شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 26 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

افتتاح ساختمان دانشکده علوم قرآنی در سال 95

میلاد لارستان: شهرستان گراش فعالیت‌های زیادی در زمینه آموزش قرآن و حفظ آن دارد که با افتتاح ساختمان دانشکده علوم قرآنی این شهرستان در سال ۹۵ و ایجاد شعبات مجمع‌القران…

حفظ قرآنمیلاد لارستان: شهرستان گراش فعالیت‌های زیادی در زمینه آموزش قرآن و حفظ آن دارد که با افتتاح ساختمان دانشکده علوم قرآنی این شهرستان در سال ۹۵ و ایجاد شعبات مجمع‌القران فاطمیون گراش در دیگر استان‌ها گسترش می‌یابد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، وجود دومین دانشکده علوم قرآنی استان و موسسات مختلف قرآنی در شهرستان گراش سبب شده که این شهرستان در زمینه تربیت حافظان و دانشجویان علوم قرآنی یکی از شهرستان‌های برجسته استان فارس باشد.

به گفته عبدالحمید نجاتی، رئیس این دانشکده، دانشکده علوم قرآنی گراش در سال ۹۱ با ۲۴ دانشجو شروع به فعالیت کرده و پس از گذشت ۳ سال تعداد دانشجویان این دانشکده به ۱۲۰ نفر افزایش یافته است.

یکی از ویژگی‌های این دانشکده استفاده از نیروهای بومی برای کارکنان و اساتید است و نجاتی این تعداد را ۹۹ درصد کارکنان دانشکده می‌داند.

یکی از مشکلاتی که این دانشکده دارد، نداشتن ساختمان آموزشی و خوابگاهی است و در حال حاضر این دانشکده در ۲ ساختمان اجاره‌ای از آموزش‌وپرورش به فعالیت ادامه می‌دهد البته نجاتی می‌گوید که ساختمانی برای آموزش و خوابگاه دانشجویان در نظر گرفته شده که مهرماه ۹۵ آماده بهره‌برداری می‌شود.

سال گذشته پنجمین المپیاد قرآنی دانشکده‌های علوم قرآنی در این دانشکده برگزار شد و اساتید و دانشجویان این دانشکده توانستند در بخش‌های مختلف حائز رتبه شوند.

فعالیت قرآنی شهرستان گراش به همین دانشکده محدود نمی‌شود و وجود موسسات قرآنی از دیگر فعالیت‌های این شهرستان در زمینه قرآن و قرآن پژوهی است.

محمدحسن نام‌آور، مسئول دارالقران‌های اداره تبلیغات گراش، در این زمینه می‌گوید: در این شهرستان یک موسسه شبانه‌روزی قرآنی مخصوص برادران به نام مجمع‌القرآن فاطمیون گراش وجود دارد که به تربیت تخصصی حافظان قرآن می‌پردازد.

نام‌آور می‌افزاید: سه موسسه قرآنی ویژه خواهران با نام‌های بیت‌الزهرا، بیت‌النور و قمربنی هاشم به حفظ موضوعی قرآن می‌پردازد و فعالیت‌هایشان به صورت روزانه است.

وی از فعالیت ۲‌خانه قرآنی روستایی در این شهرستان خبر می‌دهد که در سطح روستاها به تربیت قرآنی جوانان روستایی می‌پردازد.

در این میان فعالیت مجمع‌القرآن فاطمیون گراش بیشتر از دیگر موسسات است. حجت‌الاسلام سعید بصیری درباره فعالیت‌های این موسسه می‌گوید: فعالیت‌های این مؤسسه در سال ۱۳۷۲ و حول دو محور اساسی آموزش قرآن کریم در سطوح مختلف اعم از روخوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ و مفاهیم و ترویج فرهنگ اهل بیت پایه‌گذاری شد.

بصیری می‌افزاید: فعالیت این موسسه در سال ۸۸ به شکل تخصصی‌تر در زمینه آموزش قرآن دنبال و از سال ۹۱ فعالیت‌های شبانه‌روزی این موسسه در زمینه حفظ قرآن برای برادران و از سال ۹۲ برای خواهران آغاز شد.

به گفته بصیری این موسسه در این مدت کوتاه توانسته ۳۰ حافظ قرآن تربیت کند.

مدیر موسسه مجمع‌ القران فاطمیون گراش از وجود محدودیت سنی برای حافظان قرآن در این موسسه می‌گوید و می‌افزاید: افراد از سنین ۱۲ تا ۲۶ سالگی برای ثبت نام در رشته حفظ قرآن می‌توانند اقدام کنند اما ثبت نام در رشته‌های روخوانی و روانخوانی قران محدودیت سنی ندارد.

فعالیت این موسسه به گونه‌ای است که دیگر شهرها نظیر شهرکرد و تربت حیدریه برای نمایندگی این موسسه اقدام کرده‌اند و رایزنی‌هایی نیز در این زمینه انجام شده است و در صورت فراهم شدن شرایط لازم به زودی شعبات دیگر این موسسه در دیگر شهرستان‌های کشور نیز فعال می‌شود.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین