سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 27

5 برش از سخنان امام خامنه ای در دیدار با مدال آوران بازیهایی پاراآسیایی اندونزی

مدال‌آوران و قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های پاراآسیایی اندونزی، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.  به گزارش میلاد لارستان…

مدال‌آوران و قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های پاراآسیایی اندونزی، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.  به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری بخشی از مهمترین سخنان معظم له در این دیدار به شرح زیر است:

۱) پرچم‌داری یک بانوی چادری برای کاروان ایران یک قدرت‌نمایی فرهنگی بود.

اعتماد به نفسی که شما در دفاع از اصالت‌های خودتان نشان دادید، خیلی مهم بود. یک نمونه‌اش این بود که پرچم‌داری کاروان شما را بانویی با چادر انجام داد؛ این یعنی شما یک‌تنه در مقابل تهاجم و ولنگاری روزافزون دنیا ایستادید و در عمل از دین و معارف و ارزش‌های ملی‌تان و لباس ملی‌تان یعنی چادر و از حجاب و عفافتان در یک میدان جهانی دفاع کردید. این کار خیلی دل و جرئت می‌خواهد؛ خیلی‌ها کم می‌آورند و توانایی ایستادگی مقابل هجوم توقعات بی‌پایان جبهه‌ی کفر را ندارند. من صمیمانه از شما خانم‌ها تشکر می‌کنم؛ این قدرت‌نمایی فرهنگی بود. 

 

۲)  ما و جوانان باید از شما یاد بگیریم!

 ورزش جانبازان و معلولین، به کار انداختن ظرفیت‌های پنهان موجود در انسان است. انسان‌ها یک ظرفیتی دارند که آن ظرفیت مغفول است. ما همه و در هر سنی به‌خصوص جوانان باید از شما یاد بگیریم؛ شما مدال گرفتید و قهرمان شدید و مظهر به کار انداختن ظرفیت‌ها بودید.  شما در انگیزه بخشیدن به مردم برای ورزش کردن یک تأثیر مضاعفی دارید؛ انگیزه‌ای که شما می‌دهید دو برابر است.

۳)  با شکر پس از پیروزی نشان دادید که اهل غفلت نیستید

 ورزش قهرمانی قله است و ورزش‌های عمومی دامنه است. همه به قله نگاه می‌کنند و انگیزه می‌گیرند.  شما بعد از پیروزی، خدا را شکر می‌کنید و بعضاً سجده می‌کنید؛ این یعنی شما پیروزی‌تان را از خدا می‌دانید. شما با شکرتان نشان می‌دهید که دچار غفلت نیستید.   مشکل انسانهای طغیانگر و سرکش این است که موجودی خودشان را از خودشان میدانند. غافل میشوند از لطف و توجه الهی. ولی شما با شکرتان نشان میدهید که می‌دانید این نعمت را خدا به شما داده است. این مرتبه‌ی مهمی از شکر است و همین موجب پیشرفت و موفقیت بیشتر شما می‌شود.

۴) شکر الهی بعداز پیروزی باعث افزایش موفقیت‌ها میشود

اینکه شما بعد از پیروزی، خدا را شکر میکنید، معنایش این است که شما این پیروزی را از خدا میدانید. مشکل انسانهای طغیانگر این است که موجودی خودشان را از خودشان میدانند، از لطف الهی غافل میشوند.  شما با سجده‌تان، با دعا کردنتان نشان دادید که دچار غفلت نیستید این یک مرتبه‌ی مهمّی از شکر است و همین ان‌شاءاللّه موجب خواهد شد که شما موفّقیّتهایتان بیشتر بشود.

۵) تأثیر مضاعف ورزش قهرمانی معلولان در انگیزه دادن به مردم

 شماها در انگیزه بخشیدن به توده‌ی مردم و به عامّه‌ی مردم یک تأثیر مضاعف دارید. من همیشه گفته‌ام که ورزش قهرمانی مثل یک قلّه است که باید در کشور باشد برای اینکه دیگران همه بتوانند ورزش کنند. انگیزه‌ای که شما میدهید، دو برابر انگیزه‌ای است که دیگران میدهند؛ برای خاطر اینکه شما با وجود مشکل جسمانی توانستید این افتخار را به دست بیاورید.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین