سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 24

هفته اول آذر ماه 1390 -شماره 677 (بسيج مكتب انس و محفل عشق)

در سال ۱۳۵۸ حضرت روح‌ا… (ره) با فرماني تاريخي كاخي را بنيان نهاد كه نمونه آن بعد از صدر اسلام و عهد رسول خدا سابقه نداشت . امام (ره) پنجم…

در سال ۱۳۵۸ حضرت روح‌ا… (ره) با فرماني تاريخي كاخي را بنيان نهاد كه نمونه آن بعد از صدر اسلام و عهد رسول خدا سابقه نداشت .
امام (ره) پنجم آذرماه را روز بسيج مستضعفان نامگذاري كرد به اين معني كه اگر در اقصي نقاط عالم جمعي مستضعف واقع شوند اينان با تهيه نيروهاي مورد لزوم از انسان‌ها رفع استضعاف كنند.
بايد دانست كه استضعاف تنها در محدوده اقتصادي نيست زيرا جمعي از نظر اقتصادي مناسبي دارند اما از نظر فكري فرهنگي بسيار ضعيف‌اند يا برخي با داشتن امكانات تعالي به خاطر فشارهاي مختلف استكبار در طول تاريخ قدرت حركت و رشد از آنها گرفته شده يا جمعي مورد تهاجم نيروهاي استثمارگر قرار گرفته‌اند و به كمك نيازمندند.
 به هر ترتيب دست‌پروردگان مكتب رهايي انسانيت بايد خود را مهياي كمك نموده و به ميدان گام نهند.
درجنگ ۸ ساله خودمان اگر فرزند قهرمان و سلحشور بسيجي نبودند معلوم نبود ما چه سرنوشتي داشتيم و به چه سختي‌هايي مبتلا مي‌شديم حضور به موقع رزمندگان بسيجي در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل خواب از ديدگان دشمن ربوده بود زيرا دشمن جنگ كلاسيك را مي‌فهميد و از چگونگي مقابله با آن مطلع بود.
اما در جنگ‌هايي كه ابتكاري بود و نيروها با شكيبايي خدادادي در برابر دشمن مي‌ايستادند و پاي از سر نمي‌شناختند و دشمن را زبون مي‌ساختند، پيروزي سپاه حق روشن و مثال زدني مي‌نمود.
اكنون نيز بسيج بايد آگاهانه همه گونه تعليمات لازم اعم از تعليمات نظامي، فكري، سياسي، اعتقادي و… داشته باشد و با انديشه‌هاي والا براي حاكميت حق بر جهان گام بردارد و بداند كه پيروزي با حق و سرافرازي با متقين و پرواپيشگان است و در اين راه خود را به سلاح علم و ايمان و فضل و تقوي مجهز نمايند و از سخن كج‌انديشان و فساد آفرينان نهراسند و مدافع حق و حقيقت باشند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۶:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین