جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

لارستان؛ قطب تولیدپیاز و سیب زمینی جنوب فارس

کاشت سیب زمینی طرح استمرار در شهرستان لارستان به اتمام رسيد. مهندس سعیدی نژاد کارشناس مسئول واحد زراعت جهاد كشاورزي لارستان ضمن اعلام این خبر افزود لارستان به عنوان قطب…

کاشت سیب زمینی طرح استمرار در شهرستان لارستان به اتمام رسيد. مهندس سعیدی نژاد کارشناس مسئول واحد زراعت جهاد كشاورزي لارستان ضمن اعلام این خبر

افزود لارستان به عنوان قطب تولید سیب زمینی طرح استمرار در جنوب فارس شناخته می شود و با توجه به شرايط مناسب عرضه خارج از فصل اين محصول و توجه ویژه کشاورزان به نکات فنی و اجرای سیستم های آبیاری نوین پيش بيني مي شود در سطح ۵۰۰ هكتار مزارع سیب زمینی طرح استمرار در سال زراعی جاری، بیش از ۱۵هزار تن محصول توليد گردد.

همچنین سعیدی نژاد از کاشت گوجه فرنگی در  لارستان نیز خبر داده و افزود: با توجه به نیاز بازار و لزوم تنظیم قیمت این محصول در دی و بهمن ماه که اوج قیمت گوجه فرنگی در اين ماه ها شاهد هستیم، نشاء این محصول نسبت به سال گذشته ۱۵ الي ۲۰ روز زودتر به زمین اصلی انتقال یافته است، امید است با رعايت تاریخ کاشت مناسب، نیاز بازار در ماههای سرد سال مرتفع گردد. در ضمن پیش بینی می گردد سطح زیر کشت این محصول در  سال زراعی جاری به۶۵۰ هکتار برسد.

کارشناس جهاد کشاورزی لارستان اضافه کرد: تولید نشاء پياز نیز در لارستان آغاز شده و لارستان به عنوان قطب تولید پیاز طرح استمرار در فارس، با داشتن کشاورزان پیشرو در كشت این محصول، بیش از ۱۱ سال است که نشا پیاز مورد استفاده جنوب فارس را تأمين مي نمايند، به نحوی که تولید مازاد بر مصرف نشاء محصول پیاز، به شهرستانهای خنج، لامرد، مهر و دیگر شهرستانها صادر می گردد. لازم به توضیح است در سال زراعی جاری جهت کشت بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی مستعد کشت پیاز طرح استمرار در جنوب فارس نشاء تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین