شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

هفته سوم خرداد ماه 1386 -شماره 472 (وظيفه سنگين آموزش و پرورش و مراكز دانشگاهي و حوزه‌هاي علميه)

يكي از وظايف معمول مراكز علمي اعم از دبيرستانها، حوزه‌ها و دانشگاهها توسعه تعليم و تربيت دانش‌پژوهان و رشد و تعالي پروشي آنان است اين وظيفه تا حدي قابل قبول…

يكي از وظايف معمول مراكز علمي اعم از دبيرستانها، حوزه‌ها و دانشگاهها توسعه تعليم و تربيت دانش‌پژوهان و رشد و تعالي پروشي آنان است اين وظيفه تا حدي قابل قبول در حال اجرا است.
نكته‌اي كه مخصوصاً آموزش متوسطه بيش از ساير مقاطع بايد مورد توجه قرار دهد و متأسفانه به شدت به آن بي‌توجهي مي‌شود سپردن كارها به دانش‌آموزان يا ترغيب در پذيرش كار توسط دانش‌آموزان است.
نتيجه اين بي‌توجهي عدم پرورش نيروهايي است كه از نظر علمي ممكن است رشد داشته باشند ولي به خاطر عدم مديريت و تدبير يا كم‌رويي و عدم اطلاع‌رساني از مسائل يا عوامل ديگر حاضر نيستند مسئوليت‌هاي اجتماعي را پذيرا گردند.
اين عدم پذيرش عواقبي بسيار ناخوشايند به بار آورده و مي‌آورد.
شما ۲۵ سال قبل را با زمان حاضر مقايسه كنيد چند نفر از مسئولين ادارات دولتي منطقه در ۲۵ سال قبل بومي بوده‌اند و اكنون چند نفر آنها بومي هستند شما اين مسأله را در چه مي‌بينيد؟ آيا نبايد در كنار آموزش، دروس خاص مديريت و تدبر و برنامه‌ريزي را هم تدريس و تعليم داد؟
چه ايرادي دارد جمعي به عنوان شهردار مدارس برگزيده شوند و از طريق آموزش كارهاي شهرداري يك شهر را به آنها تعليم دهند و با مقايسه نوع كار در كلان شهرها چگونگي برنامه‌ريزي صحيح را از آنها بخواهند.
مدير مدرسه براي يك هفته مديريت را به چند نفر از بچه‌ها واگذار كند و خودش نظارت نمايد و نقاط ضعف آنها را گوشزد كند دانش‌آموزان قوي براي دانش‌آموزان ضعيف كلاس درس تشكيل دهند و در كلاس، چگونگي معلمي را اعمال كنند و مشاورين مدارس نظر بدهند.
خلاصه دبيرستان و دانشگاه و حوزه فقط نيروهاي علمي صرف را پرورش ندهد در كنار نيروهاي علمي آنهايي كه ذوق مديريت و تدبير دارند شناسايي و براي مديريت جامعه پرورش يابند.
ممكن است گفته شود رشته مديريت در دانشگاه وجود دارد آنها بايد اين برنامه‌ريزي را انجام دهند مشكل همين‌جاست كه دانشجويان معمولاً براساس ذوق و علاقه پذيرفته نمي‌شوند و بعد از پذيرش ملاحظه مي‌شود كه محدوديت‌ها زياد و مشكلات بي‌حد است و كار خاصي را نمي‌توان انجام داد.
هفته‌نامه ميلاد لارستان آماده است نظرات و پيشنهادها كارشناسان را منعكس نمايد تا راهكار لازم اتخاذ و جامعه از مشكل كنوني رهايي يابد.
مدير مسئول

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۷:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین