سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19

هفته اول اسفند ماه 1383 شماره 367 (حادثه‌اي كه همه را متاثر كرد)

 حادثه دلخراش واژگوني اتوبوس يكي از شركت‌هاي مسافربري و كشته شدن ۴ تن و مجروح شدن ۲۷ تن، واقعه‌اي بسيار غمبار بود. خبرگزاري‌ها علت بروز حادثه را سرعت و لغزندگي…

 حادثه دلخراش واژگوني اتوبوس يكي از شركت‌هاي مسافربري و كشته شدن ۴ تن و مجروح شدن ۲۷ تن، واقعه‌اي بسيار غمبار بود. خبرگزاري‌ها علت بروز حادثه را سرعت و لغزندگي جاده قيد كرده بودند. نحوة واژگوني هم همين‌ مطلب را تاييد مي‌نمود.
يكي مي‌گفت هميشه پليس راه كنترل مي‌كرد اما حالا پليس راهي وجود ندارد كه كيلومترها را مثل سابق كنترل كنند و رانندگان را مجبور نمايند با سرعت متعادل برانند طبعا وقتي عامل كنترل نباشد اين مشكلات ايجاد مي‌شود ديگري مي‌گفت بعضي راننده‌ها در سرعت مسابقه مي‌دهند و افتخار هم مي‌نمايند سومي مي‌گفت ماشين‌هاي «ولوو» سرعتشان خوب است فقط راننده بايد مواظب باشد كه در كجا به سرعت برود و در كجا آرام.
به هر ترتيب حادثه‌اي كه رخ داد درس عبرتي بود كه مسئولين شركت‌هاي مسافربري به خود آيند و سرعت رفت و آمد رانندگان خود را به شدت زير نظر داشته باشند و با صميميت و محبت به آنها بقبولانند كه خطاي سرعت زياد مانند خطاي خنثي كردن «مين» است كه اولين اشتباه، آخرين اشتباه خواهد بود.
رانندگان عزيز و زحمت‌كشي كه عمري با سختي و رنج چشمان خويش را براي راحتي حال مسافرين باز نگه مي‌دارند و رنج سفر را تحمل مي‌كنند متوجه باشند متعادل برانند و بدانند هيچ ايرادي ندارد كه انسان نيم ساعت ديرتر به مقصد برسد. هميشه در انتهاي ماشين‌ها مي‌نوشتند: ديرتر رسيدن بهتر از هرگز نرسيدن است . اين جملات بايد عواملي براي بيداري گردد.
 اميد است مسئولين شركت‌هاي مسافربري از اين حادثه كمال استفاده را بكنند و اجازه ندهند چنين وقايع دلخراشي تكرار شود.
مدير مسئول

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۶:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین