جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10

هفته سوم آبان ماه 1387 -شماره 539 (بايد دست و آستين‌ها را بالا زد)

چهارمين نكته‌اي كه در مقاله «چه مي‌خواهيم، چه مي‌كنيم» نوشته شده بود درخواست از سرمايه‌داران و متمولين بود كه بكوشند و به توسعه صنايع براي منطقه همت گمارند.قبل از توضيح…

چهارمين نكته‌اي كه در مقاله «چه مي‌خواهيم، چه مي‌كنيم» نوشته شده بود درخواست از سرمايه‌داران و متمولين بود كه بكوشند و به توسعه صنايع براي منطقه همت گمارند.
قبل از توضيح مطلب چند نكته را يادآور مي‌شويم:
نكته اول عدم رسيدگي سريع و به موقع مسئولين ادارات جهت راه‌اندازي كارهاي صنعتي است كساني كه سعي بر سرمايه‌گذاري دارند متوقعند كه با حداقل مشكلات اداري مواجه شوند و پيچ و خم‌هاي قانوني، آنها را تحت فشار قرار ندهد.
فراموش نمي‌كنم در سرمقاله‌اي مستقل نگاشتم كه سزاوار است كارها را به كساني كه سابقه گذر از پيچ و خم‌هاي اداري را دارند سپرده شود تا مشكلات بهتر حل شود.
نكته ديگري كه لازم است تذكر داده شود تنگ نظري‌هاي خاصي است كه برخي براي راه‌اندازي بعضي كارها از خود نشان مي‌دهند كه منجر به عدم جذب سرمايه مي‌شود.
مسئولين براي از بين بردن اين دو مشكل اقدام فرمايند.
خطاب نكته سوم به كليه لاريها و لارستانيها است.
هر صنعتي نياز به حمايت و رفع نقايص دارد، حمايت به اين معني است كه كالايي كه در منطقه توليد مي‌شود خريداري و مصرف گردد اگر كالا مرغوب است ضمن تقدير و سپاس از مولد آن برايش بازاريابي كنيم و به همديگر بگوييم فلان كالا ساخت شهرستان خودمان مرغوب و قابل استفاده است.
 طبعاً اين وسيله‌اي براي خريد و فروش بيشتر كالا مي‌شود در صورتي كه كالايي نقص داشته باشد نيز ضرورت دارد به مسئولين مربوطه گزارش شود تا در رفع نقيصه اقدام گردد زيرا هر كالايي تا در بوته نقد قرار نگيرد به رشد و توسعه و تعالي نخواهد رسيد.
آخرين نكته را با متمولين و سرمايه‌داران لارستاني مقيم لارستان، امارات، بندرعباس، شيراز، تهران و… در ميان بگذارم.
 شما كه عنايت الهي در بعد مادي شامل حالتان شده از نعمات مادي برخوردار شده‌ايد با سرمايه‌گذاري براي رشد و تعالي زاد و بوم خويش، شكر اين را به جاي آوريد و با توسعه و تعالي به ارتقاء منطقه خودتان كمك كنيد.
اگر شما نخواهيد با توسعه صنايع و سرمايه‌گذاري به منطقه تعالي بخشيد، تصور مي‌كنيد سرمايه‌داران تهران و اصفهان مي‌آيند و در منطقه شما سرمايه‌گذاري مي‌نمايند.
اگر ناراحت نمي‌شويد اجازه بفرماييد عرض كنم شما نسبت به سرمايه‌اي كه تحت اختيار داريد به منطقه خدمت نكرده‌ايد و وقتي مي‌شنويم كه يك چهارم سرمايه بانك‌هاي استان فارس مربوط به لارستانيهاست، چرا نبايد از خود بپرسيم به جاي يك چهارم سرمايه چرا يك چهارم صنعت استان مربوط به ما نباشد كه هم توليد و هم اشتغال ايجاد كند؟
سزاوار نيست سرمايه‌ها در خريد و فروش آپارتمان و زمين و باغ و… خلاصه شود و در جامعه حركت آفريني نكند.
نكته اي كه همشهريان عزيز متمول بايد توجه داشته باشند اين است كه دولت معمولا در مناطقي كه خودشان سرمايه‌گذاري مي‌كنند به توسعه مي‌پردازد و امكانات را بيشتر روانه آن جاها مي‌كند به عنوان نمونه تأسيسات آلومينيوم در لامرد مربوط به بخش‌ خصوصي است پتروشيمي‌ها در نقاط مختلف فارس غالبا يا بخش خصوصي است و…
بدانيم اگر خودمان به توسعه نپردازيم و لوازم جنبي را از دولت نگيريم توقع توسعه مستقيم نداشته باشيم اگر چندين صنعت اساسي را در منطقه ايجاد كنيم سپس از دولت بخواهيم براي صدور اين صنايع به نقاط مختلف كشور و خارج از كشور،‌ ما را به راه آهن سراسري وصل كنيد ، طبعاً رسيدگي و اقدام مي‌شود توسعه صنايع رشد اقتصادي، رشد جمعيتي، رشد فرهنگي و علمي مي‌اورد و صنايع كوچكتر را ايجاد مي‌كند و اميد را در دلها مي‌افكند.
چه خوب است مسئولين در همين جا پاسخ دهند كه منطقه ويژه اقتصادي به كجا انجاميد گويا براي تحقق آن بايد مجلس تصويب نمايد آقاي حسني نماينده محترم پاسخ دهند چه اقدامي كرده‌اند و تا كي مردم بايد منتظر بمانند.
خوب است با تسريع در تصويب آن به شايعات مختلف پايان دهند و لارستان سرافراز و يكپارچه را در نظر داشته باشند و در توسعه  و تعالي آن همت گمارند و بدانند كه:

نام نيكي گر بماند زآدمي                    به كزاو ماند سراي زرنگار

مدير مسئول

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین