سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 20

هفته اول شهريور ماه 1386 – شماره 482 (لارستان و فرمانداري ويژه)

مسلماً خوانندگان عزيز مستحضرند كه ۱۰ شهرستان در اولين مرحله و ۵ شهرستان در مرحله بعد از فرمانداري ويژه برخوردار شده‌اند و دو استان كرمان و خوزستان هر يك ۲…

مسلماً خوانندگان عزيز مستحضرند كه ۱۰ شهرستان در اولين مرحله و ۵ شهرستان در مرحله بعد از فرمانداري ويژه برخوردار شده‌اند و دو استان كرمان و خوزستان هر يك ۲ شهرستان شامل گرديده‌اند. پارامترهايي كه سخنگوي دولت براي تحقق فرمانداري ويژه اعلام كرد عبارت بودند از:

۱-داشتن ۱۲۵۰۰۰ نفر جمعيت در مركز شهرستان

۲-داشتن ۲۵۰۰۰۰ نفر جمعيت در كل شهرستان

۳-داشتن مسافت بيش از ۱۲۵ كيلومتر تا مركز استان

بعدها بوسيله يكي ديگر از مقامات دو پارامتر ديگر افزوده شد كه عبارت بودند از: سابقه ۶۰ ساله شهرستان شدن و داشتن ۱۳۰۰۰ كيلومتر مربع مساحت.

شايد عوامل ديگري هم در كار باشد كه ما از آن بي‌اطلاعيم.

نكته‌‌اي كه ذهن هر كنجكاوي را به خود مشغول مي‌سازد اين است كه هدف از اين طرح چيست؟

براساس آنچه كه بيان گرديده هدف از طرح، رسيدگي بهتر به وضعيت شهرستان‌ها جهت رفع گرفتاري مردم و تأمين نيازها به نحو مطلوب‌تر و ايجاد آرامش بيشتر مي‌باشد.

در همين جا اين نكته مطرح مي‌شود كه آيا: پراكندگي جغرافيايي، تعدد شهرها و بخش‌هاي تابعه، مسافت ۲ يا ۳ برابر تعيين شده از مركز استان، محروميت منطقه و…. هيچ يك عوامل حساسي نيستند كه در جايگزيني بعضي عوامل تأثير داشته باشند.

وقتي شهرستاني به خاطر محروميت، آمار مهاجرت آن بالاست آيا دولت نبايد براي جلوگيري از افزايش مهاجرت و ايجاد محيطي فعال از نظر اقتصادي اجتماعي گام موثر بردارد و طبعاً تغيير عوامل بدهد.

لارستان فارس داراي ۷ شهر اوز، بنارويه، بيرم، جويم، گراش، خور و ۷ بخش با  وسعت ۱۸۰۰۰ كيلومتر مربع كه حدود ۲ برابر كشور بلژيك مي‌باشد و در حال حاضر از بعضي استان‌هاي كشور مانند استان اردبيل، استان چهار محال بختياري، استان كهگيلويه و بوير احمد، استان گيلان، استان گلستان و استان قم وسيع‌تر است.

و فاصله آن از مركز استان بيش از ۳۴۰ كيلومتر است مي‌طلبد كه به فرمانداري ويژه بدل شود و مشكلات عديده آن يكي پس از ديگري مرتفع گردد.

نكته‌اي كه تذكر آن ضروري مي‌نمايد اينكه مردم لارستان از استاندار محترم استان فارس توقع دارند با توجه به پارامترها و عوامل ياد شده اقدام لازم مبذول فرمايند تا اين منطقه نيز به تعالي خويش نائل گردد و توجه داشته باشند كه رشد و تعالي لارستان رشد و توسعه فارس است.

آيا در حال حاضر دو استان مجاور فارس يعني كرمان و خوزستان كه هر يك داراي دو فرمانداري ويژه شده‌اند به معني توسعه و تعالي استان‌هاي مربوطه نيست.

قدمت لارستان را در نظر آوريد؟ كه در ۱۳۱۶ به شهرستان تبديل شده و اكنون ۷۰ سال از عمر آن مي‌گذرد و در زماني كه براي ايران زمين شش ايالت و ۱۴ ولايت قائل شده‌اند لارستان يكي از آنها بوده است.

همه اين عوامل مي‌طلبد كه مسئولين شهرستان و استاندار محترم گام مؤثر را بردارند و با افزايش پارامترها و تغيير در آنها از هيئت محترم دولت درخواست نمايند اين مهم را به انجام برسانند.

مدير مسئول

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۷:۵۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین