جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
سلسله مطالب خريد با تعصب كالاي ايراني(5)

حمایت از کالای ایرانی را از سید لاری بیاموزیم….

مرجع مجاهد آیت‌الله العظمی حاج سیدعبدالحسین موسوی نجفی لاری”ره” متولد ۱۲۲۶ شمسی و متوفای ۱۳۰۳ قمری در پاسخ به استفتایی پیرامون حکم استعمال خوردنی‌ها، نوشیدنی‌ها، لباس‌ها و سایر مصنوعات کشورهای…

مرجع مجاهد آیت‌الله العظمی حاج سیدعبدالحسین موسوی نجفی لاری”ره” متولد ۱۲۲۶ شمسی و متوفای ۱۳۰۳ قمری در پاسخ به استفتایی پیرامون حکم استعمال خوردنی‌ها، نوشیدنی‌ها، لباس‌ها و سایر مصنوعات کشورهای غیر ایرانی و اسلامی، در پاسخی مفصل آن را نادرست دانسته‌اند. در بخشی از این پاسخ آمده است:

“امروزه آنچه پول از بلاد اسلامیه به بلاد خارجه می‌رود اعانت به اعداء دین و استعداد کفار است برای ریختن خون اسلام و مسلمین. حرام است استعمال آنها… مگر در صورت اضطرار و عدم وجود اشیاء وطنی اسلامی به هیچ وجه من الوجوه… .

 

پس حرام است استعمال آنها و واجب است بر جمیع مسلمانان استعمال مطعومات (غذاها) و ملبوسات (پوشیدنی‌ها) و مصنوعات بلاد اسلامیه و قطع علائق احتیاج از کَفَره -کافران- خارجه و فراهم نمودن وسائل قطع روابط احتیاجات از کفار… . “

 

منبع: رسائل_سید_لاری / رساله هشتم: رساله سؤال و جواب از مصرف اجناس خارجی (چاپ اول، تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تابستان ۱۳۷۷) ج ۱، صص ۴۶۱ و ۴۶۲.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۷:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین