سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 12 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

454 تن عسل کُنار در شهرستان خنج تولید شد

کارشناس زنبورداری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: ۴۵۴ تن عسل مرغوب کُنار از ابتدای پاییز امسال تاکنون در این شهرستان تولید شده است. به گزارش میلاد لارستان صدیقه قرقانی…

کارشناس زنبورداری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: ۴۵۴ تن عسل مرغوب کُنار از ابتدای پاییز امسال تاکنون در این شهرستان تولید شده است.

به گزارش میلاد لارستان صدیقه قرقانی در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان خنج با برخورداری از هوای معتدل و شکوفه های درخت کُنار و دیگر گونه های گرمسیری همه ساله در فصل پاییز وزمستان پذیرای تعداد زیادی از پرورش دهنگان زنبور از مناطق سردسیر کشور است که برای زمستان گذرانی به این شهرستان کوچ می کنند.

وی ادامه داد: از نیمه دوم شهریور امسال تاکنون ۲۵۴ بهره بردار زنبور از استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس با ۷۳ هزار و ۴۷۸ کلونی زنبور عسل مجوز سکونت در عرصه منابع طبیعی این شهرستان را کسب کرده اند.

کارشناس زنبورداری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: این بهره برداران زنبور از ابتدای فصل تولید عسل در پاییز امسال ۷۳۴ تن و ۲۱۰ کیلوگرم عسل مرغوب وطبیعی کنار از کندوهای خود برداشت و روانه بازارهای داخلی وخارجی کرده اند.

قرقانی گفت: عسل کنار با برخورداری از طعم، بو وخواص دارویی بیشترین قیمت را نسبت به سایر عسل ها داراست و در بازار مورد پسند خریداران است.

وی ادامه داد: این زنبورداران تا اوایل فصل بهار دراین شهرستان می مانند و از هر کندو به طور میانگین پنج تا هفت کیلوگرم عسل برداشت می کنند.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۶:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین