پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۱ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

هفته دوم بهمن ماه 1386- شماره 503 (مسئولين محترم استان چرا ديگران «آري» ما «نه»)

هر استاني از چند شهرستان و هر شهرستاني از چند شهر و مركز بخش و دهستان و… تشكيل شده است. در رأس استان استاندار و در رأس شهرستان و بخش…

هر استاني از چند شهرستان و هر شهرستاني از چند شهر و مركز بخش و دهستان و… تشكيل شده است. در رأس استان استاندار و در رأس شهرستان و بخش فرماندار و بخشدار با نيروهاي تحت فرماندهي‌شان به اداره مناطق مي‌پردازند.
طبيعي است هرچه مسئولين در رفع نياز جامعه و گسترش و توسعه صنعتي، كشاورزي، دامي، فرهنگي و علمي بيشتر و بهتر گام بردارند موفقيت جامعه به همين نسبت بيشتر و بهتر خواهد بود.
استان فارس يكي از قديمي‌ترين استان‌هاي كشور و لارستان يكي از قديمي‌ترين شهرستانهاي اين استان است.
اين شهرستان در گذشته و در زمان سلطنت پهلوي اول، مورد بي‌مهري و خشم شاه بوده است و حداقل دو مرتبه به اين شهر لشكركشي شده و چه كشتارهايي كه صورت ندادند كه به خاطر ايجاد كسالت و جلوگيري از افسردگي از توضيح آن خودداري مي‌نماييم.
 فقط براي نشان دادن خصومت شاهانه به نقل يك مسأله مي‌پردازيم.
«مي‌گويند داور به عنوان نماينده مجلس از لار به مجلس رفته بود وي مدتي هم وزير دارايي رضاخان بود.
روزي به رضاخان مي‌گويد: من نماينده مردم لارستان هستم ولي اين شهر را نديده‌ام اما مي‌دانم شهرهاي خشك جنوبي احتياج به آب دارند شايسته است براي تأمين آب آنها اقدام شود.
رضا خان در جواب گفته بود بگذار اين پدرسوخته‌ها از تشنگي بميرند!»
تنها همين يك مطلب، خصومت نظام پهلوي نسبت به اولين خاستگاه حكومت اسلامي را ثابت مي‌كند.
در نظام مبارك جمهوري اسلامي هرچند گام‌هايي براي بهتر شدن وضعيت منطقه برداشته شده اما توقع مردم از مسئولين نظام اسلامي، با توجه به ضربات گذشته بيش از اينهاست و شايد اين توقعي به حق باشد.
به عنوان نمونه در هنگام تشريف‌فرمايي رياست محترم جمهوري به لارستان از ايشان تقاضا شد با توجه به اينكه كوتاه‌ترين راه بين شيراز و بندرعباس از طريق لارستان است شايسته است راه آهن شيراز به بندرعباس از اين طريق بگذرد تا موجب رونق اين شهرستان دور افتاده گردد.
ايشان نيز فرمودند: دستور مي‌دهم بررسي نمايند؛ اما متأسفانه گويا قرار است اين راه از طريق سروستان و فسا انجام گيرد.
درخواست ديگر مردم، با توجه به داشتن فرودگاه بين‌المللي و گمرك مستقل و با توجه به نزديكي به خليج هميشه سبز فارس و حضور عده زيادي از لارستاني‌ها در امارات، ايجاد منطقه آزاد اقتصادي در اين شهرستان بود كه متأسفانه ۱۴ منطقه آزاد اقتصادي اعلام شد و از لارستان خبري نبود.
در روزنامه‌ها آمده بود ۸ كارخانه پتروشيمي در ۸ شهرستان فارس ايجاد مي‌شود كه نام لارستان در ميان اين هشت شهرستان وجود نداشت.
با تأسيس كارخانه ذوب آهن در ۲ شهر و كارخانه ماشين‌سازي در ۲ شهر ديگر موافقت گرديد اما لارستان كه هنوز هم با داشتن ۷ بخش و ۷ مركز شهر وسيع‌ترين شهرستانهاي استان فارس محسوب مي‌شود به فراموشي سپرده شد.
بعضي شهرها در سه سال قبل به شهرستان بدل شده‌اند كه طرح فاضلاب در آنها شروع شده اما لارستان عليرغم اينكه بيش از ۷۰ سال از شهرستان شدنش مي‌گذرد فاقد فاضلاب است و متأسفانه آب خانه‌ها در جوي‌ها روان است و از بهداشت و درمان هم كاري ساخته نيست هرچند گويا از بهداشت فارس تقاضا شده كه طرح فاضلاب لارستان در اولويت قرار دهند اما هنوز خبري نيست.
خوب است مسئولين استان كمي فكر كنند آيا اين مردم حق دارند لااقل دست از خوش‌بيني نسبت به شما بردارند؟! آيا عملكرد شما در مردم يأس‌آفريني نمي‌كند؟ آيا نبايد براي اشتغال جوانان منطقه چاره‌اي انديشيد؟ آيا نبايد با رفع بي‌توجهي‌ها و تبعيض‌ها گرمي را به مردم برگرداند؟ آيا توجيه كردن، رفع مسئوليت مي‌نمايد….
مدير مسئول

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۴:۳۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین