سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 18

هفته چهارم آذر ماه 1398 -شماره 636 (حسين(ع) احياگر ارزش‌ها)

فرا رسيدن ايام غمبار عاشوراي حسيني فرصتي است كه انديشمندان جامعه اسلامي با بيداري كامل  و آگاهي دقيق به كنكاش و بررسي و تحليل حادثه خونين وادي نينوا بنشينند و…

فرا رسيدن ايام غمبار عاشوراي حسيني فرصتي است كه انديشمندان جامعه اسلامي با بيداري كامل  و آگاهي دقيق به كنكاش و بررسي و تحليل حادثه خونين وادي نينوا بنشينند و با روشنگري عمق فاجعه‌اي كه يزيديان بر سر بهترين فرزندان رسول خدا و خاندان او آوردند، به بيداري آفريني پرداخته و همگي همچون سالار شهيدان كه احياگر ارزش‌هاي الهي بود، احياگر عاشورا كه خود يكي از ارزش‌هاي جامعه بشري است باشيم.
حسين(ع) با خون خويش اسلام و قرآن و انديشه رسول خدا را آبياري كرد و زينب و اهل بيت رسالت با اسارت خود و رسوا نمودن يزيد و يزيديان براي همه اعصار و قرون، اسلام حقيقي را از اسلام درباري جدا نمودند و ثابت كردند كه خاندان اموي پيرو قدرت و زوراند و كاري به اسلام و قرآن و پيامبر و ارزش‌هاي اسلامي و احكام قرآني ندارند.
اينان از اسلام پوستيني ساخته‌اند كه بتوانند چند صباحي با نام اسلام بر گرده بينوايان و مستمندان سوار شوند و از آنان سوء استفاده نموده احياگر سلطه‌گري سفياني باشند.
حسين(ع) كه بار سنگين رسالت جدش و ولايت پدر و برادرش را به دوش مي‌كشد نمي‌تواند زنده باشد و با چشمان خود نظاره‌گر پايمال شدن مكتبي باشد كه رسول خدا براي استقرار آن ۲۳ سال و چند ماه رنج متحمل شد و پدرش علي مرتضي سالها مشقت كشيد و براي محو ستمگري سه جنگ پي در پي در طول چهار سال متحمل شد و خود نيز به وسيله يكي از باقيمانده‌‌گان مارقين به شهادت رسيد و اينك باقيمانده گرده قاسطين كه حتي حاضر نيست شكل ظاهري اسلام و دين را حفظ كند و شمشير ستم را از رو بسته بر قدرت تكيه زده و بدون اعتقاد به مبدأ و معاد و رسالت گروهي دنياپرست را دور خود جمع كرده و از قاضي‌القضات فتوا گرفته‌اند كه حسين (ع) از دين جدش خارج شده و قتلش واجب گرديده و با اين فتواي عوام فريبانه لشكرياني را از كوفه و نه شام، آري كوفه،‌كوفه‌اي كه مقرّ حكومت علي(ع) بود. كوفه‌اي كه حقيقت دين را بايد مي‌فهميد و بصيرت به خرج يم‌داد، مهيا ساخته‌اند كه با پسر رسول خدا به نام گروهي خروج كرده بجنگند و اسلام حقيقي را براي هميشه در تاريخ دفن كنند و خويشتن را براي همه زمان ها راحت سازند غافل از اين كه نور الهي خاموش شدني نيست و با شهادت حسين(ع) جهان بشريت اسلام حقيقي را از اسلام يزيدي جدا مي‌‌سازد و تاريخ اسلام از شمر و عمر سعد و عبيدالله و… به عنوان ننگ آوران تاريخ كربلا ياد مي‌كند.
نكته‌‌اي كه هر انسان مسلمان و پيرو حسين (ع) بايد بداند و به آن عمل نمايد،شناخت مسائلي است كه آن حضرت با تمام وجود در احياي آن‌ها همت كرد و ياران و فرزندان خاندان خود را در مسير آنها فدا نمود شناخت ارزش‌هاي عاشورايي و رشد و بصيرت و بينايي مسلمين و توجه به اين مهم كه در نگهداري و حراست از عاشورا بايد با تمام وجود مجاهده نمود و اجازه نداد هيچ مسأله‌اي كه بوي غير دهد با عظمت عاشورا مخلوط شود.
عاشورا بايد به عنوان يك پرچم مبارزه حق عليه باطل و يك الگوي كامل انساني در همه اعصار و قرون به اهتزاز باشد تا همه انسانها از اين حركت بهره‌مند شوند و جهان بشريت را از چنگال استعمار و استثمار و استحمار برهانند.
چگونه؟ مهاتما گاندي مي‌گويد من از انقلاب عاشوراي حسين(ع) مردم هند را بيدار كردم مگر انقلاب اسلامي ايران كه در نمونه خود بي‌نظير بود از انقلاب عاشورا درس نگرفت؟
مراقب باشيم دشمن در پي وارد كردن خرافه به درياي عظمت عاشوراست بيدار باشيم اين عظمت را با عمل به اصل اسلام و قوانين اسلامي حفظ كنيم كه اگر خداي ناكرده مسامحه صورت گيرد به قول علامه محمدرضا حكيمي بايد «عاشورايي براي عاشورا گرفت»

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین