دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
رئیس شورای اسلامی شهر لار در گفت‌وگو با میلاد لارستان مطرح کرد

لزوم حل مشکلات کارخانه سیمان لارستان/رسیدگی به بافت فرسوده/احداث بازار ماهی فروشان در لار

رئیس شورای اسلامی شهر لار با تأکید بر اینکه متأسفانه میراث کهن لارستان در سایه بی‌توجهی‌ها در حال نابودی است، گفت: مسوولان باید در بهسازی و بازسازی بافت فرسوده شهر…

رئیس شورای اسلامی شهر لار با تأکید بر اینکه متأسفانه میراث کهن لارستان در سایه بی‌توجهی‌ها در حال نابودی است، گفت: مسوولان باید در بهسازی و بازسازی بافت فرسوده شهر لار به شورای شهر و شهرداری کمک کنند.

عبدالله محبی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه یکی از خواسته‌ها و توقعات جدی مردم از شورای اسلامی شهر لار پیگیری مباحث مربوط به کارخانه سیمان لارستان است، اظهار داشت: متأسفانه مسوولان این کارخانه با وجود ۹ هزار سهامدار جوابگوی مردم نیستند و از مسوولان شهرستان به خصوص نماینده و فرماندار ویژه لارستان توقع می‌رود که این موضوع را پیگیری کنند و جوابگوی مردم باشند.

وی بابیان اینکه این سهامداران از سال ۱۳۶۵ سرمایه‌های خود را در این کارخانه قرار داده‌اند اما چیزی به دست نیاورده‌اند، افزود: متأسفانه زمانی که مسوولی نیز به این کارخانه مراجعه می‌کند با گفتن چند بحث موضوع را به مسیر دیگری می‌برند، درحالی‌که واقعیت چیز دیگری است.

رئیس شورای اسلامی شهر لار با تأکید بر اینکه باید به‌طور جدی بحث کارخانه سیمان لارستان را حل و از شعار دادن فاصله گرفت، تصریح کرد: مقدار زیادی تجهیزات خریداری و در کارخانه در حال فرسوده‌شدن است که این نیز باید پیگیری شود.

این مسوول با اشاره به اینکه بنا به تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر لار در سال جدید عوارض شهرداری افزایش پیدا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: باید به دنبال منابع مالی پایدار برای شهرداری لار  باشیم.

محبی بابیان اینکه سعی بر این بوده تا برای تأمین منابع مالی شهرداری به مردم فشار وارد نکنیم، ادامه داد:  تفکیک خانه‌های با متراژ ۴۵۰ متر که از خواسته‌های مردم نیز بوده، به تصویب  شورای شهر لار رسیده و امید می‌رود تا پایان سال جاری مجوز آن از کمیسیون ماده ۵ دریافت شود.

وی در خصوص برنامه‌های شورای اسلامی شهر لار برای سال آینده، گفت: اجرای پروژه پارک بانوان در محلی جدید، تعریض خیابان معلم از چهارراه راهنمایی تا پارک شهر، احداث بازار ماهی‌فروشان جنب بازار میوه و تره‌بار، ایجاد پارکینگ و محلی تجاری در میدان بار قدیم و غیره در دستور کار قرار دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر لار یکی از مشکلات شهر لار را عدم وجود مکانی مناسب برای استراحت مسافران دانست و یادآور شد: در تلاش هستیم با ایجاد پارکینگ و فضای مناسب و همچنین مکان تجاری در محل میدان بار قدیم را به قطب تجاری تبدیل کنیم که انتظار می‌رود در سال آینده این مهم صورت پذیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر لار با اشاره به اینکه برای رفاه بیشتر شهروندان و مسافران، به دنبال ایجاد ۳ باب پارکینگ در سطح شهر لار هستیم، افزود: به مردم این قول را می‌دهیم که طی این چهار سال تا حد توان مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی با ابراز تأسف نسبت به اینکه در بافت قدیم شهر لار کاری اساسی صورت نگرفته و باید به دنبال بهبود وضعیت مردم ساکن در این محلات بود، عنوان کرد: شهر قدیم لار باید به جایگاه عالی تجاری خود بازگردد و از مسوولان انتظار است تا بیش از پیش پیگیر مسائل مردم باشند و شورای شهر نیز تا آنجا که بتواند، قول همکاری می‌دهد.

محبی بابیان اینکه متأسفانه میراث کهن لارستان در سایه بی‌توجهی‌ها در حال نابودی است، تصریح کرد: مسوولان باید در بهسازی و بازسازی بافت فرسوده شهر لار به شورای شهر و شهرداری کمک کنند.

وی بیان کرد: در شهرهای دیگر مکان‌های تاریخی بازسازی می‌شود اما در لار این اتفاق به جد صورت نمی‌گیرد که ازجمله آن بازار قیصریه، کاروانسراها، برج مادر نادر و غیره واقعاً نیاز به مرمت دارند وگرنه به زودی نابود می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر لار با اشاره به اینکه بودجه در تمام کشور وجود دارد تا این کارها صورت گیرد اما نیازمند پیگیری مسوولان است، گفت: اینکه نامه بزنیم تا بودجه به دست بیاید این کار اتفاق نمی‌افتد.

وی بابیان اینکه به نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی اعلام‌شده پیگیری مراحل اولیه را انجام دهند و ادامه کار را به افراد شورا واگذارند، تصریح کرد: درواقع مسوولان کشوری ما را به عنوان افراد شورا به راحتی نمی‌پذیرند و این نیاز به پیگیری نماینده مجلس است ولی ما نیز به نوبه خود، همکاری لازم را خواهیم داشت.

محبی با اذعان به اینکه شورای شهر نمی‌تواند به دلیل موانع قانونی میراث فرهنگی درزمینه بافت تاریخی وارد شود، اضافه کرد: زمینه ایجاد ۵۰۰ شغل در بحث میراث فرهنگی در لار وجود دارد اما نیازمند پیگیری از سوی این اداره است و باید این اداره سعی کند زمینه گردشگری در این شهر به وجود آید تا اشتغال نیز ایجاد شود.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین