شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

طرح احیای سر در ورودی بازار قیصریه لارستان آماده اجراست

میلاد لارستان:سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان گفت: طرح احیای سر در ورودی بازار قیصریه لارستان توسط کارشناسان میراث فرهنگی تهیه شده و آماده اجرا توسط مجریان طرح است. سیما علویه…

میلاد لارستان:سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان گفت: طرح احیای سر در ورودی بازار قیصریه لارستان توسط کارشناسان میراث فرهنگی تهیه شده و آماده اجرا توسط مجریان طرح است.

سیما علویه در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای بهسازی سر در ورودی بازار قیصریه اختصاص یافت، اظهار داشت: طرح سر در ورودی بازار قیصریه لارستان از دو سال قبل به سفارش شهرداری و حمایت میراث تهیه و مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح تهیه شده مورد تأیید و تصویب کارشناسان میراث فرهنگی استان رسیده است، افزود: امکان سنگ فرش و احیای سر در ورودی اصلی بازار از سمت میدان شهید نصیری درصورت مشارکت و تامین اعتبار توسط راه و شهرسازی، شهرداری، میراث فرهنگی و بافت تاریخی در سریعترین زمان ممکن وجود دارد و می‌توان این کار را در اسرع وقت انجام داد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان با اشاره به مکاتبات انجام شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی لارستان مبنی بر احیاء سر در ورودی کاروانسرای گلشن لار، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده با اداره کل میراث فرهنگی فارس، مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی لارستان موافقتنامه اصولی و پول واریزی را به میراث فرهنگی لارستان اعلام کنند تا در پی آن کارشناسان جهت مشخص کردن آیتمهای مرمتی به لارستان اعزام شوند و زمینه مرمت و احیاء سر در ورودی کاروانسرای لار فراهم شود.

علویه بیان کرد: با توجه به اولویت بهتر است ادارات ذیربط مثل اداره کل راه و شهرسازی لارستان، شهرداری، میراث فرهنگی نسبت به اتمام پروژه نیمه ضلع غربی بازار و اتمام سابات جنب بازار قیصریه و بانک ملی و خارج کردن آن از وضعیت نامساعد اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین