سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 15

شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی در استان فارس راه‌اندازی شود

میلاد لارستان: استاندار فارس با تاکید بر راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی در این استان گفت: مهندسان کشاورزی و بخش خصوصی باید در این زمینه ورود کنند. به گزارش میلاد لارستان…

افشانی استاندار فارسمیلاد لارستان: استاندار فارس با تاکید بر راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی در این استان گفت: مهندسان کشاورزی و بخش خصوصی باید در این زمینه ورود کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید محمدعلی افشانی در نشست هم‌اندیشی تشکل‌ها و فعالان کشاورزی استان فارس اظهار داشت: برای علمی کردن و رونق کشاورزی در استان فارس باید شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی در این استان راه‌اندازی شود و مهندسان کشاورزی و بخش خصوصی باید در این زمینه فعالیت جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور است افزود: بخش خصوصی، اتاق بازرگانی استان و دیگر مدیران مربوط باید تمهیدات لازم را برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم کنند.

افشانی وضعیت خشکسالی را در استان فارس بحرانی دانست و گفت: تمام تالاب‌ها و چاه‌های حاشیه آنها در استان فارس خشک شده و همین امر سبب فلج شدن بخش کشاورزی در این استان شده است.

وی با اشاره به اعتبارات قابل ملاحظه‌ای که دولت برای آب‌های مرزی و اعتباراتی که برای استانهای بوشهر و خوزستان در نظر گرفته است افزود: استان فارس از این اعتبارات بی‌بهره مانده است زیرا نه استان مرزی است و نه مانند خوزستان و بوشهر دارای مخازن عظیم نفت و گاز است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه ۲۰ درصد اشتغال استان فارس در بخش کشاورزی است تصریح کرد: برای رونق بخش کشاورزی و برای جلوگیری از بروز بحران در استان فارس دولت باید طرح ویژه‌ای در حوزه کشاورزی برای این استان در نظر بگیرد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین