جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

چرا درختان ثمردار در لارستان تولید و توزیع نمی شود؟

در روزهای پایانی سال و مصادف با هفته درختکاری، در اقدامی زیبا از سوی منابع طبیعی نهال بین مردم جهت کاشت توزیع می شود که متأسفانه فقط درختان غیرمثمر را…

در روزهای پایانی سال و مصادف با هفته درختکاری، در اقدامی زیبا از سوی منابع طبیعی نهال بین مردم جهت کاشت توزیع می شود که متأسفانه فقط درختان غیرمثمر را شامل می شود.

به گزارش میلاد لارستان در روزهای پایانی سال و در آستانه فصل بهار و همچنین مصادف با هفته درختکاری، در اقدامی زیبا از سوی اداره منابع طبیعی انواع نهال جهت غرس بین مردم و نهادها توزیع می شود.

هرچند ترویج فرهنگ درختکاری در بین آحاد جامعه کار پسندیده و تحسین برانگیز است، اما اگر بتوان آن را به شکلی سوق داد تا اثرات و برکات آن ملموس تر به نظر برسد، درجه اهمیت ان بهتر و بیشتر نمود پیدا می کرد. چراکه صرف وقت، هزینه، انرژی، آب و تلاشی که برای درخت گذاشته می شود، می توان به همان نسبت از مزایای آن بهره برد.

شاهد هستیم که در نهالستان های لارستان سالیانه هزاران اصله درخت غیرمثمر تولید می شود که علاوه بر تأمین نیاز این شهرستان، مازاد تولیدات به شهرهای دیگر ارسال می شود و متأسفانه در زمینه تولید درختان ثمرده و میوه دار اقدام در خور توجهی انجام نمی گیرد و نیاز است مسئولان محترم با تغییر رویه و تجدیدنظر، در زمینه تولید درختان ثمردار بومی منطقه لارستان گام بردارند.

متولیان امر می توانند در کنار تولید نهال های بومی منطقه مثل کهور، ابریشم، گز، بید و غیره که ویژه مناطق خاص مثل بیابانها، کمربند سبز جاده ای و… است و با کمبود آب یا گرمای هوا سازگاری بیشتری دارند، نسبت به تولید و توزیع نهال های ثمرده بومی برای محیط های شهری، خانگی، باغی یا بلوارها از قبیل کُنار بومی، کُنار بمبایی یا هندی، نخل یا فسیل، شپستو، انجیر محلی و غیره اقدام کنند تا با توسعه کاشت این نوع درختان، از آن استفاده مفیدتری بشود.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۸:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “چرا درختان ثمردار در لارستان تولید و توزیع نمی شود؟”

  1. امراله مهماندوست گفت:

    حیف آب که به درخت بی ثر بدهی

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین