سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17

مرحوم احمد اقتداری و تلاش خستگی ناپذیر در نفی خلیج عربی…

روز گذشته در خبرها درگذشت  محقق توانمند دکتر احمد خان اقتداری منتشر شد. موضوعی که برای جامعه فرهنگ و هنر و تاریخ منطقه اهمیت قابل توجهی داشت. در ادامه سرگذشتی…

روز گذشته در خبرها درگذشت  محقق توانمند دکتر احمد خان اقتداری منتشر شد. موضوعی که برای جامعه فرهنگ و هنر و تاریخ منطقه اهمیت قابل توجهی داشت. در ادامه سرگذشتی کوتاه از خدمات وی در منطقه جنوب فارس و شمال هرمزگان را به قلم عبدالرضا علی زاده می خوانیم:

احمد خان اقتداری از سال ۱۳۲۶تا۱۳۲۸به سمت رییس فرهنگ لارستان منصوب گردید. وی محقق و اهل قلم و اولین رییس بومی آموزش وپرورش لارستان بود که با درایت و دلسوزی منطقه آموزشی بزرگ لارستان از جهرم و خنج و گاوبندی و بستک و بندر لنگه و کیش و اوز و جویم و لامرد  و گراش به خوبی اداره می نمود.

کتابهای با ارزشی بنام لارستان کهن وفرهنگ لارستانی در سال ۱۳۳۴بنا به عشق و علاقه وافرش به زادگاهش تالیف نمود که در ابتدای کتاب فرهنگ لارستانی یکی از آرزوهای دیرین خود ا بر می شمارد.

سالها کوشش وتلاش خستگی ناپذیر مرحوم اقتداری با پژوهش وتحقیق در نفی خلیج عربی و اثبات خلیج همیشه فارس با انتشار چندین جلد کتاب بسیار معتبر که حاصل تلاش ده ساله این بزرگمرد بود قابل توجه پزوهشگران و محققین در حال حاضر می باشد که باعث افتخار ماست . ر

وحش شاد و نامش در قلبهای مردم جنوب کشور ماندگار وپایدار است

لارستان.عبدالرضا علی زاده ۹۸-۱-۲۷

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۷:۳۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین