چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

هفته چهارم فروردين ماه 1388 -شماره 560 (لارستان خطرات شركت‌هاي هرمي)

منطقه لارستان مدتهاست به انواع خطرات فرار مبتلاست خطر فرار تحصيلكرده‌ها و مغزها به مراكز استان‌ها و پايتخت و بعضاً خارج از كشور، خطر مهاجرت آنهايي كه دستشان به دهنشان…

منطقه لارستان مدتهاست به انواع خطرات فرار مبتلاست خطر فرار تحصيلكرده‌ها و مغزها به مراكز استان‌ها و پايتخت و بعضاً خارج از كشور، خطر مهاجرت آنهايي كه دستشان به دهنشان مي‌رسد به مركز استان و تخليه شدن يا تقليل يافتن جمعي از نيروها در لار خطر از بين رفتن يك سري كارها و برچيده شدن آنها مثل مسگري و آهن‌گري و امثال آن، خطر از بين بردن اقسامي از شيريني‌ها و نان‌هاي محلي كه ديگر در منازل و محافل جايي ندارد و اينك خطر خالي كردن جيب‌ها و خانه‌ها از نتيجه دسترنج سالها و بلكه عمرها فعاليت و تحمل سختي.
سال گذشته (۱۳۸۷) براي مردم گراش و بعضي افراد مناطق ديگر، سال از دست دادن تمام سرمايه‌هاي زندگي مادي برخي افراد بود شركتي كه با بي‌توجهي و بي‌اطلاعي بعضي خودي‌ها حداقل مبلغ ۲۵۰ ميليارد تومان پول را از منطقه لاستان خارج كرد كه اگر اين مبلغ را براي مدت يك سال با سود ۲% به يكي از بانك‌هاي معتبر سپرده بودند شش ميليارد تومان سود داشت كه هزاران كار عام‌المنفعه را مي‌توانستند با آن سود انجام دهند و اصل سرمايه نيز به صاحبان مسترد دارند.
به هر نحو آن سرمايه هنگفت در حال حاضر از منطقه خارج شده و از (س.ن) كه مبلغ را برداشته تاكنون اطلاع درستي به دست نيامده است.
شايعات مبني بر دستگيري نامبرده بر سر زبانهاست ولي در حقيقت ناپيداست.
اينك شركت‌هاي هرمي كه سرشان در خارج از كشور بند است در پي جمع‌اوري پولها به بهانه‌هاي واهي دست به كار شده‌اند همه مواظب باشند از سوراخ مار دو بار گزيده نشوند.
سود اقماري اوليه شما را فريب ندهد امروزه پول را در هر جايي سرمايه گذاري نماييد هر ميليون بيش از ۶۰ – ۷۰ هزار تومان در ماه سود نمي‌دهد طبعاً كسي كه سرمايه‌ از جايي مي‌گيرد نمي‌تواند بيش از ۴۰ تا ۵۰ درصد معامله‌اش سود را پرداخت كند چگونه با سودهاي كلان كه هيچ كسي نمي‌تواند آنچنان سود بدهد سر خلق‌الله را مي‌تراشند و آنان هم مطلع نمي‌شوند.
نكته ديگري كه بايد مسئولين در جريان آن باشند و از آنها تقاضا كرد اين است كه سرمايه‌هاي سرگردان منطقه را با انديشيدن دقيق براي سرمايه‌گذاري ارزشمند  و بعضاً زودبازده بدون اندختن سرمايه داران و متمولين در چرخه كارهاي اداري با سود خوب به كار بگيرند نگذاريد مشتي غارتگر دسترنج جمعي ناآگاه به غارت ببرند.
روحانيون مناطق مختلف لارستان،‌آگاهان فرهنگي و ديني و… نسبت به عواقب سوء چنين معاملاتي هشدار بدهند و آنها را از قرار دادن وجه، تحت اختيار شركتهاي ناهنجار و قارچ صفت هرمي برهانند.
مجالس خطابه، نماز جمعه و… وسيله‌اي است كه اينگونه حقايق را روشن سازند.
 متمولين و سرمايه‌داران هم حدقه چشم خويش را بيش از حد باز نكنند عمرهاي كنوني كه متوسطش حدود ۶۰ سال است سزاوار نيست با استفاده از راههاي شبهه‌ناك و ناهنجار و بعضاً‌حرام تمام سرمايه‌اي كه در طول عمر خويش به دست آورده‌اند به فساد بكشند مالي كه در حلالش حساب و كتاب وجود دارد و در حرامش كيفر و عقاب.
مسئولين قضايي و اجرايي در مورد شركت‌هاي هرمي و نحوه كار آنها اطلاعات كافي و لازم را تحت اختيار مردم قرار دهند.
ميلاد لارستان آماده است اطلاعات دريافتي را در اسرع وقت چاپ و عموم مردم را از چند و چون ماجرا مطلع نمايد.
همه بدانيد و بدانيم كه: «يك داغ دل بس است براي قبيله‌اي»

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین