پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

هفته دوم شهريور ماه 1384 شماره 390 (ترس از شيوع وبا و…)

براساس اطلاع، بيماري وبا از مرزهاي شرقي بويژه كشور افغانستان به ايران سرازير شده است.  سايت خبري بازتاب چند روز قبل در گزارشي از سهل‌انگاري مسئولان وزارت بهداشت نسبت به…

براساس اطلاع، بيماري وبا از مرزهاي شرقي بويژه كشور افغانستان به ايران سرازير شده است.  سايت خبري بازتاب چند روز قبل در گزارشي از سهل‌انگاري مسئولان وزارت بهداشت نسبت به جلوگيري از اين بيماري خبر داده بود و اعلام كرده بود كه سه ماه قبل سازمان جهاني بهداشت از شيوع اين بيماري هشدار داده بود و شيخ‌نشين‌هاي حاشيه خليج فارس اين هشدار را جدي گرفته و با ايجاد قرنطينه براي مسافران ورودي از افغانستان در مقابل اين بيماري خطرناك مصونيت يافته‌اند. اگر اين مطلب صحت داشته باشد نبايد به سادگي از چنين مسئولاني گذشت، زيرا ادامه وضعيت ايجاد شده خطرات جاني و مالي سنگيني به دنبال دارد.
روزنامه‌ها در چند روز قبل نوشته‌ بودند به دليل ترس از شيوع وبا مردم از خريد سبزي خودداري نمايند و در اين ميان با ماندن بيش از ۶۰۰ هزار تن سبزي روي دست سبزيكاران، بيش از ۵۰ ميليارد تومان زيان مي‌بينند و اين محصولات كشاورزي نيز فاقد بيمه هستند.
معمولاً سبزي‌فروشان و برخي سبزيكاران طبقه مستضعف و خورده‌پا هستند.
از سوي ديگر دولت بحرين واردات انواع سبزي و ميوه از ايران را ممنوع كرد، سالانه بيش از ۱۰۰ ميليون دلار انواع سبزي و صيفي را به كشورهاي حوزه خليج فارس صادر مي‌نماييم.
نكته مهمتر اينكه مگر انواع سبزيهايي كه در كشور ما به عمل مي‌آيد از آبهاي فاضلاب است كه به اين وضعيت برخورد مي‌شود.
مديل كل دفتر سبزي و صيفي وزارت جهاد كشاورزي اعلام كرده «براساس برآوردهاي ما ۹۵درصد آبهايي كه براي آبياري سبزي و صيفي‌جات استفاده مي‌شود آب زيرزميني و سالم است و آب آلوده فقط در حاشيه شهرهاي استان تهران و برخي ديگر از شهرهاي كشور است.» مي‌بينيم بي‌برنامگي، مسامحه و عدم دقت كافي ضرر و زيانهاي جبران‌ناپذيري به اقتصاد مملكت وارد مي‌سازد كه به سادگي نمي‌توان از آن گذشت و يا جبران نمود. اميد است مسئولين مربوطه با سرعت و دقت در برنامه‌ريزي و بيداري كامل و كمك‌هاي حساب شده دولت بتوانند اين مشكل را حل نمايند و ديگر اجازه ندهند بيماريهاي مسري اطراف و اكناف كه كم هم نيستند به راحتي وارد كشور شوند و آرامش عمومي را به دغدغه و مخاطره بدل نمايند.

مدير مسئول

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین