جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

ساخت آب انبار در خنج دوباره رونق گرفت

ساخت آب انبار که مردم شهرستان های جنوبی فارس به آن برکه می گویند دوباره رونق گرفته و قرار است امسال ۹حلقه آب انبار در شهرستان خنج ساخته شود. به…

ساخت آب انبار که مردم شهرستان های جنوبی فارس به آن برکه می گویند دوباره رونق گرفته و قرار است امسال ۹حلقه آب انبار در شهرستان خنج ساخته شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، ساخت آب انبار در خنج چند سالی است رونقی دوباره یافته و این راه کار بسیار مناسبی برای مقابله با پدیده حشکسالی در این برهه از زمان است.
برآوردها نشان می دهد هر برکه یا آب انبار در هر بارندگی با توجه حجم هر آب انبار بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰متر مکعب است.
نزدیک به ۱۰۰۰حلقه آب انبار در شهرستان خنج وجوددارد که در بارندگی های مناسب فصل زراعی هرسال بین یک میلیون و۲۰۰هزار متر مکعب تا ۲میلیون متر مکعب آب در این مخازن ذخیره می شود که بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز جمعیت شهری و روستایی وعشایر ی این شهرستان را تامین خواهدکرد.
ناصر ناسک رئیس اداره اوقاف و امورخیریه خنج گفت: مردم این خنج در سال گذشته با ۲ میلیارد تومان هزینه در ساخت ۵حلقه آب انبار جدید و تعمیر ولایروبی چندین برکه قدیمی در این شهرستان مشارکت کردند.
وی در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال نیز با یک میلیارد تومان کمک خیرین ساخت ۵ حلقه آب انبار دردست انجام است که انتظار می رود تا پایان سال جاری این تعداد به ۹ حلقه برسد.
آب آشامیدنی مردم خنج و روستاهای حاشیه از خط انتقال سد سلمان تامین می شود لیکن عده زیادی هم آب شیرین تر برکه را ترجیح می دهند.
سقف برکه یا آب انبار در مناطق جنوبی فارس به صورت گنبدی شکل است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۸:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “ساخت آب انبار در خنج دوباره رونق گرفت”

  1. امراله مهماندوست گفت:

    چرا قرارگاه پلیس راه شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
    چرا قرارگاه امداد رسانی هوایی (اورژانس هوایی) شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان و شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته اند مستقر شده باشند؟
    چرا اداره کل راه و شهرسازی شهرستان های جنوبی استان فارس ( لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند+ خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
    چرا …
    چرا …
    چرا …
    چرا …

    این که شهر لار مرکز شهرستان لارستان و شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم محل استقرار ادارات کل خدمات رسانی به شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) می باشند اشتباه است چون از هر طرف که فاصله زمینی و هوایی بین شهر خنج مرکز شهرستان خنج را تا شهرهای جنوبی استان فارس (قیر + جهرم از راه جدید دیگ اشکن + لار + گراش + لامرد + مهر + فراشبند) را محاسبه کنید از حدود ۳۹ کیلومتر تا ۵۹ کیلومتر می باشد اما شهر لار مرکز شهرستان لارستان و شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم در گوشه ای از جنوب استان فارس با فاصله ای بیش از دویست کیلومتر قرار گرفته اند. متاسفانه کسانی بر شهرستان های جنوبی استان فارس و استان فارس و کشور ایران حکومت می کنند که آسایش مردم عادی (اکثریت مردم) شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) برایشان مهم نیست اگر بود به جای شهرهای جهرم و لار شهر خنج بایستی به عنوان مرکز برای خدمات رسانی به مردم شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار می گرفت.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین