شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

فاز دوم کارخانه لامپ پاذیر با اشتغال 200 نفره در دستور کار سرمایه گذار؛ حسین زاده: در عمل حامی سرمایه گذار هستیم

 در جریان بازدید نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس  از کارگاه و خط تولیدی کارخانه پاذیر لارستان، مدیر خط تولید این کارخانه از برنامه ریزی جهت…

 در جریان بازدید نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس  از کارگاه و خط تولیدی کارخانه پاذیر لارستان، مدیر خط تولید این کارخانه از برنامه ریزی جهت راه اندازی فاز دوم این کارخانه با اشتغال زایی ۲۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان حسین زاده که پنجشنبه گذشته جهت  بازدید از این کارخانه لامپ سازی و چند طرح دیگر در لارستان حضور یافته بود در سخنانی اظهار داشت: در شرایط کنونی با توجه به مشکلات زیادی که در مسیر تولید وجود داشته و  جامعه نیز نیازمند طرح های تولیدی و ایجاد اشتغال است، ورود  اشخاصی همچون آقای طالبی(سرمایه گذار کارخانه پاذیر) در عرصه های مختلف به ویژه پروژه های اقتصادی و اشتغالزا قابل تحسین خواهد بود.

ز

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت کار تولیدی ادامه داد: بر خلاف اکثریت قشر سرمایه گذار که ممکن است سرمایه را از کشور خارج کرده و در آنجا هزینه می کنند، اما آقای طالبی سرمایه گذار این پروژه، سرمایه را از خارج به داخل کشور وارد کرده و سبب رشد و رونق این شهر در زمینه های مختلف شده است. وی در پایان اظهار داشت: حمایت ما زبانی نیست و در عمل حامی سرمایه گذار هستیم و دست سرمایه گذاران را می بوسیم.

فردین یزدی از مشاورین سرمایه گذار  در این دیدار با بیان اینکه  لارستان از دیر باز از باب فعالیت های اقتصادی اش معروف بوده بیان داشت: شخص سرمایه گذار که قدم در راه پر فراز و نشیب تولید می گذارد غیر از همراهی و همکاری مسئولین مربوطه توقع دیگری ندارد.

وی بابیان اینکه  هر روز با مشکلی روبه رو هستیم، افزود: برای راه اندازی و حفظ یک کار اقتصادی در شهرک صنعتی با مسائل و مشکلات زیادی مواجه بوده و با اکثر ادارات مربوطه درگیر می شویم و اگر قرار باشد در قهقرای روال اداری اینقدر معطل و الاف باشیم انگیزه ای برای ادامه کار باقی نمی ماند.

یزدی بیان افزود:  از مسئولین خواهشمندیم در این راه پر پیچ و خم مارا یاری کنند ، اگر هم نمی توانند یاری کنند حداقل سنگ اندازی نکنند و کارمان را دشوارتر نکنند تا بتوانیم برای عده‌ای جوان ایجاد اشتغال کرده و چرخ اقتصادی منطقه را رونق بخشیم.

در این بازدید مهندس فرج پور مدیریت خط تولید کارخانه پاذیر نیز، در خصوص تعداد نیروها، ظرفیت تولید روزانه کارخانه و مبادی صادراتی اظهار داشت: کارخانه لامپ پاذیر الکتریک لارستان از تیر ماه ۹۹، ابتدا با هفت نیرو شروع به کار کرده و هم اکنون هم تعداد نیروها و هم ظرفیت تولید دوبرابر شده است.

وی افزود: تولیدات این کارخانه شامل هزار لامپ حبابی در روز  (شامل  لامپ های هفت،نه،دوازده، پانزده، بیست، سی و پنجاه وات) بوده و روزانه هزار عدد پنل توکار به صورت دو اسلاید فول لایت و پنل های تخت، در وات های مختلف از شش وات الی سی و شش وات نیز در این کارخانه تولید می شود.

وی با بیان اینکه روزانه هشتصد الی نهصد عدد هالوژن های توکار نیز در این کارخانه تولید میشود بیان داشت: هالوژن های در سه رنگ بدنه سفید، نقره ای و مشکی، و در سایز های مختلف از جمله (یک، سه، پنج، هفت، ده، پانزده، بیست، بیست و چهار، سی و پنجاه واتی ارائه می شود.

مدیر خط تولید کارخانه پاذیر از تولید سیصد الی چهارصد عدد پروژکتور SMD از پنجاه الی ششصد وات نیز به عنوان یکی دیگر از محصولات تولیدی این کارخانه نام برده و افزود: در حال حاضر این کارخانه در هشت استان نمایندگی مستقیم دارد که شامل: تهران، اصفهان، شیراز، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، کرمان و بندر عباس می باشد. وی بیان داشت: برای گسترش فعالیت های کارخانه لامپ در حال حاضر دستگاه اتوماتیک و مدرن تر باید وارد گردد که نیاز به مبلغ پنجاه میلیارد سرمایه ثابت دارد.

فرج پور در خصوص فاز دوم کارخانه نیز اظهار داشت: پیش مینی می شود ظرفیت تولید و به کار گیری نیروی انسانی در این کارخانه تا دوسال دیگر دوبرابر شود و چشم انداز دیگری نیز که برای دوسال دیگر در نظر داریم در خصوص راه اندازی فاز دوم کارخانه با خط تولید سیم و کابل است، که برای اشتغال زایی حداقل ۲۰۰ نفر در منطقه ظرفیت خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم در مکان شهرک صنعتی به بهره برداری خواهد رسید افزود؛ جهت راه اندازی خط تولید سیم و کابل سرمایه ای بالغ بر چهل میلیارد تومان برای خرید دستگاه ها و هزینه های ثابت مورد نیاز هست.

یادآور می شود در این بازدید مواردی از جمله مشکلات موجود در خصوص هزینه های بالا جهت اخذ مجوز استاندارد محصولات تولیدی در سال،دغدغه چگونگی واردات دستگاه های اتوماتیک برای خط تولید کارخانه لامپ پاذیر و نیز مشکلات واردات دستگاه های مورد نیاز جهت راه اندازی خط تولید فاز دوم کارخانه که شامل تولید سیم و کابل می شود مطرح گردید.

گزارش و عکس: سحر طاهری

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۷:۰۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین