جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 13 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

مراسم اربعین حضرت آیت الله موسوی لاری برگزار شد.

با فرارسیدن روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همزمان با چهلمین روز درگذشت عالم و نویسنده فرهیخته و مجاهد لارستان، حضرت آیت الله حاج سیدمجتبی موسوی لاری(رحمه الله علیه) مراسم…

با فرارسیدن روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همزمان با چهلمین روز درگذشت عالم و نویسنده فرهیخته و مجاهد لارستان، حضرت آیت الله حاج سیدمجتبی موسوی لاری(رحمه الله علیه) مراسم ختمی در روز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه ۹۲ با حضور فرزندان و خاندان معظم له، روحانیون، تنی چند از مسئولین و مردم قدرشناس و ولایتمدار لارستان در محل مسجد جامع شهر لار برگزار گردید. در این مراسم حاضرین به قرائت قرآن پرداخته و برای آن عالم بلندمرتبه از خداوند طلب رحمت و مغفرت نمودند.

سیدعلی اصغر موسوی لاری، فرزند برومند حضرت آیت اله سیدمجتبی موسوی لاری از قدرشناسی و ابراز احساسات بی شائبه مردم در طول این مدت تشکر و سپاسگذاری نمود.

در ادامه حجه الاسلام والمسلمین نوربخش امام جمعه لارستان، بعنوان سخنران مجلس بر منبر رفت و سخنان خود را با عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه حضرت فاطمه(س) و همچنین چهلیمن روز درگذشت حضرت آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری آغاز کرد. وی در ابتدای بیانات خود، نکاتی را در زمینه فلسفه مرگ و حیات مطرح کرد و درباره فقدان و مرگ یک عالم دینی با استناد به احادیث ائمه اطهار(ع) و تأثیرات ناشی از آن توضیح داد. وی در ادامه با اشاره به صفات برجسته این عالم جلیل القدر از جمله: زهد و پارسایی، تقوا، بی تکبر بودن، عالم در مسائل دینی و… از مقام آن بزرگمرد تجلیل کرد. امام جمعه لارستان، با قرائت متن کامل پیام مقام معظم رهبری در پی درگذشت آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری، آن مرد را بی نظیر دانست.حجه الاسلام والمسلمین همچنین به بیان مختصری از زندگینامه و تلاشهای فرهنگی و دینی حضرت آیت الله موسوی لاری پرداخت و گفت: فعالیت های ایشان در سطح منطقه لارستان و سراسر دنیا مشهود است. او افزود: آیت الله موسوی لاری، بر حفظ وحدت و برادری بین اهل تسنن و تشیع تأکید فراوان داشت.

گزارش: حسن فراست

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین