سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 37

یادواره سردار شهید مفید برگزار شد.

این یادواره در تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۹۲ همزمان با شب شام غریبان حضرت فاطمه زهرا(س) در محل تالار وحدت شهر لار به همت پایگاه بسیج دانشجویی شهید شیخی و…

این یادواره در تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۹۲ همزمان با شب شام غریبان حضرت فاطمه زهرا(س) در محل تالار وحدت شهر لار به همت پایگاه بسیج دانشجویی شهید شیخی و با همکاری دفتر بسیج دانشجویی لارستان، با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، مسئولین، بسیجیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد. این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و پس از آن کلیپی از بیانات رهبری درباب شهید و شهادت پخش گردید و برنامه با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و کلیپی از زندگی و فعالیتهای سردار شهید نجفعلی مفید ادامه یافت.

علی اصغر لطفی به عنوان فرمانده پایگاه دانشجویی شهیدشیخی، ضمن عرض خیرمقدم، به ارائه گزارشی از فعالیت های این پایگاه در طی چند سال گذشته پرداخت. او از رزمندگان خواست تا با کاری زینب(س) گونه، از وقایع دفاع مقدس پرده بردارند و راوی گر آن حماسه سازان باشند.

همسر شهید از دیگر مهمانان این برنامه بود. وی با قرائت متنی در وصف شهدا، سخنان خود را شروع کرد و راز ماندگاری شهدا را: ساده زیستی، بسیجی بودن، پاک بودن، مبارزه با دشمنان اسلام و ملت، حضور خالصانه و با عش در جبهه های حق علیه باطل داشتن و… دانست. همسر شهید مفید در خلال صحبت های خود، چند خاطره را از آن شهید والامقام نقل کرد. او همچنین از فعالیتهای شهید در پشت جبهه های نبرد گفت: شهید نجفعلی مفید، موسس اردوگاه آموزش نظامی سیدالشهداء لارستان و مرکز آموزشی فرهنگی مذهبی امام جعفرصادق(ع) بوده است. وی از خصوصیات را اینگونه برشمرد که: شهید به حجاب توجه فراوانی داشته است، همیشه با وضو بود و ذکر خدا بر لب داشت، ساده زیست بود و صله رحم را بجا می آورد، بخشنده بود و رضای خدا را در نظر می گرفت، به امام حسین(ع) علاقه زیادی داشت و آرزویش شهادت بود. همسر سردار از جوانان و دانشجویان خواست تا با ادامه دادن راه شهیدان، از پایمال کردن خون شهدا جلوگیری کنند.

از ویژگی های بارز این یادواره، ابتکار جالب مجری برنامه بود که، رزمندگان و همرزمان سردار شهید مفید را بطور تصادفی و بدون اطلاع قبلی فرامی خواند و از آنان می خواست تا خاطره ای از « سردار خوبی ها نجف » بیان کنند. از جمله این خاطره گویان عبارتنداز: اسلام پناه، مجید انصاری فرد، قدرت محبوبی، ابراهیم اخلاقی، حاج حسین زینل زاده.

از دیگر برنامه های اجرا شده در این یادواره، اجرای گروه سرود پایگاه مقاومت امام حسین(ع) و سخنرانی و مرثیه خوانی حاج ابراهیم روشن ضمیر در ثنای حضرت زهرا(س) بود.

در پایان با اهدای قاب عکس شهید از برگزار کنندگان مراسم، رزمندگان و خانواده سردار شهید مفید تجلیل شد.

 

بیوگرافی سردار شهید نجفعلی مفید

نام پدر: غلامرضا

تاریخ تولد: ۱۳۳۵

تحصیلات: ششم ابتدائی

تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۰۱/۱۸

نام عملیات: کربلای ۸

محل شهادت: شلمچه

سن: ۳۱

 

گزارش: حسن فراست

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین