جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

اتمام مرمت راسته جنوبی بازار قیصریه تا پایان آبان ماه

میلاد لارستان: سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان، گفت: از اول مهرماه کار ترمیم، بازسازی و مرمت کف بازار راسته جنوبی بازار قیصریه لارستان شروع شده و تا پایان آبان ماه…

نتیجه تصویری برای مرمت بازار قیصریه لارمیلاد لارستان: سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان، گفت: از اول مهرماه کار ترمیم، بازسازی و مرمت کف بازار راسته جنوبی بازار قیصریه لارستان شروع شده و تا پایان آبان ماه به اتمام می رسد.

سیما علویه در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه عملیات بازسازی بخشی از بازار قیصریه این شهرستان از ابتدای مهرماه آغاز شده است، اظهار داشت: ۱۴۰ میلیون تومان بودجه مورد نیاز انجام این پروژه از محل بودجه ماده ۱۸۰ نماینده مردم در مجلس مربوط به سال ۹۳ اختصاص یافته است.

وی افزود: با توجه به نظر کارشناسان فنی میراث فرهنگی استان فارس، تشخیص داده شد که کف بازار قیصریه به منظور تعبیه تأسیسات آب، برق، تلفن و آتش نشانی به عمق یک مترو نیم حفاری و کانالی جهت تاسیسات ایجاد شود و ادارات برق و مخابرات و آتش نشانی تجهیزات خود را به کانال منتقل کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان هدف از انتقال این تأسیسات به زیر زمین را آماده سازی زیرساختهای لازم برای ثبت جهانی این اثر باستانی دانست و تصریح کرد: برای ثبت جهانی قدیمی ترین بازار تاریخی ایران، یکی از معیارها پاک سازی نمای ظاهری بازار و انتقال کابل ها و سیم برق به زیرزمین و ساماندهی آن است.

این مسئول با اشاره به اینکه بدلیل تخصیص دیرهنگام بودجه و مصادف شدن زمان بازسازی با روزهای شلوغ بازار، این کار با تأخیر یک ماهه شروع شد، خاطر نشان کرد: از اول مهرماه کار ترمیم، بازسازی کف و اصلاح تأسیسات زیربنایی راسته جنوبی یا همان درب اصلی بازار تا وسط قیصریه شروع شده و تا پایان آبان ماه خاتمه پیدا می کند.

وی بیان کرد: علاوه بر اصلاح کف بازار، دیواره راسته جنوبی بازار نیز بوسیله سنگ های اتابکی مرمت خواهد شد.

علویه با اشاره به اینکه برای ادامه مرمت بازار قیصریه لارستان نیازمند مشارکت بازاریان در تامین بودجه است، اضافه کرد: با رایزنی های صورت گرفته تفاهم نامه ای مابین هیئت امناء بازار با اداره کل میراث فرهنگی فارس منعقد خواهد شد تا برای ادامه روند بازسازی این کار به شکل مشارکت بازاریان و میراث انجام شود و این بدان معناست که متناسب با میزان پرداختی حجره داران، به همان میزان میراث فرهنگی فارس در امر بازسازی بازار مشارکت می کند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین