چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

هفته اول بهمن ماه 1386 -شماره 502 (از شمر جديد غفلت نكنيد)

عاشورا حماسه‌اي است جاويد در طول اعصار و قرون كه هرچه زمان بر آن بگذرد غبار كهنگي نگيرد و تكرار آن بيداري را در رگ حماسه‌آفرينان تاريخ تزريق مي‌كند.عاشورا يك…

عاشورا حماسه‌اي است جاويد در طول اعصار و قرون كه هرچه زمان بر آن بگذرد غبار كهنگي نگيرد و تكرار آن بيداري را در رگ حماسه‌آفرينان تاريخ تزريق مي‌كند.
عاشورا يك نهضت قومي و مذهبي خاص نيست هرچند رهبر آن نهضت امام يك مذهب و فرزند پيشواي يك دين خاص باشد.
عاشورا فرهنگ، انديشه و راهي است كه هر انسان بيداردل كه براي رهايي انسانها از يوغ استعمار و استثمار گام مي‌زند، آن را الگو و سرمشق خويش مي‌سازد.
مهاتما گاندي رهبر فقيد هند مي‌گويد: «من زندگي امام حسين آن شهيد بزرگ اسلام را به دقت خوانده‌ام و توجه كافي به صفحات كربلا نموده‌ام و بر من روشن شده است كه اگر هندوستان بخواهد يك كشور پيروز گردد، بايستي از سرمشق امام حسين پيروي كند.»(۱)
ملاحظه مي‌نماييد كه گاندي نسخه فكري امام حسين(ع) را براي آزادي هند سفارش مي‌نمايد و به نتيجه هم مي‌رسد حماسه عاشورا تابلوي است داراي قطعات مختلف يا بگوييم نقشه‌اي شامل پازل‌هاي متفاوت كه شناخت قطعات و صحت در جايگزيني آن به تكميل نقشه كمك مي‌نمايد.
وقتي مي‌گوييم حماسه امام حسين يك حماسه جاويد در طول اعصار و قرون است، لازم است خط فكري امام حسين (ع) و خط فكري دشمنان آن حضرت به طور مطلوب شناسايي نماييم تا با شناخت انديشه‌ها بتوان در طول اعصار و قرون امام حسين و يزيد، حر و شمر، حبيب بن مظاهر و عمر سعد را شناخت زيرا شمر عهد امام حسين مُرد و از او هيچ نام و نشاني نمانده است شايد محل دفنش هم نامعلوم باشد اما انديشه و افكار قهرآميز شمر كه به پير و جوان و صغير و كبير زن و بچه و… رحم نكند و آب و غذا را از زمين و هوا و دريا قطع نمايد و انسانهاي مظلوم را در تنگنا قرار دهد، وجود دارد و متأسفانه فعال است.
اين سنت هميشه تاريخ است كه بايد فساد و صلاح زمان را شناخت . وقتي مردي از قبيله بني اسد در جريان نبرد صفين از امام علي(ع) مسأله خلافت و جانشيني مي‌پرسد، حضرت ضمن پاسخ اجمالي به شعر «امرة القيس» استشهاد مي‌نمايد كه «گذشتگان را رها كن و آنچه امروز با آن مواجه هستيم، يعني معاويه و جنگ با اهل شام بگوي» و امام شگفتي‌هاي مواجهه خود با پسر ابوسفيان را مطرح مي‌كند امروز نيز همين مسأله است غائله امروز كه حقيقتاً انسان را به گريه مي‌اندازد اين است كه، يك ميليارد و اندي مسلمان با داشتن منابع مهم حياتي و سوق الجيشي و سوابق درخشان، درحالي كه ابر جنايتكار قرن و شاخ مسموم آن يعني صهيونيسم غاصب از همه زمان‌ها ضعيف‌تر گشته‌اند، حاضر نيستند با يك حركت همه جانبه سياسي فرهنگي و حتی نظامی دشمن دون را خلع سلاح سازند و خود را براي هميشه راحت كنند.
راستي ملت مظلوم و بيچاره نوار غزه كه اسرائيل را به رسميت نشناخته‌اند و به او «نه» گفته‌اند چه تقصيري دارند كه مورد تهاجم صهيونيسم وحشي و غاصب قرار گيرند و سازمان ملل و شوراي امنيت هم روي اين ناامني بزرگ و فاجعه عظيم نسل‌كُشي سكوت مرگبار اختيار كنند؟ شمر جديد با چه پشتوانه‌اي چنين مي‌كند. اگر در برابر شمرها و عمر سعدها مقاومت نيروي رنج ديده و به حق پيوسته باشد آنان جرأت مقاومت نخواهند داشت. جنگ شجاعانه و ايثارگرانه سي و سه روزه سلحشوران حزب اله در لبنان با ارتش غاصب اسرائيل كه خود را ارتش شكست‌ناپذير مي‌دانست، نمونه بارز اين مدعاست.

۱)شهید هاشمی نژاد، درسی که حسین به انسانها آموخت ص ۴۴۷
مدير مسئول

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۴:۳۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین