پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 47 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

سرمایه گذاری «هندی ها» در بخش «اَرَد» گراش

فرماندار گراش از حضور سرمایه‌گذار هندی برای توسعه بخش تولید در این شهرستان استقبال کرد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری گراش، فرماندار از آمادگی گراش…

فرماندار گراش از حضور سرمایه‌گذار هندی برای توسعه بخش تولید در این شهرستان استقبال کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری گراش، فرماندار از آمادگی گراش برای حضور سرمایه گذاران و مشارکت آنها در اجرای طرح‌های اقتصادی شهرستان خبر داد و گفت: «مدیریت شهرستان تلاش دارد که در زمینه تامین فضاهای مورد نیاز و ارایه مجوزهای لازم همکاری و پشتیبانی لازم را انجام دهد و نگرانی سرمایه گذاران را مرتفع کند.»

هفته گذشته دو تن از مدیران یک شرکت هندی به همراه اعضای شورای اسلامی شهر ارد با اصغر فرودی فرماندار گراش دیدار کردند. فرودی گفت: «یکی از برنامه‌های مدیریت شهرستان برای توسعه متوازن و همه جانبه شهرستان، مشارکت بخش خصوصی است و گراش آمادگی استفاده از حضور سرمایه‌گذاران در پروژه‌ها و طرح‌های خود را دارد.»

وی با بیان اینکه شهرستان گراش ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری دارد که باید از آن استفاده بهینه شود، اظهار داشت: «خوشبختانه زیرساخت و بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری در بخش تولید و صنعت در این منطقه فراهم است و دولت تدبیر و امید در خصوص ارائه تسهیلات، سرمایه گذاران را به خوبی حمایت می‌کند.»

این سرمایه گذاران به دنبال اجرای طرح‌های کشاورزی از جمله کشت پنبب و فرآوری این محصول تولیدی در بخش ارد شهرستان گراش هستند. بر اساس طرح ارائه شده به فرمانداری گراش مرحله نخست با سرمایه ۱۶ میلیارد تومان اجرا می‌شود و پس از اجرا باعث اشتغال ۷۲ نفر خواهد شد.

شرکت خدمات حمایتی نوین کشاورزی آرکا AANSS شریک ایرانی شرکت هندی Ferro Oil Teck در ایران است. دکتر قاسم فتحی به همراه دیگر از اردی‌ها در شرکت ارکا فعالیت دارند و دکتر فتحی مدیر فنی این شرکت است. دهم تیرماه ۱۳۹۷ جلسه نهایی‌سازی پروژه فرآوری بذر پنبه در ایران با حضور مدیران شرکت Ferro Oil Teck در وزارت جهادکشاورزی برگزار شد.

دکتر فتحی در مورد این سرمایه‌گذاری گفت: «شرکت هندی در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی به ویژه پنبه و دانه‌های روغنی فعال است. ما در سال چهار هزار تن مصرف بذر پنبه در کشور داریم که بخشی را وارد می‌کنیم و بخشی به صورت سنتی تولید می‌شود. این شرکت یک تکنولوژی پیشرفته آمریکایی را در هندوستان بومی‌سازی کرده است. تفاهم‌نامه بین شرکت ایرانی و شرکت هندی برای مشارکت طولانی مدت جهت انتقال تکنولوژی روز دنیا در زمینه فراوری بذر پنبه و استحصال روغن از تخم پنبه و سایر دانه‌های روغنی و پوسته برنج و تولید خوراک دام با سرمایه گذاری ۵٠ میلیون دلار منعقد شده است که فاز اصلی آن در استانهای برنج خیز شمال کشور قابل اجراست.»

دکتر فتحی مدیر فنی شرکت آرکا در مورد تمایل به سرمایه‌گذاری در ارد گفت: «چند پروژه را در ایران دنبال می‌کنیم و دوست‌ داریم پروژه تولید بذر را در منطقه خودمان انجام دهیم. امنیت سرمایه‌گذاری در شهرستان ما عالی‌ است و حتی مردم هم می‌توانند در این سرمایه‌گذاری مشارکت کنند. مزیت دیگر این است که به بندرعباس برای صادرات و اتصال به خطوط راه‌آهن نزدیک هستیم.»

دکتر فتحی در مورد زمان‌بندی اجرای پروژه گفت: «برنامه ما ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ است که در سال ۲۰۱۸ فاز فرآوری بذر را آغاز می‌کنیم که در کشور بی نظیر و کاملا منحصر به فرد است. این پروژه با ظرفیت دو تن در ساعت عملیات تصفیه و یک تن در ساعت فرآوری و بسته‌بندی شروع می‌شود. برنامه اولیه ما این است که در سال دو هزار تن بذر فرآوری شده پنبه تولید و نیاز استان فارس و سایر مناطق کشور را تامین نماییم و تا سال ۱۴٠٠ شاهد صادرات سه هزار تن بذر با استادارد جهانی به آسیای میانه باشیم.»

دکتر فتحی همکاری با سرمایه‌گذاران گفت: «استادار فارس دستور تخصیص ٢ میلیون دلار از محل صندوق ذخیره ارزی جهت اجرای این پروژه و طرح بسته‌بندی خرما با ظرفیت هزار تن و ١٢ هزار تن شربت و شیره خرما و احداث سردخانه ٣٠٠٠ تنی در بخش ارد را صادر کرده است. یک از مشکلات کندی روند صدور مجوز و اتلاف وقت از سوی بعضی از ادارات است که امیدواریم با ورود و دستور مسئولین ذی‌ربط در روند کارها تسریع شود.»

منبع: گریشنا

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین