شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

فرماندار لارستان از سرمایه گذاران موانع پیش روی بخش خصوصی را رفع کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خطاب به فرماندار لارستان جهت رفع موانع گسترش، توسعه و تولید بخش خصوصی، یادآور شد: امید می‌رود با حمایت از سرمایه‌گذاران، اقدامات مناسبی برای…

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خطاب به فرماندار لارستان جهت رفع موانع گسترش، توسعه و تولید بخش خصوصی، یادآور شد: امید می‌رود با حمایت از سرمایه‌گذاران، اقدامات مناسبی برای توسعه خطه لارستان ایفا شود.

به گزارش میلاد لارستان سید علی‌نقی طبیب لقمانی که جهت افتتاح چندین پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی به شهرستان لارستان سفر کرده است، در جمع مردم شهر لطیفی با اشاره به دسترسی کشور ایران در شمال و جنوب به دریا به‌عنوان ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین حمل‌ونقل، افزود: دستاورد انقلاب اسلامی در بخش راه‌ها و حمل‌ونقل چشمگیر بوده است به‌طوری‌که در سال ۵۷ تقریباً یک هزار کیلومتر در انواع مختلف وجود داشته است ولی امروز بالغ‌بر ۲۰ هزار کیلومتر جاده‌های دسترسی در استان فارس وجود داشته است.

وی بابیان اینکه پیش از انقلاب حتی یک متر آزادراه در استان فارس وجود نداشته است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷۵ کیلومتر آزادراه در فارس ساخته‌شده که ۵۰ کیلومتر آن در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان در دست احداث است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اذعان به اینکه قبل از انقلاب حتی یک کیلومتر خط آهن وجود نداشته است، ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن زیر بار وجود دارد و یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه‌آهن و خط ریلی در دست اجرا وجود دارد.

این مسئول خطاب به فرماندار لارستان جهت رفع موانع گسترش، توسعه و تولید بخش خصوصی، یادآور شد: امید می‌رود با حمایت از سرمایه‌گذاران، اقدامات مناسبی برای توسعه خطه لارستان ایفا شود.

لقمانی با اشاره به اینکه تمام شهرهای استان فارس از نعمت گاز برخوردارند، ادامه داد: یک هزار و ۷۰۰ روستای با بیش از ۲۰ خانوار استان فارس گازرسانی شده است و تا پایان سال ۹۸ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی بابیان اینکه در پهنه استان فارس ۲ هزار و ۲۰۰ دهیاری وجود دارد، گفت: ۱۰۷ شهرداری در استان فارس است که سالیانه با بودجه‌ای بالغ‌بر ۴ هزار میلیارد تومان که ۳۰ درصد آن با کمک مستقیم دولت تحقق می یابد، موردحمایت قرار می‌گیرند.

معاون عمرانی استاندار فارس با اذعان به اینکه قبل از انقلاب فقط یک دانشگاه در سطح استان فارس وجود داشته است، یادآور شد: در دوران حاضر بیش از ۱۸۳ مرکز علمی، دانشگاه و غیره مشغول تربیت فرزندان این ملت هستند.

لقمانی به مراودات تاریخی و تجاری مردم خطه لارستان با کشورهای حوزه خلیج‌فارس بر لزوم سرمایه‌گذاری در این شهرستان تأکید کرد و افزود: راه‌اندازی سایت پرورش عقرب در لارستان که به گفته مسئول آن در دنیا کم‌نظیر است، می‌تواند سبب ارزآوری مناسبی برای کشور ایران شود و به دلیل مدرن بودن، باید موردحمایت قرار گیرند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین