سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

«برخی مقام‌های آمریکایی احمق‌های درجه یک هستند”+”10 نکته از بیانات اخیر امام خامنه‌ای”

همزمان با سالروز قیام تاریخی مردم قم علیه رژیم پهلوی در نوزدهم دی‌ماه ۱۳۵۶، روز گدشته هزاران نفر از مردم این شهر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار…

همزمان با سالروز قیام تاریخی مردم قم علیه رژیم پهلوی در نوزدهم دی‌ماه ۱۳۵۶، روز گدشته هزاران نفر از مردم این شهر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. در ادامه خلاصه کوتاهی از مهمترین بخشهای سخنان معظم له را می خوانیم:

۱) ۱۹ دی فرصتی است برای تمجید از مردم قم. قم همان‌جایی است که سرچشمه‌ای شد برای آن شطّ جوشان حرکت و مقدمه‌ای شد برای انقلاب. قم شهر انقلاب و مرکز انقلاب و مادر انقلاب است.  البته انگیزه‌هایی وجود دارد که فضای قم را تغییر دهند و فضا و روحیه‌ی انقلابی قم را کم‌رنگ کنند. از کید و مکر دشمن نباید غافل شد. بزرگان و جوانان قم باید نگذارند دست‌های خائن، نقش مرکزی و کانونی قم را در انقلاب کم‌رنگ کنند.  قم سرچشمه‌ی اصلی انقلاب و حوزه‌ی قم پشتوانه‌ی معنوی برای آن حرکتی است که دنیا را تکان داد و البته ما هنوز در آغاز راهیم.

۲)  در دهم دی‌ماه ۵۶ رئیس‌جمهور آمریکا به تهران آمد و یک نطق قرّائی در تمجید دروغ‌آمیز از محمدرضا کرد. در این نطق گفت ایران #جزیره‌ی_ثبات است؛ یعنی خیال آمریکا از رژیم_نوکرمآب آسوده است.  اما ۱۰ روز نشد که مردم قم علیه آن رژیم وابسته قیام کردند و با جان خود به میدان آمدند. بعد هم مردم تبریز حرکتی طوفانی کردند و حرکت‌های بعدی باعث نابودی رژیم سرسپرده شد.  این دستگاه محاسباتی آمریکاست؛ آمریکایی‌ها به این #تحلیل_محاسباتی و آینده‌نگری خود می‌بالند! اینجا هم یک عده غرب‌زده پُز قدرت آمریکا را می‌دهند.

۳) چندی پیش هم یکی از دولتمردان آمریکایی در جمع یک مُشت تروریست و اوباش گفت امیدوار است که جشن کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران بگیرد. جشن ۲۰۱۹ چند روز پیش بود.  بعضی سران آمریکا وانمود می‌کنند دیوانه‌اند که البته من این را قبول ندارم اما احمق‌های درجه یکی هستند. 

۴) به دولتمردان عرض می‌کنم که اولاً قدر مسئولیت خود را بدانید؛ خدمت به این اهداف و این ملت و این کشور، نعمت بزرگ پروردگار است. و ثانیاً به لوازم این نعمت بزرگ عمل کنید و مواظبت کنید که گرایش به اشرافیگری و اسراف و رفتارهای طاغوتی نداشته باشید. راه، راه اسلام است؛ ما مثل امیرالمؤمنین(ع) نمی‌توانیم عمل کنیم ولی باید به آن سمت حرکت کنیم.

۵)  به دولتمردان عرض می‌کنم که مقابل یاوه‌گویی دولتمردان آمریکایی، شجاعت و عقلانیت داشته باشید. می‌بینید که چه بی‌ربط و مثل دلقک حرف می‌زنند؛ دولتمرد آمریکایی می‌گوید ایران حقوق_بشر را از عربستان سعودی یاد بگیرد.  این‌ها نه تهدیدشان، نه قولشان و نه امضایشان اعتبار ندارد و نباید اعتنا کرد. راه را با عقلانیت انتخاب کنید و با انگیزه و احساسات به پیش بروید.  قدردان ظرفیت‌های درونی کشور باشید و به معیشت_مردم هم توجه ویژه‌ای مصروف کنید. مشکلاتی که برای طبقات_ضعیف پیش می‌آید، اساسی‌ترین کارها برای مسئولان_دولتی است.

۶) به مردم عزیز عرض می کنم که به مسئولان باید کمک کنند، همه باید کمک کنند. اگر چنانچه بحث تقویت تولید داخلی و محصول داخلی میشود، یک بخش مهمّش‌ مربوط به مردم است. تولیدکننده‌ی محصول داخلی، مصرف‌کننده‌ی محصول داخلی، فروشنده و دکان‌داری که محصول داخلی را میفروشد، اینها همه میتوانند اثرگذار باشند. کیفیّت تولید، نحوه‌ی توزیع، اینها چیزهای مهمّی است.

۷) خب ما امسال را سال «تولید کالای ایرانی» و تأکید بر روی کالای ایرانی اعلام کردیم، حالا آخر سال است؛ چقدر در این زمینه [کار شد]؟ البتّه کارهایی شده امّا چقدر پیش رفتیم؟ باید پیش برویم در این زمینه‌ها. مردم میتوانند در این‌ باره کمک کنند، در کارهای خیر میتوانند همکاری کنند.

۸) از جمله‌ی کارهایی که مردم میتوانند به بهترین وجهی در خدمت به کشور انجام بدهند، حضور در صحنه‌های انقلاب است؛ از جمله‌ی کارهایی که مردم میتوانند انجام بدهند، مواجهه و مقابله‌ی با شایعه‌سازی دشمن است. امروز یکی از شگردهای فعّال دشمن، شایعه‌سازی است که مردم را مضطرب کنند، مردم را با هم مخالف کنند، علیه این و آن تهمت بزنند، مردم را به جان یکدیگر بیندازند که البتّه چنین اتّفاقی نمی‌افتد به توفیق الهی؛ امّا آنها قصدشان این است؛ مردم باید هوشیار باشند، متوجّه باشند. مردم را با کمال وقاحت به مواجهه‌ی با انقلاب، با نظام دعوت میکنند؛ این مردمی که نظام متّکی به آنها است.

۹) اگر مردم پشتوانه‌ی نظام، پشتیبان نظام نبودند، این ماجرای به این اهمّیّت پیش نمی‌آمد، پیش نمیرفت؛ این قدر وقیحند که همین مردم را وادار میکنند یعنی تشویق میکنند، تحریک میکنند به مواجهه‌ی با نظام. مردم در مقابل این تبلیغات ایستادگی کنند، علیه این تبلیغات حرکت کنند. جوانها امروز در فضای مجازی فعّالند؛ فضای مجازی میتواند ابزاری باشد برای زدن توی دهن دشمنان.

۱۰) تحریم‌ها فشارهایی را بر کشور و مردم وارد می‌کند. آمریکایی‌ها با خوشحالی این تحریم‌ها در تاریخ سابقه ندارد. بله، سابقه ندارد؛ ان‌شاءالله شکستی هم که آمریکایی‌ها می‌خورند سابقه ندارد.  مردم و مسئولان می‌توانند کاری کنند که این تحریم‌ها صددرصد به نفع_ملت تمام شود. همچنان‌که تحریم در دوران جنگ_تحمیلی صدام علیه ما باعث شکوفایی استعدادهای داخلی شد و محدودیت‌ها باعث شد ما امروز در حوزه دفاعی در منطقه از همه جلوتر و در سطح اول هستیم، به توفیق الهی از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد و همان‌طور که صدام به درک اسفل رفت، دشمنان ما نیز به درک اسفل خواهند رفت. 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۷:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین