سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 37

هفته اول آبان ماه 1387 -شماره 537 (ضرورت تحول اقتصادی در منطقه لارستان)

بند دوم سرمقاله »چه میخواهیم ، چه می کنیم « به برنامه ریزی گسترده جهت توسعه صنایع کشاورزی ، دامپروری ، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی  ، توسعه صنایع دارویی و…

بند دوم سرمقاله »چه میخواهیم ، چه می کنیم « به برنامه ریزی گسترده جهت توسعه صنایع کشاورزی ، دامپروری ، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی  ، توسعه صنایع دارویی و دستی ، بازاریابی و … اختصاص داشت .
برای تحقق این مهم لازم است :
مسئولین امر بویژه فرمانداری با تمام توان در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اقدام نماید و از مردم ، روحانیت ، مسئولین و … به نحو شایسته کمک بخواهد .
طبیعی است سرمایه دار تا امتیاز نگیرد سرمایه گذاری نمی کند . باید کاری کرد که سرمایه داران اعم از سرمایه داران لارستانی و غیره احساس کنند که سرمایه گذاری در منطقه لارستان سوددهی دارد .
این مهم به تاسیس منطقه ویژه اقتصادی نیاز دارد که اگر بتوان ایجاد کرد تحول اقتصادی در منطقه به وقوع می پیوندد .
لارستان نزدیک مرزهای کشور قرار دارد . با داشتن فرودگاه بین المللی و ایاب و ذهاب دائم به کشورهای حاشیه خلیج فارس می تواند مرکز خوبی جهت صادرات و واردات کالاهای تولیدی باشد .
لارستان در جایگاهی واقع شده است که در عین نزدیکی به مرزها ، در حوادث غیر مترقبه آسیب ناپذیراست . این مسائل تاسیس جایگاه منطقه ویژه اقتصادی را آسان می سازد. بدیهی است فعالیت شبانه روزی مسئولین و لطف مجریان را طلب می نماید.
با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صنعت در جامعه رشد می یابد ویک سری گرفتاریها مرتفع می شود.
ایجاد منطقه اقتصادی امتیازهای گسترده ای در راستای تقویت واحدهای تولیدی ایجاد می کند .فعالیت های بازرگانی را تقویت می نماید ، محرومیت ها را از بین می برد ، دسترسی به مناطق مختلف کشور را آسان می سازد.
بر اساس بند اول قانون تفکیک مناطق ویژه اقتصادی هدف از آن پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی ، برقراری ارتباط تجاری بین المللی و تحرک در اقتصاد منطقه ای و تولید و پردازش کالا ، انتقال فناوری ، صادرات غیر نفتی ، ایجاد اشتغال مولد و جلب و تشویق سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، صادرات مجدد ، عبور خارجی ( ترانزیت) و انتقال کالا (ترانشیب ) … است که تحقق این اهداف منطقه ما را از بن بست بیرون آورده و تحرک گذشته را به لارستان باز می گرداند.
بدیهی است تولید کنندگان منطقه ویژه اقتصادی از پرداخت هر گونه عوارض مشمول در کشور معافند.طبعا صنایع کشاورزی غیر از خود کشاورزی است . چگونه فلان کشور از خرماهای خراب و غیر قابل مصرف شکلات تهیه می کند وبه بازار جهانی عرضه می نماید ؟ این نمونه و هزاران نمونه های دیگر صنایع کشاورزی است.
یکی از صنایع مهمی که باید در منطقه رشد نماید صنایع دارویی است که پزشکان متخصص می توانند با بررسی کارشناسی به توسعه آن مبادرت ورزند.
سزاوار است پزشکان متخصص منطقه نیز از خود آثار اقتصادی مثبتی بر جای گذارند . در اینجا لازم است از جناب دکتر لطافتی متخصص قلب که عمری در آمریکا به طبابت پرداخته و صنعت سرنگ سازی را درمنطقه لارستان تاسیس نموده تشکر نمائیم . براستی چقدر جالب است که انسان پولی را از کشور دیگر بیاورد و در منطقه خود صنعتی مدرن را تاسیس نموده اشتغال ایجاد کند .
خداوند امثال ایشان را برای منطقه ما افزون و محافظت نماید .

مدیر مسئول

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین