جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

تیم سرمایه گذاران لارستانی مقیم خارج با هدف جذب سرمایه‌ تشکیل گردد

یکی از فعالان اجتماعی لارستان در پیامی خطاب به میلاد لارستان ضمن بیان لزوم پیگیری استفاده از پتانسیل  سرمایه گذاران لارستانی مقیم خارج با هدف جذب سرمایه‌، برخی پیشنهادات را…

یکی از فعالان اجتماعی لارستان در پیامی خطاب به میلاد لارستان ضمن بیان لزوم پیگیری استفاده از پتانسیل  سرمایه گذاران لارستانی مقیم خارج با هدف جذب سرمایه‌، برخی پیشنهادات را نیز در این زمینه ارائه نموده است.  در متن پیشنهادی ” محمد مظفری” آمده است:

به طور حتم یکی از راههای توسعه لارستان استفاده از ظرفیت های اقتصادی ست . در این راستا در ادوار گذشته توسط نمایندگان مجلس یا فرمانداران و یا شوراهای شهر جلسات و یا مسافرت هایی در جهت استفاده از ظرفیت های اقتصادی لارستانی های مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی کشورهای دیگر برگزار گردیده که تا کنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است و در چند مورد هم که افرادی بصورت فردی ورود کرده اند در آخر و پس از گرفتاری در قوانین دست و پا گیر اداری عطایش را برلقایش بخشیده اند. پس باید تدبیری دیگر اندیشید و راههای جدید را فراروی توسعه اقتصادی قرار داد.

پیشنهادات ارائه شده از سوی این فعال اجتماعی به شرح زیر بوده است:

۱- فرد یا افرادی با تجربه درزمینه اقتصادی به جای استفاده از نیروهای اداری و یا کسانی که فقط علم اقتصادی دارند ولی تجربه اقتصادی ندارند؛ انتخاب شوند.

۲- اتاق سرمایه گذاری در فرمانداری یا اداره صنعت ، معدن ، تجارت جهت برگزاری جلسات تشکیل گردد

۳- تیم اقتصادی مستقر طی یک برنامه زمان بندی کوتاه مدت تعدادی معدود از فعالین اقتصادی در حد ۱۵ نفر از کشورهای امارات متحده عربی،کویت ، قطر ، عمان و… را دعوت نموده تا هیٲت سرمایه گذاری تشکیل گردد.

۴-هیٲت سرمایه گذاری موظف به نوشتن اساسنامه و نهایتا انتخاب مدیرعامل سرمایه گذاری شود.

۵- هیٲت سرمایه گذاری جلسات اقتصادی را علاوه بر لار در کشورهای مختلف جهت جذب سرمایه گذران برگزار کند.

۶-جلساتی که در کشورهای هدف برگزار می گردد با حضور حداکثر دو الی سه نفر از اعضای هیٲت سرمایه گذاری و سرمایه گذاران کشور مقصد تشکیل شود

۷-هیٲت سرمایه گذاری نباید سیاسی و جناحی عمل کند فقط باید برنامه اقتصادی داشته باشند چون تجربه نشان داده است شماری اندک به محض ورود در مسائل اقتصادی در امور دیگر هم فعال می شوند که نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

۸-فرمانداری فقط نظارت و همراهی اداری جهت تسهیل در سرمایه گذاری داشته باشند چون در صورت دخالت دولتی بعضی از سرمایه گذاران به دلایلی همکاری نمی کنند.

۹- فرصت های سرمایه گذاری توسط هیٲت سرمایه گذاری تعیین شود

۱۰-با توجه به شغل اکثر لارستانی ها که تجارت است ابتدا طرح های تجاری مورد نظر قرار گیرد.

۱۱-از ظرفیت های گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی استفاده شود

۱۲- موضوع توریست درمانی بصورت عملی و نه شعاری در دستور کار قرار گیرد

۱۳- هیٲت سرمایه گذاری از طریق مقامات دولتی کشورهای حاشیه خلیج فارس زمینه های سرمایه گذاری دولت مطبوعشان مثل قطر که در لارستان طرح پرورش شتر راه اندازی کرده اند در سایر امور مثل بسته بندی خرما، صیفی جات، میوه های جالیزی ، گیاهان دارویی و حتی ایجاد بانک اسلامی رایزنی کنند.

یادداشت کوتاه: محمد مظفری 

میلاد لارستان : اگرچه تشکیل چنین ساخناری شدنی است اما حضور دفتر نمایندگی وزارت خارجه با وجود تجربه کافی در لارستان نیز می تواند در این راستا راهنمایی کافی ارائه نماید.

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۶:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین