جمعه ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9

هم اندیشی معاونان آموزش ابتدایی جنوب فارس در لارستان

اولین جلسه هم اندیشی حوزه معاونت آموزش ابتدایی ادارات قطب جنوب استان فارس با حضور مسئولانی از اداره کل و  معاونان وکارشناسان آموزش ابتدایی از شانزده اداره آموزش وپرورش استان…

اولین جلسه هم اندیشی حوزه معاونت آموزش ابتدایی ادارات قطب جنوب استان فارس با حضور مسئولانی از اداره کل و  معاونان وکارشناسان آموزش ابتدایی از شانزده اداره آموزش وپرورش استان در لارستان برگزار شد و آخرین مسائل وبرنامه های حوزه ابتدایی به بحث وتبادل نظر گذاشته شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت اداره کل ومدیریت آموزش و پرورش لارستان در این جلسه جمشیدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش فارس در سخنانی با اشاره به مشکلات و معضلات این حوزه، بحث نقل وانتقالات را یکی از مشکلات بزرگ ونفس گیر پیش روی مجموعه خود دانست و با اشاره به سرازیر شدن نیروهای شرکتی،نهضتی ها،پیش دبستانی ها وسایر حوزه ها به مقطع ابتدایی ، در صورت عدم برنامه ریزی صحیح و آموزش های لازم به آنها از آن به عنوان چالشی بزرگ برای این حوزه یاد کرد.

وی همچنین با اشاره به آفات مدیریت، بحث روز مرّگی را یکی از آنها شمرد وگفت: برای این که یک مدیر دچار روزمرگی نشود باید برنامه ای مدوّن ومشخّص داشته باشد تا در طول سال طبق این برنامه کارهای خود را پیش برده وبه امور فرعی دیگری مشغول نگردد. جمشیدی همچنین برخورد مناسب با داشتن جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی، کنترل سیستم مدیریتی، منطق مسئولیت پذیری ، برنامه ریزی برای ایجاد شوق وانگیزه به دانستن، مطابقت رفتار با سخنان خود جهت الگودهی صحیح را از نکات ضروری یک مدیریت صحیح دانست وتاکید کرد برای داشتن یک مدرسه سرآمد باید تلاش و زحمت مضاعفی کشید و سعی کنید برای اینکه کار ماندگاری داشته باشید یک نسخه تک باشید و یک کار شاخص و بکر به نام مجموعه مدیریت خود ثبت نمایید وهمچنین  تشویق ها و تنبیه ها بر اساس و به تناسب رفتارها صورت گیرد نه آنکه به صورت پادگانی همگی را یکسان تشویق یا تنبیه نمود و باید مدلی طراحی شود که نیاز نباشد حتما مدیر حضور فیزیکی داشته باشد تا نظم ایجاد شود بلکه یک مدیر موفق کسی است که حضور معنوی او همیشه احساس شود و در نبود او نیز نظم و انضباط مدرسه حفظ شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش فارس از روسای ادارات شهرستانها خواست تا براساس سخنان استاندارمحترم فارس اولویت مشکلات اداره خود را به فرماندار شهرستان گوشزد کنند و همچنین از طریق رسانه ها وتریبون نماز جمعه ،شورای اسلامی شهر و سایر نهادها مردم را نسبت به مشکلات آموزش و پرورش توجیه کنند تا بتوان از ظرفیت های بیرون از حوزه آموزش وپرورش حداکثر استفاده صورت گیرد. جمشیدی از آموزش وپرورش فارس به عنوان وسیعترین اداره در سطح کشور نام برد و تاکید کرد به تبع آن مشکلات بیشتری نیز داریم وباید با تلاش مضاعف این مشکلات را به فرصت تبدیل کنیم.

وی در ابتدای سخنان خود اعلام نمود در ارزیابی های امسال درحوزه معاونت ابتدایی، لارستان در بین شهرستانهای فارس رتبه اول را کسب نموده وبه همین منظور با اعطای  لوح تقدیر وهدایا یی از فیاض پور رییس اداره ، حمیدی معاون آموزش ابتدایی،ژاله کارشناس مسئول ابتدایی و سایر کارشناسان این حوزه در آموزش و پرورش لارستان قدردانی نمود.

در ابتدای این جلسه نیز فیاض پور معاون مدیر کل ومدیر آموزش وپرورش لارستان و حمیدی معاون آموزش ابتدایی ایشان در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم  به مهمانان عزیز ، پیرامون برنامه های انجام شده و پیش رو در حوزه آموزش ابتدایی شهرستان مطالی بیان نمودند.

در ادامه نیز کارگاه تخصصی با حضور وزیری ،رییس دوره دوم ابتدایی- عمادی ،رییس دوره اول ابتدایی- حسینی ، کارشناس پیش دبستانی و فرجی کارشناس تکنولوژی گروههای آموزشی از اداره کل آموزش و پرورش فارس تشکیل گردید.

گفتنی است اولین جلسه هم اندیشی حوزه معاونت ابتدایی ادارات قطب جنوب فارس با حضور معاونان وکارشناسان آموزش ابتدایی از ادارات شهرستانها ومناطق  فیروزآباد،قیر و کارزین، ناحیه۳شیراز، لامرد ، مهر ، خنج ، گراش، میمند، اوز، جویم، بیرم،اشکنان،گله دار وعلامرودشت به میزبانی لارستان برگزار گردید.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین