دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 3 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

گذر فرهنگ و هنر در شهر اوز بطول 1.5 کیلومتر احداث می شود

شهردار اوز گفت: طول مسیری که برای گذر فرهنگ و هنر انتخاب شده حدود یک و نیم کیلومتر طول دارد که بنا داریم پس از پاسخ ادارات خدمات رسان به…

شهردار اوز گفت: طول مسیری که برای گذر فرهنگ و هنر انتخاب شده حدود یک و نیم کیلومتر طول دارد که بنا داریم پس از پاسخ ادارات خدمات رسان به استعلام ها، سنگفرش آن را آغاز کنیم تا مسیر برای گردشگران و علاقه مندان به فرهنگ و هنر مشخص باشد و در طول مسیر نیز کسب و کار فرهنگی راه اندازی شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ غلام پور مدیر کلان برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتفاق مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی اداره کل استان برای پیگیری برنامه های فرهنگی و هنری و کسب و کارهای مرتبط در اوز حضور یافتند.

این دو مقام کشوری و استانی ابتدا در نشستی که با حضور شهردار، کارشناسان شهرداری، نمایندگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اوز، اعضای دبیرخانه پایتخت کتاب، اعضای انجمن دوستداران کودک، مهندسین و اعضای انجمن هنرهای تجسمی و… در دفتر شهردار برگزار شده بود، شرکت کردند.

اوز یکی از مردمی ترین شهرهای کشور است

دکتر غلامپور با اشاره به این که تاکنون از نزدیک فرصت بازدید از اوز نداشته اما ذکر خیر مردم این شهر را در وزارت ارشاد به ویژه در حضور وزیر زیاد شنیده ام، گفت: از زمان حضور در فرودگاه لار ستان نیز این ذوق و شوق را عملا مشاهده می کنم. اوز در حقیقت یکی از مردمی ترین شهرهای کشورهای کشور است.

وی افزود: ضمن پیشنهاد راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در اوز، در وزارت ارشاد برنامه رونق کسب و کار فرهنگی آغاز شده است و ماهیت ان این است که مردم در این کسب و کار مشارکت کنند و وزارت ارشاد نیز تسهیل گر باشد. مدیر کلان برنامه های وزارت ارشاد افزود: این وزارت هنرمندان و سایر افرادی که علاقه مند به راه اندازی کسب و کار هستند را برای اخذ مجوز و سایر امور اداری پشتیبانی می کند. ضمنا برای ۱۹ هزار فرصت شغلی نیز آمادگی اعطای تسهیلات با سود ۶ درصد را دارد. وی از همراهی وزارت ارشاد در راه اندازی روز بازار و شب بازار فرهنگی خبر داد.

 استاد دانشگاه تهران گفت: پس از تشکیل کمیته  مشترک با حضور شهردار و رئیس ارشاد هر شهر و تصویب گذر فرهنگ و هنر و معرفی کسب و کار به وزارت ارشاد، تسهیلات ارائه می شود. ضمنا برای افتتاح گذر فرهنگ و هنر نیز وزیر شخصا حضور خواهد یافت.

 همبستگی خوبی بین مسئولین و اهالی فرهنگ و هنر در اوز وجود دارد

 امیدبخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از همبستگی خوب مسئولین و اهالی فرهنگ و هنر در اوز به نیکی یاد کرد. وی در باره گذر فرهنگ و هنر گفت: باید به نحوی برنامه ریزی  کرد که دسترسی به این گذر و کسب و کار شکل گرفته در آن سهیل شود تا علاوه بر  باره ساکنین اوز سایر عابرین و میهمانان بتوانند استفاده کنند.

شهر اوز در راستای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شکل می گیرد

 مهندس کراماتی شهردار اوز گفت: یکی از برنامه های شهرداری نگهداری و احیای بافت قدیمی شهر است که این موضوع مورد تاکید آقای سید آبادی مشاور وزیر ارشاد – که در خرداد از اوز بازدید داشتند- نیز قرار گرفته است.

شهردار اوز افزود: طول مسیری که برای گذر فرهنگ و هنر انتخاب شده حدود یک و نیم کیلومتر طول دارد که بنا داریم پس از پاسخ ادارات خدمات رسان به استعلام ها، سنگفرش آن را آغاز کنیم تا مسیر برای گردشگران و علاقه مندان به فرهنگ و هنر مشخص باشد و در طول مسیر نیز کسب و کار فرهنگی راه اندازی شود.

شهردار در پایان گفت: تلاش شهرداری برآن است که کارهای شهری در راستای فعالیت های فرهنگی- اجتماعی و اقتصادی شکل بگیرد.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اوز نیز گفت: در اوز فعالیت های فرهنگی خوبی در جریان است و برای ساخت گذر فرهنگ و اوز بازسازی آب انبارها که در این مسیر قرار دارند آغاز، شده است و در برخی از اماکنی که در نظر گرفته شده اختلاف نظرهایی با اداره اوقاف وجود دارد.

مسیرگذر فرهنگ و هنر در مرکز شهر قرار گرفته و پیوستگی خوبی دارد

 مهندس علیرضا خادمپور نیز در مورد گذر فرهنگ و هنر در اوز براساس نقشه گفت: این مسیر در مرکز شهر قرار گرفته و تک بناهای ارزشمند و پیوسته دارد که به هنردوستان حس خاصی داده و در صورت ساخت این گذر از تخریب بسیرای از بناهای ارزشمند جلوگیری می شود. وی مسیر این گذر را از برکه های ملا محمد و حاج قنبردر بولوار شهید رجایی – سرای زرنگار، پیر اولیاء الله- مسجد جامع قدیم- لرد میران – برکه های طول مسیر تا خانه سوداگر محل استقرار موزه مردم شناسی اعلام کرد.

 ساسان پیرزاد ضمن اعلام خدمات ارائه شده در موضوع پایتخت کتاب افزود: به همت آقای عبدالقادر فقیهی ساختمان اداری ارشاد اوز نیز ساخته می شود و انتظار می رود همزمان اعتبارات دولتی به ویژه برای ساخت سایرساختمان های مورد نیاز در این اداره و تامین تجهیزات تامین گردد تا هم موجب تامین زیر ساخت های مورد نیاز شده و هم موجبات دلگرمی خیرین را فراهم سازد. وی خواستار ترتیب دیداری با وزیر ارشاد شد.

 دکتر غلامپور ضمن پیشنهاد ارسال درخواست مکتوب در این باره افزود: برای دیدار با معاون توسعه و بودجه وزارت ارشاد پیگیری خواهد کرد.

خدیجه فقیهی نژاد از اعضای هیئت مدیره انجمن دوستداران کودک اوز ضمن ابراز خوشحالی از این که مسئولین شهر اوز جهانی می اندیشند و بومی عمل می کنند افزود: اوز سابقه خوبی به ویژه در موضوع فرهنگ و بهداشت داشته و اکنون نیز پتانسیل های خوبی دارد. وی گفت: در تلاش هستیم تا اوز  را به عنوان شهر دوستدار کودک در مقیاس شهرهای کوچک بیشتر معرفی کرده  و آمادگی انتقال تجارب و اطلاعات به این گونه شهرها هستیم.

 بازدید از خانه فرهنگ در سرای زرنگار و موزه مردم شناسی اوز از دیگر برنامه های حضور این میهامانان در اوز بود.

 در خانه فرهنگ ضمن دیدار با منصور فقیهی نژاد از نیکوکاران اوز، توضیحاتی در مورد این منزل قدیمی و فعالیت هایی که در این خانه توسط انجمن های فعال ارائه می شود داده شد. میهمانان پس از بازدید از دبیرخانه پایتخت کتاب مستقر در خانه فرهنگ، به تماشای تمرین زنده یکی کارهای اعضای انجمن موسیقی نشستند.

 در موزه مردم شناسی اوز نیز فروغ هاشمی رئیس ارشاد به اتفاق فوزیه براهیمی و محمد رفیع راوند از مسئولین موزه توضیحاتی در مورد این موزه و فعالیت های آن ارائه کردند. در بدو ورود به موزه نیز نونهالان پارمیس پیشدست، هستی فیروز پور و حدیث ثریا نژاد ضمن خوش آمدگویی دسته جمعی به میهمانان به گلستان خوانی پرداختند.

در این نمایش شاد و موزیکال دیالوگ کمتر گفته می شود و شیوه اجرا به حالت موسیقی ،بدن ،و صدا سازی میباشد،و هدف از بستن نمایش به این شکل ارتباط تمام رده های سنی می باشد،داستان این نمایش پرداخت و آسیب شناسی در مورد طبیعت و بر خورد با موجودات است.

در این نمایش، سیاوش صفری نژاد، سمانه داودی، محمد عابدی، پویا قاسمی، شیدا موسوی، صنم بهجت نیا، مریم جهانی، دنیا هرو، مریم قشقایی نژاد، محبوبه احمدی، زهرا منصور آبادی و…نقش آفرینی می کنند. این نمایش برای مدارس و ادارات با تخفیف ویژه به اجرا می رود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۴:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “گذر فرهنگ و هنر در شهر اوز بطول 1.5 کیلومتر احداث می شود”

  1. اوزی گفت:

    در اوز. نمایندگی. فرهنگ. وارشاد. اسلامی. به. اداره. ارتقا. یافته. است. وفعالیتهای. فرهنگی. در این. شهر. از بسیاری. از. سهرستانهای فارس. بیشتر. است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین