سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

شب شعر “سروش” در اَرَد برگزیدگان خود را شناخت

محفل شب شعر سروش با دو محور شعر فلسطین و ثنای امیرالمومنین علی (ع) در ارد برگزار شد. «محفل شب شعر سروش» به پاس بزرگداشت شاعر نامی تاریخ معاصر شهر…

محفل شب شعر سروش با دو محور شعر فلسطین و ثنای امیرالمومنین علی (ع) در ارد برگزار شد. «محفل شب شعر سروش» به پاس بزرگداشت شاعر نامی تاریخ معاصر شهر ارد، مرحوم استاد حاج سلمان سروش‌زاده متخلص به سروش در سالن فرهنگی و مذهبی الزهرا (س) شهر ارد برگزار گردید.

عباسی مدیر مسئول رسانه مؤسسه قرارگاه جبهه فرهنگی فاطمیون بخش اَرَد در گفتگو با میلاد لارستان با بیان اینکه محفل ادبی مذکور با حضور ۲۸ شاعر و ۶۷ اثر ادبی از ارد و دیگر شهر‌ها و روستا‌های منطقه برگزار گردید گزارشی از این نشست را عنوان نمود.

وی با بیان اینکه قرائت قرآن این مراسم نیز با حضور هنرمندان همراه بوده گفت:  قرائت آیاتی از کلام الله نور توسط هنرمند و خوشنویس برجسته شهر ارد، استاد احمد‌علی دلام در ابتدای جلسه، زینت بخش محفل بود. سپس، حجت الاسلام طاهری امام جمعه‌ شهر ارد،  لزوم برگزاری، استمرار و حمایت همه‌جانبه از اینچنین محافلی را لازم دانسته و از توجه و اهمیت خط_فکری انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب از اینچنین گردهمایی‌هایی سخن گفت.

در ادامه حجت الاسلام علیرضا اسدنژاد دبیر انجمن ادبی شهر ارد نیز با خواندن شعری از  استاد سروش اردی  سخنی چند در باب زندگی‌نامه و معرفی وی عنوان نموده و  سپس دکتر قاسم منصوری استاد ادبیات در خصوص آثار ارسالی مطالبی را بیان نمود.  در پایان، علاوه‌ بر اهدای لوح تقدیر‌‌ به آثار ارسالی به برگزیدگان زیر نیز جوایز نقدی اهدا گردید .

اسامی صاحبان آثار برگزیده عبارت اند از: خانم معصومه بهمنی از گراش، آقای حنظله ربانی از اشکنان، آقای محمود خاتمی از لامرد، آقای مصطفی کارگر از گراش، آقای سید روح اله باقری از اشکنان، خانم صدیقه رفیعی از لامرد، آقای ابراهیم علیپور از ارد، آقای اسدالله هرمی از گراش

 شایان ذکر است قضاوت و نظر قطعی و اصلی کمیته داوران این محفل ادبی بر عهده استاد دکتر کرمانی عضو هیئت علمی و صاحب کرسی ادبیات در دانشگاه خوارزمی تهران بوده است.

 در حاشیه این محفل ادبی، حاضران در گوشا‌گوش سالن، نظاره‌گر قاب‌هایی که مزین به تذهیب، خط ریز و کتابتِ استاد خوشنویسی شهر ارد، استاد محمد الهی اردی و خوشنویسی استاد احمد‌علی دلام  بودند که شاعران و ادب‌دوستان حاضر در جلسه را به وجد آورده بود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین