جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

فراخوان نخستین جشنواره دوبله «گریش‌بانگ» منتشر شد

فراخوان این جشنواره که شامل سه بخش تولید رادیوی اینترنتی (پادکست)، دوبله و گویندگی است، منتشر شده است. این جشنواره در گستره‌ی شهرستان‌های جنوب فارس، شامل لارستان، خنج، گراش، لامرد…

فراخوان این جشنواره که شامل سه بخش تولید رادیوی اینترنتی (پادکست)، دوبله و گویندگی است، منتشر شده است. این جشنواره در گستره‌ی شهرستان‌های جنوب فارس، شامل لارستان، خنج، گراش، لامرد و مهر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ جشنواره دوبله و تولیدات رادیویی «گریش‌بانگ» نخستین جشنواره در نوع خود است که چهارم و پنجم بهمن‌ ماه در گراش برگزار خواهد شد.

فراخوان این جشنواره که شامل سه بخش تولید رادیوی اینترنتی (پادکست)، دوبله و گویندگی است، منتشر شده است. این جشنواره در گستره‌ی شهرستان‌های جنوب فارس، شامل لارستان، خنج، گراش، لامرد و مهر برگزار می‌شود.

عبدالمهدی آیینه افروز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش اظهار داشت: “راه‌اندازی انجمن گویندگی و صداگذاری، حضور دوبلورهای شناخته‌شده کشور در گراش، راه‌اندازی استودیو پارسینا، فعالیت چندساله‌ی آموزشگاه هنرهای نمایشی هفت‌برکه و برگزاری کلاس‌های دوبله و گویندگی، و ظرفیت‌هایی همچون همراهی رادیو سراسری فرهنگ و صدا و سیمای مرکز فارس، از جمله دلایل این ظرفیت هستند.

برگزاری جشنواره با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، رادیو سراسری فرهنگ، و معاونت صدای مرکز فارس بر عهده دارند.

محمدعلی شامحمدی، رییس انجمن دوبله و صداگذاری صدای ماندگار گراش، می‌گوید: «جشنواره گریش‌ بانگ اولین جشنواره دوبله در استان فارس و شاید کشور است. با استقبالی که در چند سال اخیر از هنر دوبله و گویندگی در گراش و شهرستان‌های همجوار مشاهده کردیم، ظرفیت را برای برگزاری چنین جشنواره‌ای مناسب دیدیم.»

شامحمدی درباره بخش‌های جشنواره نیز توضیح می‌دهد: «ما می‌خواستیم این جشنواره واقعا یک جشنواره مردمی باشد و همه بتوانند در آن شرکت کنند. یعنی هم کسانی که این هنر را به شکل حرفه‌ای در کلاس‌ها دنبال می‌کنند، و هم کسانی که به این هنر علاقه‌مندند یا می‌خواهند مسیری را برای ورود به این عرصه پیدا کنند. به همین خاطر، در دو بخش دوبله و گویندگی، متن‌های آشنا و کوتاهی معرفی شده است.»

رییس انجمن درباره نحوه‌ی انتخاب و داوری آثار رسیده هم توضیح می‌دهد: «یک هیات گزینش، آثار فرستاده شده را با توجه به موارد حداقل‌های فنی تایید یا رد می‌کنند. برای داوری آثار راه‌یافته نیز، با هماهنگی و نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سه تن از گویندگان و دوبلورهای مجرب و مشهور دعوت خواهند شد: یک نفر از رادیو فرهنگ، یک نفر از مرکز صدا و سیمای فارس، و یک نفر از اداره کل. البته جزییات بیشتر درباره داوران را در زمان مقتضی منتشر خواهیم کرد.»

او درباره‌ی جوایز جشنواره نیز می‌گوید: «هر بخش اصلی (پادکست، دوبله، گویندگی) سه برنده اول و دوم و سوم خواهد داشت.»

نحوه‌ی شرکت در جشنواره

جشنواره در سه بخش رادیوی ضبط‌شده (پادکست)، دوبله، و گویندگی برگزار می‌شود. شامحمدی درباره‌ی نحوه‌ی شرکت در جشنواره توضیح می‌دهد: «برای بخش پادکست، چند موضوع پیشنهاد شده است که علاقه‌مندان می‌توانند درباره هر کدام از آنها پادکستی تهیه و برای جشنواره ارسال کنند. جزییات این موضوعات و مقررات مربوط به آن در فراخوان جشنواره آمده است.»

رییس انجمن درباره بخش دوم، بخش دوبله، نیز توضیح می‌دهد: «در بخش دوبله، چند قطعه فیلم در سه دسته (انیمیشن، سینمایی و مستند) معرفی شده است. شرکت‌کنندگان باید یکی از فیلم‌ها (یک فیلم از هر دسته) انتخاب کنند و دیالوگ‌ها را به تنهایی (با دو صدا) و یا با همراهی یک نفر دیگر دوبله کنند و فایل صوتی را برای جشنواره بفرستند. البته کسانی که می‌خواهند یک قطعه فیلم دوبله‌شده به انتخاب خودشان هم بفرستند، این امکان را دارند. یعنی یک تکه فیلم حداکثر دو دقیقه‌ای را انتخاب و دوبله کنند و فایل ضبط‌شده را ارسال کنند.» دبیر جشنواره می‌افزاید: «فیلم‌ها با زبان اصلی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته است، برای این که می‌خواستیم جلوی نوآوری و خلاقیت آنها را نگیریم. همه این فیلم‌ها دوبله شده‌اند و در صورت نیاز شرکت‌کنندگان می‌توانند آنها را از جاهای مختلف دریافت کنند و از آنها به عنوان الگو استفاده کنند.»

شامحمدی درباره‌ی بخش سوم نیز می‌گوید: «در بخش گویندگی، هفت متن در گونه‌های مختلف (شعر کلاسیک، شعر نو، داستان، مونولوگ نمایشی، نمایش رادیویی، متن ادبی و خبر) معرفی شده است. هر شرکت‌کننده می‌تواند یکی از این متن‌ها را انتخاب و اجرا کند و به جشنواره بفرستد.»

دریافت فیلم‌ها و متن‌های جشنواره

جزییات بیشتر در مورد نحوه‌ی شرکت در فراخوان جشنواره منتشر شده است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه تماس بگیرند.

۹ قطعه‌ فیلم بخش دوبله در سایت آپارات بارگذاری شده است، که می‌توانید با هماهنگی دبیرخانه آنها را مشاهده، انتخاب و دریافت کنید. در صورتی که در دریافت فایل‌های ویدیویی مشکل دارید، با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرید.

دبیرخانه در موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش، به آدرس گراش، خیابان امام، روبه‌روی بانک صادرات، ساختمان جابری، طبقه زیرین قرار دارد. تلفن موسسه برای کسب اطلاعات بیشتر ۰۷۱۵۲۴۴۹۹۷۰ و تلفن استودیو پارسینا برای هماهنگی ۰۷۱۵۲۴۴۹۹۷۱ است.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۸:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین