش میلاد لارستان دكتر فرزانه شرفبافی که به منظور بهبود فعالیت های این شرکت در فرودگاه لارستان به این شهرستان سفر کرده بود، در نشست با مسئولان اظهار داشت: از سال ۸۹ با رویکردی مثبت و با پیش زمینه آموزشی وارد فرودگاه لارستان شده است و در حل حاضر دوباره آمده ایم که با توجه به امکانات شهرستان نیازسنجی هایی برای بهبود اوضاع انجام و منابع را تامین کنیم تا حضور پررنگ تری را در شهرستان لارستان داشته باشیم.

تفاوت در کیفیت و سرعت هواپیماها علت گرانی بلیط در فرودگاه لارستان

وی با بیان اینکه ما حامی صادرات مردم لارستان هستیم زیرا صادرات لارستان در واقع صادرات کشور ایران است و وظیفه ما بسترسازی و فراهم سازی امکانات برای توسعه تجارت مردم است، افزود: در کل دنیا بیشترین رشد حمل هوایی در منطقه خاورمیانه بوده است و بزرگترین رشد در خاورمیانه را ایران داشته است و این نشان می دهد که یک بازار بزرگ در کشور وجود دارد.

مديرعامل هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران “هما” با اشاره به اینکه در حال حاضر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما را منعقد که بعنوان پسابرجام معروف و از این تعداد ۱۱ فروند تحویل گرفته شده است، تصریح کرد: طبق دستوری که مقام معظم رهبری فرموده اند باید به جنوب ایران از جمله سواحل مکران و بندرعباس توجهی ویژه صورت گیرد.

این عضور هیأت مدیره شرکت هواپیمایی ایران ایر با بیان اینکه در مورد تفاوت نرخی موجود در پرواز شرکتها می توان گفت که یکی از استراتژی های کلان صنعت هوایی کشور آزادسازی نرخ بلیط پروازها است که از سال ۹۲ انجام و در سال۹۶ قطعی شده است، یادآور شد: برخی ها بیان می کنند دلیل اختلاف قیمت پرواز تهران به جهرم و تهران به لار چیست که باید در پاسخ به این افراد گفت که با توجه به اینکه پرواز جهرم با هواپیمای ATR که سرعت و امکانات کمتری دارد و پرواز لار با هواپیمای ایرباس ۳۲۰ که هواپیمایی با سرعتی بیشتر است با توجه به کشش بازار نرخ گذاری ها فرق کند و اگر استقبال بیشتر شود نرخ گذاری جدیدی در لار ایجاد می کنیم.

پروازهای باربری نیازمند تأمین ۱۰۰ تن بار

شرفبافی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که کشش پروازهای ATR را بررسی کنیم به همین دلیل یارانه هایی داده می شود تا کشش آن مورد بررسی نیز قرار بگیرد و این اتفاق برای تعدادی از فرودگاه ها رخ داده است، گفت: در بحث کارگو دوست داریم که کارگو را انجام دهیم و برنامه ریزی هایی را برای این موضوع داشته ایم، اما هواپیمای باری بویینگ در ایران فقط ۳ فروند است که حدود ۱۰۰ تن بار را جابجا می کند.

وی ادامه داد: اگر این هواپیما را به لارستان ارسال کنیم نیازمند این مورد است که در یک روز مشخص صادرکنندگان در لار  ۱۰۰ تن بار را در فرودگاه برای انتقال بیاورند که  این کشش در فرودگاه لارستان موجود نیست.

مديرعامل هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران “هما” با بیان اینکه براساس آمار در فرودگاه لارستان طی هفته حدود ۳۵ تن بار می تواند جابجا شود و حتی تجهیزات لازم برای حمل بار به میزان ۱۰۰ تن نیز در فرودگاه موجود نیست، تصریح کرد: می توان بر این مورد برنامه ریزی هایی صورت داد.

وی بیان کرد: باید با توجه به کشش بازار، نیروی موجود و تجهیزات مورد نیاز تصمیم گیری خود را انجام دهیم.

این مسئول با بیان اینکه ۲ فروند ایرباس باری نیز با ظرفیت ۴۰ تن داریم که به دلیل مشکل موتور نیازمند تعمیر هستند و تا اردیبهشت سال آینده این مورد طول می کشد، گفت: از لحاظ هزینه تعمیر این هواپیماها نیازمند فاینانس هستیم که اگر افرادی می توانند کمک کنند ما می توانیم زودتر نیز اقدام کنیم.

 

شرفبافی افزود: اگر ایرباس ها زودتر تعمیر و فاینانس شود با توجه به تجهیزات موجود در لارستان دیگر نیازمند تجهیزات بیشتری نیز برای حمل بار نیستیم.

وی با اشاره به اینکه مسافران بین المللی لارستان دارای بار زیادی هستند به همین خاطر حجم بار اضافی برای حمل به خارج در هواپیما دیگر موجود نیست که بتوان بار صادرکنندگان را ارسال کرد، تصریح کرد: برای ترانزیت بارها به شیراز به دلیل فاصله این دو شهر مشکلاتی موجود است.

عضو هیئت مدیره شرکت ایران ایر با بین اینکه در خصوص پرواز لار به شیراز باید از هواپیمای ATR که مسافربری است اقدام کرد، گفت: باز هم ارسال بار از طریق ان به شیراز ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسافربری پس از برجام ۸ فروند هواپیمای ATR تحویل گرفته ایم که هر کدام نیازمند حدود ۶ خلبان است در حالیکه در کشور حدود ۳۷ خلبان هستیم، عنوان کرد: در حال تربیت خلبان هستیم و برای اینکه بتوانیم خلبان های مورد نیاز این هشت فروند را تامین کنیم تا حدود خرداد ماه باید آموزش و تربیت خلبانان را ادامه دهیم که کاملا به ناوگان هوایی اضافه شود.

مديرعامل هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران “هما” با بیان اینکه اگر امکانات فرودگاهی لارستان بگونه ای اقدام شود که پرواز شب بصورت رفت و برگشت در آن صورت گیرد، افزود: در این صورت از ظرفیت این فرودگاه بیشتر استفاده شده و هم اینکه از ظرفیت هواپیما نیز بیشتر استفاده می شود.

وی بیان کرد: اگر اول صبح نیز پروازها صورت گیرد باید هتلی جهت اقامت پرسنل هواپیما در نظر گرفته شود که خود مشکلاتی در پی دارد که باید در این مورد نیز بحث و تبادل نظر شود.

شرفبافی با بیان اینکه برنامه های پروازی ATR به مقصد مسقط، شارجه و دوحه در دست کار داریم که البته به صورت مسافربری است نه باری، خاطر نشان کرد: الان در حال بررسی این موضوع و کشش پرواز از مسیر لارستان هستیم .

 

استقبال از پیشنهاد برقراری پرواز لار به مشهد

وی با استقبال از پیشنهاد برقراری پرواز لار به مشهد، افزود: ترجیح ما بر انجام این پرواز از طریق هواپیمای ایرباس ۳۲۰ است که در سال ۲۰۱۸ تعداد ۳ فروند به ما اضافه خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از پروازهایی که در لارستان انجام می شود در بسیاری از فرودگاه ها رخ می دهد که این نشان از ظرفیت های موجود در این شهرستان است، ادامه داد: وجود پتانسیل بالای صادرات در شهرستان لارستان بسیار ارزشمند است که باید بر روی آنها تمرکز کرد.

وی یادآور شد: سعی داریم برای پذیرش بار هواپیمایی و استانداردهای مربوط به ان انبار شرکت اسمان را گرفته تا استانداردها را از طریق ان انجام دهیم.

مديرعامل هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران “هما” با اشاره به اینکه اگر امکانات سردخانه ای کامل در شهرک صنعتی خور ایجاد شود دیگر نیازی به ایجاد سردخانه مجهز در فرودگاه نیست، افزود: ما نیازمند حضور بخش خصوصی در کنار بخش دولتی هستیم.

 

وی ادامه داد: اخیرا با همکاری نمایندگان مجلس طرحی را به مجلس برده ایم که هزینه سوخت هواپیمای باری و مسافربری یکسان شود تا شرکتها به سمت هواپیماهای باربری بیشتر قدم بردارند و مشکلات کمتر شود.

شرفبافی با اشاره به اینکه برای حمل بار هوایی سه رکن اساسی را نیازمندیم، تصریح کرد: گمرک، فرودگاه و شرکت هواپیمایی که هر سه باید با هم خدمت کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه حمل بار هوایی به توسعه منطقه کمک خواهد کرد و ما نیز علاقه مندیم که این اتفاق در لار بیافتد، گفت: با توجه به ازاد کردن قیمت ها، اما فروش زیرقیمت سیستم کار درست و قانونی نیست و الان در دنیای الکترونیک هستیم و باید شرکت های شهرستان لارستان پکیج های تور را در کنار فروش بلیط قرار دهند تا بتوانند در کنار دیگر شرکت ها رقابت کنند.

وی با بیان اینکه اهمیت لارستان برای ما انقدر بوده است که طی ۶ ماه خدمت خود تا بحال به شیراز نرفته ام اما در لارستان حضور پیدا کرده ام، اضافه کرد: مطمئن باشید پروازهای داخلی را به گونه ای برنامه ریزی خواهیم کرد که نیازهای این شهرستان نیز تا حدی تامین شود.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

7 Responses to “استقبال از برقراری پرواز لار-مشهد/کیفیت و سرعت هواپیما علت گرانی بلیط در فرودگاه لار”

  1. شهروند گفت:

    پس همچنان قیمت بلیط لار تهران چند برابر جهرم به تهران و دو برابر شیراز به تهران است .

  2. مسافر دبی گفت:

    سلام. ممنون از همه . بابا تهران مشهد دوحه و مسقط همه خوب و عالی . آخر کسی نیست جلو تاخت و تاز این شرکت های عربی در مسیر دبی را بگیره . بیشتر مسافر فرودگاه در مسیر دبی هستند .

  3. علی گفت:

    تا یک رقیب برای ایران ایر نیاید قیمت بلیط درست نمی شود اینها همه توجیح برای افزایش سود است . یعنی اگر با هواپیمای ای تی ار بریم تهران قبمت صدو پانزده تومان جهرم ویا در زمان حضور شرکت آسمان جهت رقابت با این شرکت صدوچهارده هزار تومان می شود .

  4. عبدالرضا گفت:

    کجای دنیا قیمت بلیط در یک مسیر را با نوع هواپیما کاهش یا افزایش می دهند که در مسیر لار تهران چنین سیاستی از طرف شرکت هما انجام می گیرد . اگر مدیر فرودگاه قانع شده نمی دانم ولی مسافرین و مردم چنین توجیحی را نمی پذیرند . چگونه است در یک هواپیما هم مسافر با بلیط ۲۵۳۰۰۰ تومان و هم مسافر با نرخ ۴۵۲۰۰۰ بلیط خردیه و کنار هم نشسته اند .

  5. بی نام گفت:

    عبدالرضا جان . احتمالا بعضی از مسافرین باید به طور خیالی تصور کنند سوار هواپیمای ایرباس ۳۲۱ و بعضی تصور کنند سوار هواپیمای ای تی آر هستند .

  6. حسین گفت:

    وقتی ایران ایر اعلام می کند ۱۰۰ تن آماده کنید تا پرواز باری به لار بفرستیم یعنی نمی خواهد بیاید . بر فرض ۱۰۰ تن بار خروجی صادر کنندگان لاری آماده کردند . ۱۰۰ تن بار ورودی را چه کسی در آن ور آب تهیه کند . به نظر تون کمی به ما توهین نشده است . بهتر نیست شفاف باشیم ….

  7. رسول گفت:

    از بس عزیزان ما در مراسم استقبال لبخند می زنند فکر کردیم دستاورد این سفر خیلی بزرگتر از اینها برای مردم و فرودگاه باشد .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین