جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

آخرین وضعیت پرواز مشهد، توسعه اپرون فرودگاه و ترمینال کارگو صادراتی در مصاحبه با مدیرکل فرودگاه لارستان

همزمان با پایان سال ۹۷ و فرارسیدن سال نو میلاد لارستان بر آن شد تا مصاحبه‌هایی را با برخی مسئولان اجرایی لارستان ترتیب داده و آخرین وضعیت فعالیت های حوزه…

همزمان با پایان سال ۹۷ و فرارسیدن سال نو میلاد لارستان بر آن شد تا مصاحبه‌هایی را با برخی مسئولان اجرایی لارستان ترتیب داده و آخرین وضعیت فعالیت های حوزه کاری آنها را جویا شود. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه لارستان، مدیران کل راه و شهرسازی و فرودگاه بین المللی لارستان، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان و شهردار لار جزو مخاطبین مصاحبه نوروزی میلاد لارستان بوده اند. متاسفانه به علت برخی ناهماهنگی‌ها تنها امکان مصاحبه با نماینده مردم، مدیر کل فرودگاه بین المللی لارستان و رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان  میسر شده و ان شاء ا… سایر مصاحبه ها در سال ۹۸ به سمع و نظر مخاطبین خواهد رسید. مصاحبه با مهندس صولتی مدیر کل فرودگاه بین المللی لارستان  را با هم مرور می نماییم:

ضمن سلام و تبریک سال نو لطفا گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه پروازهای مسقط ، مشهد  را برایمان بیان فرمایید.
با سلام خدمت شما و تبریک سال جدید. در خصوص پرواز مسقط شهریور ماه سال جاری با شرکت هواپیمایی کیش ایر موضوع قطعی وبرنامه ریزی شده بود ولی با توجه به افزایش ناگهانی نرخ بلیط بدلیل افزایش نرخ ارز، چارترکننده انصراف داد ولی پیگیر پرواز هستیم . پروازهای مشهد نیزبا توجه به اینکه مسافر فصلی دارد ، شرکت های هواپیمایی برای برنامه ریزی استقبال نمی کنند و این موضوع بصورت ویژه در دست پیگیری است و امیدواریم ان شاء الله در نیمه اول سال جدید ، با توجه به استقبال زائرین پرواز زیارتی مشهد مقدس برقرار شود . 

 موضوع پروازهای ماهان که قرار بود در لارستان فعالیت کند به کجا انجامید ؟
محدودیت ناوگان باعث شده که هنوز محقق نشود .

 آخرین وضعیت پروازهای کارگو که در حضور مدیر عامل ایران ایر در لارستان نیز بررسی شد در چه وضعیتی قرار دارد ؟

همانگونه که قبلا نیز اعلام شدکه انجام پروازکارگو از فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان نیاز به تضمین مقدار بار هفتگی مشخص داردکه تاکنون به طور مشخص اعلام نشده ولی بهترین کار ، راه اندازی ترمینال کارگوجهت صادرات بار خارجی است و قسمتی از کار که مربوط به فرودگاه بوده با مشارکت بخش خصوصی تکمیل و آماده بهره برداری است که ان شاءالله با هماهنگی نهایی ادارات مرتبط و شرکت هواپیمایی مربوطه این امر محقق می شود .

 آیا جهت برقراری پرواز لار – بحرین نیز اقدامی نموده اید؟

تاکنون درخواست در مسیر مذکور وصول نشده واز طرفی پرواز بحرین در حال حاضر با توجه به وضعیت موجود فعلا انجام نمی شود .

 

 گزارشی از وضعیت مسافروباروحجم ترافیک سال ۹۷ و مقایسه با سالهای قبل لطفا ارائه دهید .با توجه به ابطال بخشی از پروازها در تابستان سالجاری آمار کلی امسال تقریبا شبیه سال ۹۶ بوده وافزایش قابل توجهی نداشته ولی در شش ماهه دوم سال ۹۶ با توجه به برقراری پروازهای کیش ایر به پروازهای ایران ایر ، فلای دبی و ایرعربیا آمار مسافر وپرواز افزایش چشمگیری نسبت به سالهای قبل داشته است .

با توجه به وجود گمرک فرودگاه لار به عنوان یکی از چند گمرک استان فارس ، آیا از پتانسیل ترکیبی گمرک ، فرودگاه ، دفتر نمایندگی وزارت خارجه جهت توسعه صادرات بار و نیز برگزاری نمایشگاه های دائمی لار در کشورهای حاشیه خلیج فارس و بالعکس آن در فرودگاه لار بهره برداری نموده اید ؟ آیا ایده ای دراین خصوص دارید؟

همانگونه که بیش از این به استحضار رسید کارگو ترمینال مراحل پایانی خود را طی می کند وآماده بهره برداری است لذا این اداره کل زیر ساخت را آماده کرده و جلسات و هماهنگی ها را با ادارات و ارگانهای مرتبط انجام داده است که ان شاءالله صادرات منطقه رونق و توسعه یابد.

 آخرین وضع بازسازی ترمینال داخلی را لطفا شرح دهید .

ترمینال قدیم جهت بهره برداری پروازهای داخلی نیاز به تعمیرات داخلی و تغییرات هندسی دارد که موافقت اولیه دریافت و مطالعات و طراحی آن شروع شده و ان شاء الله به محض تامین اعتبار در سال جاری بهسازی آن آغاز می شود

 پروژه های توسعه آتی فرودگاه ونیز پروژه های دردست اجرای جاری فرودگاه لارستان را لطفا درصورت امکان بیان و توضیح دهید .

پروژه دردست اقدام مهم وضروری وزیرساختی این اداره کل ، بهسازی اپرون و تاکسی وی ارتباطی فرودگاه بصورت بتنی می باشد که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ازدیگر پروژه ها می توان به تکمیل محوطه سازی ترمینال جدید و رفع موانع سطوح پروازی اشاره کرد . پروژه های آتی نیز شامل  توسعه اپرون (پارکینگ هوایی) ، توسعه فرودگاه و تملک اراضی بر اساس طرح جامع ابلاغی( که نیاز به جلسات مشترک با ادارات مرتبط دارد) و نیز راه اندازی کارگو ترمینال در راستای توسعه صادرات خواهد بود.

 آخرین وضعیت مشکل زمین های اطراف فرودگاه و مالکیت مالکان جهت توسعه فرودگاه به کجا انجامید ؟
جلسات و پیگیریهای ویژه ومرتبط با دایره حقوقی شرکت فرودگاهها و ادارات و بخشهای مرتبط در منطقه لارستان بزرگ در حال برگزاری و انجام است .

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۸:۳۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین