شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

2300هکتار باغات لارستان به خرمای بارور اختصاص دارد

مسئول باغبانی لارستان گفت: ۲۳۰۰هکتار باغات لارستان به خرمای بارور اختصاص دارد. به گزارش ميلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، مجتبی ضیافت…

مسئول باغبانی لارستان گفت: ۲۳۰۰هکتار باغات لارستان به خرمای بارور اختصاص دارد. به گزارش ميلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، مجتبی ضیافت با بیان اینکه عملیات گرده افشانی به منظور تلقیح نخیلات از اسفند ماه آغاز شده اظهار داشت: تا پایان فروردین در سطح ۲ هزار و سیصد هکتار از نخلستان های بخش های مختلف گرده افشانی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات گرده افشانی از مهم‌ترین عملیات زراعی خرما است که به صورت سنتی توسط افراد مجرب انجام می‌شود اضافه کرد: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۱۵ هزار تن خرما از نخلستان های شهرستان برداشت شود.

وی اذعان کرد: حدود۳۰۰۰ هکتار از سطح باغات لارستان به خرما اختصاص دارد که ۲۳۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است . در این شهرستان بیش از ۴۰ رقم خرما شناسایی شده و خرمای شاهانی، خاصویی، زاهدی(قصب)، پیارم، مجول، خنیزی، بگشی، گبدر، لشت ، هلیله و خرمای زرد لار از مهم ترین ارقام این محصول است.

ضیافت در پایان خاطرنشان کرد: خرمای برداشت شده از سطح نخلستان های لارستان علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور به کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشور‌ها صادر می‌شود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۹:۱۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین