سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 40

مکان یابی لار، جهت ایجاد مجموعه های گردشگری- زیارتی استان

 متاسفانه با وجود اهمیت گردشگری و جایگاه ویژه کشورمان در خصوص جذب جهانگرد ، توسعه گردشگری و درآمد حاصل از این صنعت ، جایگاه چندان خوبی ندارد.به گزارش میلادلارستان و…

 متاسفانه با وجود اهمیت گردشگری و جایگاه ویژه کشورمان در خصوص جذب جهانگرد ، توسعه گردشگری و درآمد حاصل از این صنعت ، جایگاه چندان خوبی ندارد.
به گزارش میلادلارستان و به نقل از واحد مرکزی خبر، در این میان استان فارس که با دارا بودن حدود ۳۰ درصد از آثار تاریخی ایران و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ملی ثبت شده از جایگاه ویژه ای برخوردار است برای هموار کردن روند توسعه گردشگری با کمک متخصصان این صنعت ، سند طرح جامع گردشگری فارس را کارشناسی و مطالعه نهایی کرده است. رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس می گوید : این سند در ۱۶ فصل زیرساخت های گردشگری ، زیست محیطی ، جغرافیایی ، اجتماعی و فرهنگی ، اقتصادی ، تسهیلات و خدمات و حوزه های گردشگری را بررسی کرده است. بگفته فریدون فعالی در این سند قابلیت های شهرستان ها در حوزه گردشگری بررسی و وزن سنجی و چشم انداز توسعه گردشگری استان فارس در افق هزار و ۴۰۰ تدوین شده است.

شرکت توسعه گردشگری استان فارس از جمله بازوهای اجرایی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس است که در راستای اجرای اهداف این سند و بستر سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه گردشگری ، طرحهای قابل توجهی اجرا کرده است. نقیب زاده مدیر عامل این شرکت می گوید : مطالعه ، شناسایی و تهیه بسته های سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری از جمله هتل ، مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی ، آب درمانی ، اقامت اردویی یا کمپینگ ، دهکده های گردشگری و مناطق نمونه گردشگری از جمله وظایف این شرکت است. وی اضافه می کند : تاکنون هفت هتل ، ۲۰ مجتمع بین راهی ، ۱۱ کمپینگ ، ۲۴ دهکده گردشگری و هشت منطقه نمونه گردشگری از سوی متخصصان شرکت توسعه گردشگری فارس مطالعه و شناسایی شده اند.

در زمینه صنایع دستی نیز شرکت توسعه گردشگری فارس تمام تلاش خود را برای راه اندازی نخستین بازارچه الکترونیکی صنایع دستی استان فارس در سال جاری بکار برده است. در خصوص مجموعه گردشگری بعنوان بسته های سرمایه گذاری در مجاورت شهرها و روستاها هم این شرکت ۱۵ موقعیت را شناسایی کرده است.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس همچنین به منظور جذب گردشگر ، موقعیت دو دهکده آب درمانی در شهرهای لامرد و گراش در جنوب استان ، شناسایی و برای واگذاری به سرمایه گذار آماده شده است.
در خصوص طرحهای مذهبی و تجهیز آنها به تاسیسات مورد نیاز نیز تاکنون ۶ مجموعه گردشگری-زیارتی درشهرهای لار ، لامرد ، کازرون ، اقلید و فراشبند مکان یابی شده اند.
مشاوره به سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در اجرای طرحهای گردشگری در استان فارس از دیگر وظایف شرکت توسعه گردشگری فارس اعلام شده است. نقیب زاده می گوید : تاکنون بیش از ۵۰۰ مشاوره به سرمایه گذارانی که بواسطه شخصیتهای حقیقی یا حقوقی به این شرکت مراجعه کرده اند ارایه شده است. بستر سازی حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی با حذف بروکراسی اداری نیز از دیگر فعالیتهای این شرکت است. نقیب زاده درباره این بستر سازی می گوید : پس از مکان یابی محلهای مرتبط با گردشگری بر اساس طرحهای بالادست و در چارچوب ضوابط ، تمام مجوزها برای فرصتهای سرمایه گذاری گرفته و سپس اطلاعات فنی و اقتصادی طرحها بعنوان بسته سرمایه گذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی ارایه می شود.

مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری فارس راه اندازی مرکز آموزش علمی–کاربردی در رشته های هتل داری و جهانگردی و آموزشگاه هتل داری را از دیگر برنامه های این شرکت اعلام می کند که در سال جاری اجرا می شوند. نقیب زاده همچنین می افزاید : این شرکت با حضور فعال در بیش از۲۰ همایش و نمایشگاه گردشگری ، ظرفیتها و فرصتهای سرمایه گذاری استان فارس را در خصوص طرحهای گردشگری به سرمایه گذاران معرفی کرده است. ثابت فرد کارشناس اقتصاد با اشاره بوجود بیش از ۳۰ سی درصد ظرفیتهای گردشگری کشور در استان فارس معتقد است با برنامه ریزی صحیح گردشگری می توان ظرفیتهای تاریخی ، طبیعی ، مذهبی و فرهنگی موجود را به منبع درآمد تبدیل کرد.
وی می گوید : برای تسریع در روند توسعه گردشگری ، توجه به زیر ساختها باید در اولویت قرار گیرد به همین دلیل مسئولان مربوطه باید با ارایه تسهیلات ویژه و رفع موانع اداری زمینه این کار را فراهم کنند. این کارشناس اقتصاد در خصوص جذب گردشگر هم ، تعیین سیاستهای راهبردی واحد بین بخشهای خصوصی فعال در زنجیره های خدماتی از یک طرف و هماهنگی بین بخشهای خصوصی و دولتی را اصلی ترین نیاز استان فارس در توسعه گردشگری ذکر می کند

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۶:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین